بهترین زمان سفر به چین از نظر آب و هوا، شلوغی و هزینه‌ها

اگر قصد دارید تا با بهترین زمان سفر به چین آشنا شوید، ابتدا باید تعریف خود را از بهترین زمان مشخص کنید، چرا که این موضوع از جنبه‌های مختلف از جمله میزان بارش، دمای هوا، شلوغی و ازدحام جمعیت قابل بررسی است. در این مقاله شما را با بهترین زمان سفر به چین از زاویه‌های مختلف آشنا خواهیم کرد.

بهترین زمان سفر به چین

اگر قصد سفر به چین را دارید، بهتر است در بهترین زمان ممکن به این کشور سفر کنید. با آگاهی از بهترین بازه‌های زمانی سفر به این کشور، با خیال راحت‌تر می‌توانید مقاصد خود را تعیین کنید و برنامه دقیق‌تری بچینید. همچنین باید تعریف خود از «بهترین زمان سفر» را مشخص کنید. آیا آب‌وهوا برایتان مهم است؟ ‌آیا با شلوغی مشکل دارید؟‌ آیا فصل‌های بارانی را دوست ندارید؟‌ در این مقاله نیل گشت، جوانب مختلف را برای انتخاب بهترین زمان سفر به چین در نظر گرفته‌ایم، با ما همراه باشید.

بهترین زمان سفر به چین

در این بخش بهترین برهه‌های زمانی سفر به چین را معرفی می‌کنیم، اما در نهایت به‌خاطر داشته باشید که این مسئله به هدف شما از سفر، میزان بودجه و آب‌وهوای مدنظرتان بستگی دارد.

  • بهترین زمان سفر به چین از لحاظ آب و هوا: فصل‌های بهار و پاییز در بیشتر نواحی چین، مطبوع‌ترین آب‌وهوا را دارند. در این فصل‌ها می‌توانید از با گردش در جاذبه های گردشگری  شهر مد نظر خود، بیشترین لذت را از سفر خود ببرید.
  • بهترین زمان سفر به چین از لحاظ آب و هوا و پرهیز از شلوغی: اگر هم آب‌وهوای مطبوع می‌خواهید و هم تلاش دارید از شلوغی در امان باشید، ماه‌های آوریل، سپتامبر و اواسط تا اواخر اکتبر (اواسط اسفند تا اواسط فروردین، شهریور و اواخر مهر) بهترین زمان سفر به چین هستند.
  • بهترین زمان سفر به چین برای خانواده‌های دارای فرزند: اگر می‌خواهید همراه فرزند خود به چین سفر کنید، احتمالا تنها فرصت سفر شما، تعطیلات تابستان است. در این صورت اگر می‌خواهید با ازدحام و شلوغی کمتری مواجه شوید، ماه ژوئن (خرداد) بهترین زمان برای سفر به چین خواهد بود.
  • بهترین زمان سفر به چین برای دیدن جشن‌های چینی: اگر قصد تماشای جشن‌های چینی را دارید، بهترین زمان سفر هنگام جشن سال نوی چینی است که معمولا در اواخر ژانویه و اوایل فوریه (ماه بهمن) برگزار می‌گردد.
  • بهترین زمان سفر به چین از نظر هزینه‌های پایین: در مقاله رهنمای کامل براورد هزینه سفر به چین، به طور کامل به تمام هزینه‌های سفر به این مقصد توضیحات لازم را داده‌ایم. همانگونه که در آن مقاله به این موضوع اشاره کرده‌ایم، در زمان‌های پرتقاضا هزینه‌های سفر به چین بسیار بالا خواهد بود. از این رو در بازه زمانی نوامبر تا مارس (از آبان تا فروردین) زمانی مناسب برای سفر به چین است، چرا که در بازدید از جاذبه‌ها با شلوغی زیاد مواجه نمی‌شوید و هزینه‌ها نیز معقول هستند. در این برهه زمانی، ماه‌های مارس و نوامبر (فروردین و آبان) گزینه مناسب‌تری هستند، چرا که آب‌وهوای بهتری دارند.

