// قوانین و مقررات سفر به کشور چین - نیل گشت

قوانین و مقررات سفر به کشور چین

اگر قصد سفر به کشور چین را دارید بهتر است قبل از اینکه برای این سفر اقدامی انجام دهید نکات مهمی را مد نظر قرار دهید. قوانین سفر به چین مانند همه کشورها مختص به خودش است و نمی‌توان آن را با دیگر کشورها مقایسه کرد. در اینجا قصد داریم اطلاعات کاربردی که می تواند […]

اگر قصد سفر به کشور چین را دارید بهتر است قبل از اینکه برای این سفر اقدامی انجام دهید نکات مهمی را مد نظر قرار دهید. قوانین سفر به چین مانند همه کشورها مختص به خودش است و نمی‌توان آن را با دیگر کشورها مقایسه کرد. در اینجا قصد داریم اطلاعات کاربردی که می تواند در این سفر برای شما مفید باشد در اختیارتان بگذاریم.

لباس مناسب برای سفر به چین

باید با توجه به فصل و شرایط آب و هوایی مقصد، چمدان ببندید. به طور کلی، باید سبک بار سفر کنید و تنها لباس‌های ضروری به اضافه یک جفت کفش راحت مخصوص پیاده روی با خود ببرید. در چمدان خود حتما، تی شرت و ژاکت داشته باشید چون حتما به آن‌ها نیاز پیدا خواهید کرد. یک دست کت و شلوار زیبا برای آقایان و یک لباس شب شیک برای خانم‌ها برای مراسم رسمی نیاز است. اگر در تابستان سفر می‌کنید، توصیه می‌شود برای بازدید از بسیاری از جاذبه‌های توریستی یک شلوارک و لباس نازک و راحت همراه داشته باشید اما در بازدید از اماکن مقدس بهتر است با شلوارک وارد محل نشوید!

لوازم ضروری برای سفر چین

به جز مدارک معمول برای سفرهای خارجی (مانند گذرنامه، ویزای چین و…) به خاطر داشته باشید که سیستم الکترونیکی کشور چین بر اساس ۲۲۰ ولت است پس حتما مبدل الکترونیکی و آداپتور همراه خود داشته باشید. به علاوه، داشتن ساعت زنگ دار، لوازم آرایش ضروری، ریش‌تراش، محصولات بهداشتی، داروهای گوارشی، دستمال و آدامس، خوشبوکننده دهان نعنایی، کتابچه راهنمای جاذبه‌های توریستی کشور مقصد، عینک آفتابی و کرم ضد آفتاب، یک بارانی سبک و چتر، دوربین فیلمبرداری، فیلم و باطری و دفترچه‌ای که خاطرات و تجربیات روزانه سفر را در آن یادداشت کنید نیز ضروری است.

قوانین حمل بار به چین

در قوانین شرکت‌های هواپیمایی کشور چین آمده که: هر مسافر حق حمل ۱۱ پوند (۵ کیلوگرم) بار در هر پرواز را دارد واین بار باید در ابعاد ۲۰٫۴۰٫۵۰ سانتی‌متر بسته‌بندی شده باشد. براساس قوانین سفر به چین مسافران پروازهای درجه یک اجازه حمل دو چمدان را دارند اما مسافران پروازهای اقتصادی و تجاری حق حمل یک چمدان یا محموله را دارند. حمل هرگونه مایعات ممنوع است و بدون شک درمورد مواد خطرزا محدودیت‌های بیشتری اعمال می‌شود.

حمل و نقل در کشور چین

قوانین بازرسی چمدان در سفر به چین

مسافران باید درباره محدودیت‌های هواپیمایی درمورد اندازه، وزن و تعداد چمدان و بسته‌ها اطلاعات کافی داشته باشند. در زیر فهرست کوتاهی درباره این قوانین با توجه به کلاس پروازی خریداری شده به شما معرفی می‌شود:

در کلاس اقتصادی، هر فرد به صورت رایگان حق حمل یک چمدان ۴۴ پوندی را دارد. چمدان‌های اضافه و یا سنگین‌تر از ۴۴ پوند مشمول هزینه اضافه میشوند. حداکثر وزن بار هر مسافر ۵۰ کیلوگرم (۱۱۰ پوند) می‌باشد.

اندازه هر چمدان نباید بیشتر از ۱۰۰٫۴۰٫۶۰ سانتی‌متر باشد. چمدان‌های بزرگ‌تر از این اندازه باید در قسمت بار قرار گیرند. به علاوه، بار هر نفر نباید کم‌تر از ۲ کیلوگرم باشد. درصورتنیازحتما قبل از سفر با آژانس مسافرتی که از آن بلیط تهیه کرده‌اید تماس بگیرید و سوالات خود را از مسئولین بپرسید.

قوانین سفر به چین، بسته بندی ایمن بار

با برنامه ریزی درست و دقیق از ایجاد هرگونه مشکل در بسته بندی بار خود در امان باشید. برای مثال: بار و چمدان شما باید قابلیت تحمل فشار و همچنین جابجا شدن توسط خدمه هواپیما را داشته باشد.

برای افزایش ایمنی محموله خود نکات زیر را رعایت نمایید: هر چمدان یا کیفی که دارید باید قفل زده باشند. هرگز ۲ یا ۳ محموله را با یکدیگر بسته بندی نکنید. مهم نیست چند کیف یا چمدان با خود دارید، کیسه‌های پلاستیکی، نخی و … به آن‌ها متصل نکنید. با خط خوش و خوانا مشخصات فردی مانند نام، آدرس و شماره تلفن خود را روی بسته یا چمدان خود درج نمایید.

چرا با پرواز ایر آستانا به چین سفر کنیم؟

کالاها و موارد ممنوع در پرواز چین

اجسام شکننده یا مهمی که ممکن است در طول پرواز آسیب دیده یا مفقود شوند نباید در چمدان یا بسته مسافر وجود داشته باشند. از جمله این موارد می‌توان به پول نقد، جواهرات، فلزات یا سنگ‌های بهادار، کامپیوتر یا هر وسیله برقی شخصی دیگر، اقلام شکننده یا ظریف مثل باطری لیتیوم، مواد فاسد شدنی، اسناد مهم شخصی و اداری و هر گونه دارو اشاره کرد.

تکمیل فرم در لحظه فرود پرواز

در لحظه ورود به چین فرم زردرنگی (Arrival Card) به شما تحویل داده می‌شود که باید آن‌را پر کنید و هدف خود از ورود به کشور چین را مشخص کنید. این فرم در هواپیما به شما تحویل داده می‌شود؛‌ همچنین این فرم در بخش Immigration‌ در هر یک از فرودگاه‌های چین موجود می‌باشد و می‌توانید آن‌جا اقدام به پر کردن این فرم نمائید. نمونه پر شده این کارت را در تصویر زیر می‌توانید مشاهده نمائید.

فرم لحظه ورود به چین

 

در لحظه خروج از چین نیز باید فرم ماشبهی (Departure Card) را پر کرده و به بازرسی مرزی چین تحویل دهید. نمونه پر شده این فرم را در زیر مشاهده می‌نمائید.

Departure Card

چه مواردی چمدان یا بار محسوب می‌شوند؟

علاوه بر چمدان استاندارد، خطوط هوایی موارد زیر را نیز به عنوان چمدان در نظر می‌گیرد:

کیسه خواب، تجهیزات اسکی، تجهیزات گلف، اسنوبرد، کیسه لوازم شخصی، کوله پشتی، تخته موج سواری، دوچرخه، تجهیزات ماهی گیری و آلات موسیقی که بیش از ۱۰۰ سانتی‌متر نباشند.

برای اطلاعات بیشتر با دفتر آژانس مسافرتی نیل گشت روز تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.