// ثبت شرکت در چین و بررسی مراحل، قوانین و مالیات‌ها - نیل گشت

ثبت شرکت در چین و بررسی مراحل، قوانین و مالیات‌ها

اگر برای ثبت شرکت در چین به دنبال اطلاعات دقیق و معتبری هستید، ما در این مقاله با ارجاع به مقالات معتبر، شما را با مراحل ثبت شرکت در چین و قوانین و مزایا و معایب و دیگر اطلاعات کاربردی در این زمینه آشنا خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

ثبت شرکت در چین

از آنجایی که امکان گرفتن اقامت از طریق ثبت شرکت در چین وجود دارد، علاوه بر بازرگانان که به سبب انجام فعالیت‌های کاری خود نیاز به ثبت شرکت دارند، عده ای نیز با هدف گرفتن اقامت در چین اقدام به ثبت شرکت در این کشور می کنند.

به طور کلی با توجه به شرایط مساعد اقتصادی در چین و فرصت‌های مناسب بازرگانی با این کشور ثبت شرکت در چین می‌تواند مزایای بسیاری برای کسب‌وکارهای ایرانی مرتبط با کارخانه‌های چینی داشته باشد.

تاریخچه اقتصادی کشور چین

قبل از صحبت درباره‌ی نحوه‌ی ثبت شرکت در چین و سرمایه‌گذاری در این کشور، ابتدا باید وضعیت اقتصادی و تاریخچه‌ی رشد اقتصادی چین را بررسی کنیم. کشور چین بدون شک یکی از بزرگ‌ترین مراکز بالقوه اقتصادی در جهان است و شاید به با اطمینان بتوان گفت که چین بهشتی برای سرمایه‌گذاران و تاجران است.

اقتصاد این کشور تقریبا سیاست تمام دنیا را تحت تاثیر قرار داده و این کشور را به یکی از ابر قدرت‌های سیاسی تبدیل کرده‌ است. امروزه تاجران بسیاری تمایل به سرمایه‌گذاری و ثبت شرکت در چین دارند. دولت چین نیز از تاجران بین‌المللی حمایت ویژه‌ای می‌کند.

اقتصاد کشور چین در دهه 1970 دچار انقلاب بزرگی شد. رشد اقتصادی کشور چین پس از آن دهه تا به امروز به‌ صورت نمایی و مثبت بوده ‌است یعنی رشد تساعدی با سرعت بالایی داشته ‌است و اقتصاد این کشور در طول تاریخ به عنوان سریع‌ترین توسعه پایدار شناخته می‌شود. عوامل زیادی بر پیشرفت اقتصادی این کشور تاثیر گذاشته‌اند اما مهم‌ترین عامل، افزایش هرساله و سریع تولید ناخالصی این کشور است.

در یک کلام با اصلاحات و تحولات اقتصادی که کشور چین در چند دهه‌ی اخیر آن‌ها را تجربه کرد، اقتصاد این کشور چنان قدرت یافت که آن‌ را به یکی از بهترین بسترها برای سرمایه‌گذارانی که مایل به گسترش تجارت خود هستند تبدیل کرد.

برای کسب سود از این اقتصاد قدرتمند و برای پیشگیری از هر زیانی باید قبل از آغاز به سرمایه‌گذاری و یا ساخت و ثبت شرکت در چین گام‌های بسیار دقیق و حساب‌شده‌ای بردارید. مطالعه این مقاله به شما کمک خواهد‌کرد تا جوانب مهم و نکات عمده درباره ثبت شرکت در این کشور را متوجه‌ شوید. 

مزایای اقتصادی ثبت شرکت در چین

قبل از بررسی دقیق جزئیات ثبت شرکت چین، بهتر است ابتدا مزایای اضافی تجارت و سرمایه‌گذاری در این کشور را بررسی کنیم.

الگوپذیری از برندهای مطرح

تقریبا پایه و اساس فعالیت اکثر برندهای معتبر و بین‌المللی، در کشور چین است و این موضوع علاقه عمومی مردم جهان به تولیدات این کشور را نشان می‌دهد، شرکت شما با الگوپذیری از این شرکت‌های موفق و مطرح و پیروی از مسیرهایی که آن‌ها طی کرده‌اند، موفقیت‌های شرکت شما را روزبه‌روز بیشتر می‌کند.

تنوع اقتصادی چین

اقتصاد چین بسیار گسترده است و شرایط را برای ثبت شرکت در چین و سرمایه‌گذاری در زمینه‌های متنوع و مختلفی را فراهم می‌کند.

شرکت شما در هر زمینه‌ای باشد می‌تواند در کشور چین گسترش یابد و موفق ظاهر شود. با ثبت شرکت در چین در زمینه‌های کشاورزی، اتومبیل، نفت و گاز، فناوری، تکنولوژی و… موفقیت تجاری شما تضمین می‌شود. در دسترس بودن فرصت‌های مختلف و متنوع، ثبت شرکت در این کشور را به بهترین ایده برای موفقیت تبدیل خواهد کرد. حتی می‌توانید تجارت خود را با ثبت شرکت‌های کوچک در چین آغاز کنید و اطمینان داشته باشید به‌دلیل قدرت اقتصادی چین و زیرساخت‌های این کشور در زمینه‌ی فناوری و تکنولوژی تجارتتان گسترش خواهد یافت.

بازار فروش آماده و در دسترس

کشور چین، جمعیت بزرگی دارد. بیش از یک میلیارد نفر جمعیت در این کشور زندگی‌ می‌کنند و این امر یک بازار فروش بسیار فوق‌العاده را برای شرکت شما تامین می‌کند.

همچنین هیچ مشکلی از بابت جذب نیروی کار نخواهید داشت چون نیروی کار آماده در اختیار خواهید داشت اما استخدام نیرو در چین قوانینی دارد که در ادامه به آن‌ها خواهیم پرداخت. نیروی کار در کشور چین از توانایی‌های بسیار بالایی برخوردار است و بهره بردن از تجربیات آن‌ها به بهبود نقاط ضعف شما کمک خواهد کرد.

کسب سود از کشورهای همسایه

علاوه‌براین وضعیت جغرافیایی چین به‌گونه‌ای است که شما به راحتی می‌توانید محصول یا خدمات تولیدی خود را در کشورهای همسایه چین مانند تایلند، ژاپن و هند به فروش بگذارید و سود بسیار خوبی کسب کنید.

ارزش بالای پول چین

واحد پول چین نیز در مقایسه با واحد پول سایر کشورها، ارزش بالایی دارد و این ارزش در طول چندین دهه‌ی اخیر ثابت مانده ‌است. این مورد نیز از دیگر مزایای اقتصادی ثبت شرکت در چین است که به سرمایه‌گذار یا تاجر این اطمینان را می‌دهد که احتمال ورشکستگی یا از دست رفتن سرمایه بسیار پایین است.

انواع شرکت های قابل ثبت در چین

اگر سرمایه‌ی خوبی در اختیار دارید و به فکر سرمایه‌گذاری بین‌المللی هستید حتما با خواندن منافع ثبت شرکت در چین، برای تجارت در این کشور ترغیب شده‌اید. حال باید شرایط عمومی و روش‌های ثبت شرکت در چین را بررسی کنیم:

شما به عنوان تاجر و سرمایه‌گذار ۴ روش برای ثبت شرکت در این کشور پیش روی خود دارید:

۱. تاسیس دفتر نمایندگی و یا شعبه

یکی از روش های ثبت شرکت در چین تاسیس دفتر نمایندگی در این کشور است به صورتی که دفتر مادر در خارج از چین است با این شرط دفتری که خارج از چین است می بایست حداقل ۲ سال سابقه فعالیت تجاری داشته باشد.

دفتر نمایندگی در حالیکه می‌تواند حساب‌های بانکی مجزا داشته باشد، از منظر حقوقی و مالیاتی شرکت مستقلی از دفتر مادر نیست و تمامی فعالیت‌های مشمول مالیاتی آن در شرکت مادر تعریف می‌شود. کلیه امور مربوط به استخدام نیرو تحت نظر شرکت مادر بوده و در نهایت دفتر نمایندگی امکان استخدام بیش از ۴ نیرو را ندارد.

فعالیت‌های مجاز دفاتر نمایندگی:

  • کنترل کیفیت معاملات
  • اقدامات لازم جهت تنظیم داد و ستدهای مالی شرکت
  • انجام تحقیقات علمی در رابطه با بازار
  • معرفی محصولات

۲. سرمایه‌گذاری و ثبت شرکت در چین به صورت مشترک

اولین روشی که برای ثبت شرکت در این کشور معرفی خواهیم کرد به اختصار جی وی شناخته می‌شوند و به معنی سرمایه گذاری مشترک هستند. در این روش مسئولیت‌ها و اختیارات شما به عنوان سرمایه‌گذار محدودتر است و شما باید با یک شرکت چینی وارد قرارداد شوید. طبق قانون چین، پنجاه درصد سهام شرکت مشترک باید در اختیار طرف قرارداد چینی باشد.

با این‌که این روش سرمایه‌گذاری و ثبت شرکت در چین، محدودیت‌های خاص خودش را دارد اما عاری از لطف و مزیت هم نیست. شما می‌توانید از تجربیات شرکت مقابل بهره ببرید و دیگر با چالش‌های شغلی جدید روبه‌رو نخواهید شد و طبیعتا اقتصاد شما با سرعت بیشتری رشد خواهد‌ کرد و شما نگرانی خاصی از بابت عدم موفقیت و زیان اقتصادی نخواهید داشت.

تمامی این مزایا وسوسه‌انگیز است اما کنترل محدود بر روی سرمایه و تجارت کمی ریسک‌پذیر است و بیشتر تاجران ترجیح می‌دهند روش دیگری برای ثبت کشور در چین در پیش بگیرند تا نظارت بهتری بر سرمایه خود داشته ‌باشند.

۳. تاسیس شرکت با مالکیت خارجی WOFE

شرکت‌هایی که تماما به عوامل خارجی وابسته هستند بهترین روش ثبت شرکت در چین است. در این شرکت‌ها اختیارات حقیقی و حقوقی کاملا متعلق به یک فرد یا سازمان خارجی است. بهترین گزینه برای سرمایه‌گذاری طولانی مدت همین روش شناخته ‌شده ‌است.

داشتن کنترل کامل بر شرکت از مزایای اصلی این روش ثبت کشور در چین است. علاوه‌ بر این به ‌آسانی می‌توانید در فعالیت‌های مختلف اقتصادی چین شرکت کنید، استخدام و جذب نیرو کاملا بر اختیار شما است، هم‌چنین منافع حقوقی شرکت شما در بحران‌های اقتصادی محفوظ می‌ماند و شما به عنوان سرمایه‌گذار کمتر متضرر می‌شوید.

۴. شرکت هونگ کونگی یا شرکت منطقه آزاد شانگهای

این دسته از شرکت ها جزو شرکت های با شرایط و ویژگی های خاص است که تشکیل آن ویژه مناطق آزاد تجاری چین می‌باشد. در سال‌های اخیر تاسیس شرکت‌های منطقه آزاد همانند شرکت های هونگ کونگی مورد استقبال سرمایه گذاران خارجی قرار گرفته است. دلیل این استقبال هم به تراز مثبت مالی شرکت‌های هونگ کنگی، کسرها و معافیت‌های مالیاتی در اینگونه مناطق و نیز GDP یا نرخ تولید ناخالص داخلی اینگونه مناطق است که گواه رشد اقتصادی فوق العاده مناطق آزاد می‌باشد.

برترین شهر‌ها و مناطق برای ثبت شرکت در چین

شانگهای

شانگهای یکی از مهمترین شهرهای تجاری چین است و برای بسیازی از خارجی‌ها جزو اولین شهرها برای ثبت شرکت و سرمایه‌گذاری محسوب می‌شود. در یک رتبه‌بندی شانگهای به عنوان پنجمین شهر سودآور و مناسب سرمایه‌گذاری در آسیا نیز انتخاب شده ‌است. این شهر از مترقی‌ترین شهرهای جهان است که تاجران زیادی خواهان سرمایه‌گذاری در آن هستند.

مزایای زندگی در این شهر به اختصار شامل این موارد می‌شود:

  • حمل و نقل آسان
  • اقتصاد قدرتمند
  • علم و تکنولوژی بالا
  • نمایشگاه‌های بزرگ
  • مراکز خرید و تفریحی بزرگ

گوانجو

یکی دیگر از شهرهای بندری مهم و موفق که بهترین شهر برای سرمایه گذاری و ثبت شرکت در چین است، گوانجو است. این شهر همواره به عنوان مرکز مالی، سیاسی و فرهنگی در چین مطرح بوده است.

امروزه نیز این شهر به این‌ دلیل که یکی از مراکز مهم و بزرگ تجارت، سرمایه‌گذاری و حمل و نقل در چین است به عنوان پایتخت تجاری در این کشور شناخته می‌شود. به دلیل فضای جذاب سرمایه گذاری، تعداد زیادی از سرمایه‌گذاران بین‌المللی را برای ثبت شرکت در چین و سرمایه‌گذاری جلب می‌کند.