توجه داشته باشید که بیشتر مقاصد گردشگری فرهنگی و تاریخی همچون پکن، شانگهای و شیان چندان تحت‌تأثیر آب‌وهوا نیستند و شما می‌توانید در هر فصلی از سال از آنها دیدن کنید.

چین در بهار

بدترین زمان سفر به چین

با اینکه برخی از بازه‌های زمانی از جوانب مختلف به‌عنوان بدترین زمان سفر به چین به‌حساب می‌آیند، شما می‌توانید با راهنمایی آژانس‌های معتبر مسافرتی سفری راحت به این کشور داشته باشید. در ادامه می‌توانید با بدترین برهه‌های زمانی سفر به چین آشنا شوید.

۱. بدترین زمان سفر به چین از لحاظ شلوغی

بیشتر جاذبه‌ها در تعطیلات چین به اوج شلوغی خود می‌رسند و بیشتر بازدیدکنندگان را اتفاقا خود گردشگران چینی تشکیل می‌دهند. تعطیلات روز کارگر از ۱ تا ۵ مارس (اواسط اسفند) ‌ و تعطیلات روز ملی از ۱ تا ۷ اکتبر (اواسط مهر) از شلوغ‌ترین برهه‌های زمانی چین هستند. اگر مجبورید در این بازه‌های زمانی سفر کنید، نکات زیر را در نظر بگیرید:

  • از شش ماه قبل رزروهای خود را انجام دهید و آماده مواجهه با ازدحام شدید باشید.
  • در ساعات اولیه روز سراغ بازدید از نقاط دیدنی بروید.
  • مقاصدی مثل جاده ابریشم را که محبوبیت کمتری دارند انتخاب کنید.
  • قبل یا بعد از تعطیلات به چین سفر کنید و در اوج بازه زمانی تعطیلات و مسافرت مردم چین، از سفر به این کشور خودداری کنید. مثلا آوریل، اواخر مه و اواخر اکتبر (فروردین، اوایل خرداد و اوایل آبان) زمان‌های مناسبی برای سفر هستند.

ازدحام در چین

۲. بدترین زمان سفر به چین از لحاظ بارش باران

اگر با بارش باران مشکل دارید، در ماه‌هایی که باران زیاد می‌بارد به چین سفر نکنید. توجه داشته باشید که چین کشور پهناوری است و هر زمان از سال می‌توانید نواحی بدون بارش یا با بارش کم را برای سفر خود انتخاب کنید.

  • ماه‌های بارانی شهرهای جنوبی چین: اگر قصد سفر به شهرهای جنوبی چین همچون شانگهای و گویلین را دارید، ماه ژوئن (ماه خرداد) زمان مناسبی برای سفر نیست. این ماه بیشترین میزان بارش را دارد و به‌خصوص برای فعالیت‌های فضای باز اصلا مناسب نیست.
  • ماه‌های بارانی شهرهای شمالی چین: شهرهای شمالی چین همچون پکن و شیان کمتر تحت‌تأثیر فصل‌های بارانی هستند. معمولا بین ژوئیه و اوت (بین تیر تا شهریور) بارش‌های مقطعی باران اتفاق می‌افتند که تأثیر چندانی روی گردش شما نخواهند داشت.

فصل های بارانی در چین

سخن پایانی

انتخاب بهترین بازه زمانی برای سفر به چین چندان کار دشواری نیست. کافی است بازه‌هایی را که مطابق تمایلات شماست انتخاب کنید و در نهایت برنامه سفر خود را بچینید. حالا که اطلاعات بیشتری درباره بهترین زمان سفر به چین کسب کرده‌اید، ترجیح شما کدام بازه زمانی است؟

برگرفته از: chinahighlights

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *