بازار ساعت گوانجو چین؛ راهنمای مسیر و خرید از بازار ساعت گوانجو

بازار ساعت گوانجو بزرگترین بازار ساعت چین و به گفته‌ای بزرگترین بازار ساعت دنیا به حساب می‌آید. در این مقاله شما را به‌طور کامل برای مراجعه و خرید از بازار ساعت گوانجو آشنا خواهیم کرد.

بازار ساعت گوانجو

راهنمای کامل برای خرید از بازار ساعت گوانجو

بازار ساعت گوانجو بزرگترین بازار ساعت چین و به گفته‌ای بزرگترین بازار ساعت دنیا به حساب می‌آید. اگر قصد دارید که برای خرید ساعت به این بازار بروید حتما این مطلب را بخوانید.

بازار ساعت گوانجو

درباره ی بازار ساعت گوانجو

بازار ساعت گوانجو در خیابان ژان ژی لو (ZhanXi Lu) و در منطقه یوکسی (Yuexiu District) واقع شده است. این بازار بزرگترین بازار در کشور چین و به احتمال زیاد بزرگترین بازار ساعت در دنیا است که در آن بازارهای کوچک و بزرگ عمده فروشی و خرده فروشی ساعت با بیش از صد تامین کننده ساعت و لوازم جانبی آن وجود دارد. بازارهای معروف ساعت در این منطقه به شرح زیر می‌باشند:

بازارهای ساعت گوانجو
نام بازار به انگلیسی نام بازار به چینی
ZhanXi KowLoon Watch Center 站西九龙钟表城
Southern Watch Trade Centre 南方钟表交易中心
Southern Trade Center of Horologe 南方钟表城
New KowLoon Watch Center 新九龙钟表城
SanYi Watch city 三一钟表城

 

اگر در نزدیک این بازارها هستید و قصد پیدا کردن آن‌ها را دارید می‌توانید با نشان دادن نام این بازارها به زبان چینی به شهروندان چینی از آن‌ها ‌کمک بخواهید. در غیر اینصورت برای پیدا کردن آ‌ن‌ها باید زحمت زیادی بکشید. چون چینی‌ها اغلب به سختی به زبان انگلیسی صحبت می‌کنند.

در این بازار ساعت‌های بیش از ۳۰۰۰ کارخانه چینی عرضه می‌شود که محصولات آن‌ها تماما چینی است. برخی از این برندها، برندهای معروف کشور چین می‌باشند که از کیفیت بالایی برخوردار هستند. برندهایی نظیر امگا (Omega)، رولکس (Rolex)، تیسوت (Tissot)، تگ هیور (Tag Heuer) و…

چند نکته در خصوص خرید از بازار ساعت گوانجو

۱. در نظر داشته باشید که فروشندگان این بازارها خود نیز عنوان می‌کنند که ساعت‌هایی که آن‌ها می‌فروشند برندهای اصل نیستند و به اصطلاح “های کپی” (High Copy) هستند. بنابراین به قصد خرید ساعت اورجینال به این بازار نروید. اما می‌توانید ساعت‌های با کیفیت و زیبایی در این بازار خریداری کنید و از این بابت نیز آسوده خاطر باشید.

۲. از آنجایی که اغلب فروشندگان این بازار نمی‌توانند به خوبی به زبان انگلیسی صحبت کنند، اگر شما در مورد قیمت از آن‌ها سوال بپرسید، آنان ماشین حساب خود را در دست می‌گیرند و رقم مورد نظرشان را بر روی آن تایپ می‌کنند؛ به عنوان مثال اگر ساعت مد نظر شما ۵۰۰ یوان باشد، فروشنده این عدد را بر روی صفحه ماشین حساب خود به شما نشان خواهد داد.

۳. قدرت چانه زنی شما در این بازار بسیار بالا می‌باشد. پس با شنیدن اولین قیمت سریعا پول را پرداخت نکنید. بطور مثال اگر قیمت ساعت مورد نظر شما ۵۰۰ یوآن باشد، با چانه زنی و سماجت می‌توانید حداقل ۲۰۰ یوان تخفیف بگیرید. اگر راضی نشد دیگر اصرار نکنید؛ یا او به شما این ساعت را نمی‌فروشد یا اینکه پس از ترک باجه‌ی وی به دنبال شما خواهد آمد و شما را راضی خواهد کرد! در نظر داشته باشید که اگر قصد خرید چند ساعت را داشته باشید می‌توانید تخفیف‌های خوبی بگیرید.

۴. برای ارتباط برقرار کردن با فروشندگان لازم نیست که از اطلاعات زبانی بالایی برخوردا باشید؛ صرف دانستن چند اصطلاح زیر کار شما را به اصطلاح راه خواهد انداخت:

  • قیمت این چقدر است؟ = ?How much is this
  • این خیلی گرونه! = It’s so expensive (از این اصطلاح می‌توانید برای چانه زنی استفاده کنید!)
  • تخفیف؟ = ?Discount

۵. ساعت کار این بازرا معمولا از ۹:۳۰ صبح تا ۱۰ شب می باشد.

مترو برای بازار ساعت گوانجو

آدرس بازار ساعت گوانجو

شما به راحتی می‌توانید از هر هتلی که در شهر گوانجو اقامت دارید با مترو به این بازار بروید. ایستگاه متروی Guangzhou train railway station که در محل تلاقی خطوط ۲ و ۵ واقع شده است در نزدیکی این بازار می‌باشد. (بنابراین برای رسیدن به این ایستگاه باید در یکی از دو خط ۲ و ۵ سوار مترو شوید یا اگر از خط دیگری سوار مترو شده‌اید در یکی از ایستگاه‌ها خط خود را عوض کنید.) پس از رسیدن به این ایستگاه از خروجی D2 آن خارج شوید. پس از آن می‌توانید با نشان دادن آدرس زیر به چینی ها از راهنمایی های آن‌ها استفاده کنید.

Address: Zhan Xi Rd, Guangzhou. 广州市站西路

اگر تا به حال در چین سوار مترو نشده‌اید و با روش‌های خرید بلیط مترو آشنا نیستید، پیشنهاد می‌کنیم مقاله راهنمای استفاده از مترو در پکن را مطالعه کنید. در نظر داشته باشید که فرقی نمی‌کند که در چه شهری در چین سوار مترو شوید، در همه شهرها ساز و کار خرید بلیط مترو و سوار شدن به مترو یکسان است.