پکن

پکن نیز یکی از مترقی‌ترین و زنده‌ترین شهرها در جهان است. این شهر به دلیل داشتن زیرساخت‌های ارتباطی منسجم و حمل و نقل عالی در سطح جهانی، شهری برتر برای سرمایه‌گذاری و ثبت شرکت در چین است. این شهر با تمامی کلان شهرهای مهم چین ارتباط دارد و بی شک از بهترین گزینه‌ها برای ثبت شرکت در این کشور است.

مراحل ثبت شرکت در چین

در این قسمت از مقاله ما مراحل گام به گام به همراه نکات مورد نیاز برای ثبت شرکت در چین را در اختیار شما قرار داده‌ایم. دولت چین تلاش زیادی دارد تا از سرمایه‌گذاران خارجی حمایت کند و مراحل ثبت شرکت در این کشور را آسان‌تر کند اما باید پذیرفت که تفسیر قوانین و تهیه اسناد و مدارک مراحل طاقت‌فرسا و پیچیده‌ای هستند و بهتر است شما از یک آژانس و یا یک راهنمای متخصص نیز کمک بگیرید. در ادامه به شرح مراحل ثبت شرکت در چین اشاره خواهیم کرد:

۱. انتخاب نام شرکت

با توجه به این که در اسم شرکت نام شهر وجود دارد، باید قبل از اقدام برای اجاره مکان با دقت اسم شرکت انتخاب شود زیرا بعضی شهرها حساسیت های خاصی داشته و نیاز به تاییدیه های خاصی نیز دارند.

۲. اجاره دفتر شرکت

اجاره فضا باید قبل از اقدام برای کسب جواز انجام شود و طول مدت اجاره باید حداقل ۱۲ ماه از زمان اقدام برای تاسیس باشد. اجاره نامه ها باید با فرمت صحیح انجام شده و توسط مقام های محلی مربوط به ملک تایید شوند. گواهینامه های لازم نیز باید از صاحب ملک دریافت شده تا از قابلیت های تجاری یا صنعتی ملک اطمینان حاصل شود. در اجاره نامه ذکر می شود که در صورت رد درخواست ثبت شرکت، اجاره فسخ می‌شود.

۳. دریافت مجوزهای زیست محیطی

ارزیابی تاثیرات زیست محیطی برای WFOE تولیدی یا صنعتی الزامی است. این ارزیابی برای کنترل تاثیر تولیدی بر محیط زیست انجام می شود که به سه سطح زیاد، متوسط و کم تقسیم می شود.

۴. ارائه بیزنس پلن شرکت

در گام بعدی، متقاضی باید کلیه مدارک را به انضمام بیزینس پلن و اساسنامه شرکت که می بایست حاوی خط مشی و سرمایه شرکت، هدف و نحوه فعالیت، وظایف هر یک از اعضای شرکت، هیات مدیره و مجامع عمومی و بازرسان شرکت، تعداد مدیران و نحوه انتخاب و مدت ماموریت و چگونگی تعیین جانشین مدیران باشد به اداره صنعت و معدن ارائه نماید. در صورت اخذ گواهی تایید مربوطه از اداره صنعت و معدن تجارت متقاضی باید مجوز کار را از اداره ICAB دریافت نماید

۵. درخواست مهر

در گام بعدی، متقاضی باید کلیه مدارک را به انضمام بیزینس پلن و اساسنامه شرکت که می بایست حاوی خط مشی و سرمایه شرکت، هدف و نحوه فعالیت، وظایف هر یک از اعضای شرکت، هیات مدیره و مجامع عمومی و بازرسان شرکت، تعداد مدیران و نحوه انتخاب و مدت ماموریت و چگونگی تعیین جانشین مدیران باشد به اداره صنعت و معدن ارائه نماید. در صورت اخذ گواهی تایید مربوطه از اداره صنعت و معدن تجارت متقاضی باید مجوز کار را از اداره ICAB دریافت نماید

۶. افتتاح حساب بانکی

پس از تایید حساب بانکی، متقاضی باید جهت ثبت رسمی برای سرمایه از دپارتمان درخواست نماید. شرکت های WFOE تجاری که در زمینه واردات و صادرات و پخش اجناس فعالیت دارند ابتدا باید از گمرگ تاییدیه های لازم را اخذ کنند تا بتوانند رسما ارزهای خارجی را به یوان تبدیل کنند یا مبلغ اجناس فروخته شده را به ارز تبدیل کنند. این شرکت ها باید از لحاظ کیفیت از وزارت بازرگانی و اداره بهداشت و قرنطینه تاییدیه

مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت در چین

در این قسمت از مقاله ما مراحل گام به گام به همراه نکات مورد نیاز برای ثبت شرکت در چین را در اختیار شما قرار داده‌ایم. دولت چین تلاش زیادی دارد تا از سرمایه‌گذاران خارجی حمایت کند و مراحل ثبت شرکت در این کشور را آسان‌تر کند اما باید پذیرفت که تفسیر قوانین و تهیه اسناد و مدارک مراحل طاقت‌فرسا و پیچیده‌ای هستند و بهتر است شما از یک آژانس و یا یک راهنمای متخصص نیز کمک بگیرید.

