// کنگ فو در چین - نیل گشت

کنگ فو در چین

کنگ فو چینی که با نام وشوو نیز شناخته می‌شود، یکی از ورزش‌های سنتی و اصیل کشور چین است. این ورزش ترکیبی عالی از تمرین، دفاع شخصی و آموزش نظم بوده و یکی از مهم‌ترین عناصر فرهنگی این کشور محسوب می‌شود. ویژگی بارز این ورزش، حرکات پویا، سیال و مبارزه با دستان خالی است اما، […]

کنگ فو چینی که با نام وشوو نیز شناخته می‌شود، یکی از ورزش‌های سنتی و اصیل کشور چین است. این ورزش ترکیبی عالی از تمرین، دفاع شخصی و آموزش نظم بوده و یکی از مهم‌ترین عناصر فرهنگی این کشور محسوب می‌شود.

کنگ فو در چین

ویژگی بارز این ورزش، حرکات پویا، سیال و مبارزه با دستان خالی است اما، گاهی از ابزارهای ساده مانند چماق نیز در مبارزه استفاده می‌شود. از دیگر خصوصیات این ورزش، حالت تهاجمی و همچنین دفاع شخصی در طول نبرد است.

کنگ فو چینی ، ووشو

هنرهای رزمی کشور چین ریشه در دوران باستان دارند. برخی مهارت‌های اولیه دفاع شخصی مانند به دو نیم تقسیم کردن اجسام، خرد کردن و سوراخ کردن که در ایام قدیم و در طول عملیات شکار مورد استفاده قرار داشته، بعدها پایه و اساس ورزش رزمی کنگ فو را تشکیل داده‌اند.

اولین جوانه‌های ورزش کونگ فو در جوامع ابتدایی سبز شد و در دوران برده‌داری شکل گرفت؛ در جامعه فدرال رشد کرد و در دوران سلسله Song شمالی به اوج شکوفایی رسید. در دوران سلسله‌های مینگ و چینگ، تکنیک‌ها و بخش‌های مختلفی به ورزش کونگ فو اضافه شد و بعدها به صورت پیشرفته‌تری به اجرا در آمدند که از آن جمله می‌توان به Taichi, XingyiQuanو BaguanQuan اشاره نمود. از زمان تاسیس جمهوری خلق چین، ورزش کنگ فو رشد و شکوفایی چشم گیری داشته است.

کونگ فو شائولین- Shaolin Kung Fu

کونگ فو شائولین که نماد کنگ فوی چینی محسوب می‌شود، یکی از قدیمی‌ترین و پیچیده‌ترین سبک‌های ورزش کنگ فو است. زادگاه کنگ فو شائولین، معبد شائولین در شهر Dengfeng از استانHepan است. محلی زیبا با درختانی سرسبز، کوهستان‌های بلند، هوایی تازه و فضایی آرام و بی دغدغه که بهترین و مناسب‌ترین مکان برای تمرین و آموزش ورزش پیچیده و ظریف کونگ فو است.

کونگ فو، سبک تای چی- Taichi

تای چی نیز یکی دیگر از سبک‌های هنر رزمی کونگ فو است. شهرت این سبک به قدمت بسیار زیاد و مهارت‌های کلاسیک آن است که باعث شده این سبک به یکی از محبوب‌ترین فعالیت‌های ورزشی به منظور ارتقا سلامت فردی و یادگیری دفاع شخصی تبدیل شود. اگر به کشور چین سفر کنید، احتمالا هر روز صبح، عده زیادی از مردم به خصوص سالمندان را خواهید دید که در فضای باز مشغول تمرین تای چی هستند.

بازیگران مشهور در عرصه کونگ فو

بروس لی (Bruce Lee)، هنرپیشه و رزمی کار مشهور چینی-آمریکایی سهمی عمده در توسعه ورزش کنگ فو داشت. پس از انتشار فیلم‌های رزمی بروس لی، ورزش کونگ فو شهرتی جهانی پیدا کرد و خیلی زود مورد استقبال مردم محلی و همچنین مردم دیگر کشورها قرار گرفت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.