گام دوم و البته بسیار حساس برای ثبت شرکت در چین، تهیه مدارک مورد نیاز است. ابتدا بایستی از اداره صنعت و تجارت چین تائیدیه نام شرکت خود را بگیرید. سپس ملزم هستید فهرست اسامی شرکای سهام‌دار و کارکنان شرکت خود را تهیه کنید.

سلسله مراتب اداری را نیز بهتر است رعایت کنید. جزئیات آدرس دقیق و قانونی شرکت شما، به همراه شرح صحیح دامنه فعالیت‌های شرکت و اهداف آن نیز باید ثبت شود. احتمالا سوالاتی از شما درباره مدیریت منابع در بحران و بازگرداندن سرمایه از دست‌رفته نیز پرسیده ‌شود.

ارائه مدارک قانونی از سرمایه‌ اولیه نیز بخش مهمی از تهیه اسناد و مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت در چین است.

استخدام نیروی کار به هنگام ثبت شرکت در چین

زمانی‌که شرکت ثبت شد، برای آغاز به کار به نیروهای کارآمد نیاز خواهید داشت.

حال می‌توانید برای استخدام از نیروهای بومی یا از نیروهای غیربومی بهره ببرید. گرچه نیروهای بومی چین بسیار توانا هستند و پیش‌زمینه آموزشی قوی دارند و استخدام آن‌ها به دلیل اقامت و به صرفه‌بودن هزینه‌ها نیز معقول‌تر به نظر می‌رسد، اما اگر مجبور به استخدام و جذب نیروهای خارجی نیز هستید باید از ویزا و شرایط قانونی اقامت آن‌ها اطمینان حاصل کنید.

نیروی کار شما، چه بومی باشد چه غیربومی باید قرارداد مکتوب داشته باشد. طبق قوانین چین، نداشتن قرارداد بیش از یک ماه غیرقانونی تلقی می‌شود.

بهترین قراردادها قرارداد‌های مدت‌دار هستند، چون کارفرما یا صاحب شرکت در صورت عدم رضایت از نحوه‌ی کارکرد نیرو، به راحتی قادر به فسخ آن خواهد بود. این قراردادها به‌صورت دوره‌ای قابل بررسی و تمدید است.

بحث مهم دیگر در استخدام نیروی کار به هنگام ثبت شرکت در چین، وجود شرکت‌های واسطه است. شرکت‌های خارجی یا مشترک بدون حضور شرکت‌های واسطه نمی‌توانند نیروهای تبعه چینی را استخدام کنند.

این وضعیت، فرآیند کاری و اداری استخدام را به روندی پیچیده و زمانبر تبدیل کرده ‌است. هم‌چنین می‌تواند برای شرکت سرمایه‌گذار هزینه‌بر باشد.‌

مالیات شرکت‌ها در چین

از دیگر نکات مهم و حیاتی که یک تاجر یا سرمایه‌گذار قبل از ثبت شرکت در چین باید بداند، مالیات شرکت‌ها در چین است. مالیات در چین تحت نظارت امور مالیاتی اداره می‌شود. وظایف این سازمان که خود تحت نظارت دولت است، عبارت هستند از:

  • وضع قوانین مالیاتی در چین
  • تعیین نرخ مالیات برای همه شرکت ها

جمع آوری مالیات، توسط دفاتر مالیاتی منطقه ای و به ‌صورت محلی انجام می‌گیرد. میزان مالیات نیز باتوجه به مناطق مختلف و فعالیت‌های اقتصادی متغیر است.

قوانین مالیاتی در چین

برای صاحبان شرکت‌ها، قوانین مالیاتی چین در نگاه اول پیچیده و عجیب به نظر می‌رسند. مطالعه کافی و مشورت از متخصصین تجارت به شما کمک خواهند‌کرد تا این قوانین را بهتر درک کنید.

دلیل اصلی این مسئله این است که قوانین و نرخ مالیات به طور مکرر در این کشور در حال تغییر است. در واقع متغیر بودن وضعیت اقتصادی چین و پویایی تجارت آن دولت چین را ملزم کرده ‌است تا برای بهبود بخشیدن به شرایط اقتصادی‌ و رشد هرچه بیشتر، این قوانین مالیاتی را از دهه ۱۹۷۰ وضع کند.

در حال حاضر چهارده نوع مالیات برای تاجران و یا سرمایه‌گذارانی که اقدام به ثبت شرکت در چین می‌کنند وجود دارد که مهم‌ترین آن‌ها عبارت هستند از:
  • مالیات بر ارزش افزوده
  • مالیات بر مصرف
  • مالیات مشاغل
  • مالیات بر درآمد شرکت‌های خارجی و شرکت‌های مشترک
  • مالیات بر درآمد شخصی
  • مالیات بر ارزش افزوده زمین
  • مالیات املاک و مستغلات شهری و…

مبلغ مورد نیاز برای ثبت شرکت در چین و شرایط عمومی

دولت چین قوانین سابق در مورد حداقل مقدار سرمایه اولیه و مورد نیاز برای ثبت شرکت در چین از طریق سرمایه‌گذاری خارجی را برای تاجران و سرمایه گذاران خارجی حذف کرده است. به این ترتیب باعث ترغیب آنان به ثبت شرکت در این کشور می‌شود و فضای رقابتی میان کشورها برای سرمایه‌گذاری ایجاد می‌کند.

بهترین گزینه این است که هنگام ثبت ثبت سرمایه اولیه اعلام شده حداقل 600.000 دلار باشد. چنین مبلغی روند شرکت در چین را تسریع خواهد‌ کرد و در طول زمان موفقیت شرکت و گسترش تجارت را تضمین خواهد‌کرد.

با این حال دقت کنید که بلافاصله نیازی به پرداخت سرمایه اعلام شده اولیه در هنگام ثبت شرکت در چین به روش سرمایه‌گذاری خارجی ندارید. این مقدار مبلغی است که انتظار می‌رود شرکت بعد از مدتی فعالیت کسب‌کند.

تهیه منظم و قانونی این اسناد نیازمند دانش تخصصی است پس بهتر است با یک وکیل، راهنما و یا آژانس نیز مشورت کنید.

حساب شخصی و یا شرکتی در چین

قبل از ثبت شرکت در چین، شما باید حساب بانکی در یکی از بانک‌های معتبر و قانونی چین داشته باشید. یک حساب بانکی این فرصت را به شرکت‌ها، افراد سرمایه‌گذار و کارکنان می‌دهد تا حقوق دریافت کنند و بتوانند صورت‌حساب‌های لازم را پرداخت کنند. حساب بانکی نیز در هنگام دریافت سود حاصل از تجارت لازم و ضروری است.

به خاطر داشته باشید در چین، همه شرکت‌ها، از جمله شرکت‌های خارجی، ملزم به رعایت مقررات مالیاتی هستند و حساب‌های مالی حقوقی و حقیقی شرکت شما نیز مستثنی نخواهد بود.

مهاجرت از طریق ثبت شرکت در چین

گرچه قانون خاصی در این مورد وجود ندارد اما به ‌نظر می‌رسد دولت چین از مهاجرت‌هایی که به چرخه‌ی اقتصادی چین کمک چندانی نمی‌کنند حمایت نمی‌کند و بهترین فرصت‌های اقامت را در اختیار تاجران و سرمایه‌گذاران قرار می‌دهد تا اقتصادش رشد بیشتری داشته باشد.

در نتیجه اقدام به مهاجرت از طریق ثبت کشور در چین، معقول‌ترین و بهترین راه به‌نظر‌ می‌رسد. زمانی که شرکت شما به‌صورت قانونی ثبت شود شما مجوز اقامت در این کشور را دریافت خواهید کرد و تا زمانی‌که از مقررات عمومی و مالیاتی این کشور پیروی کنید حق ادامه زندگی در این کشور را دارید. همان طور که مطرح شد کشور چین به‌ دلیل اقتصاد قوی، فرهنگ و تمدن غنی از وضعیت رفاهی بالایی برخوردار است. زیرساخت‌های شهری و امکانات تفریحی چین نیز بسیار عالی است، پس اقامت در کشور چین بسیار لذت‌بخش خواهد بود.

سخن پایانی

در این مقاله به بررسی جوانب مهم سرمایه‌گذاری و ثبت شرکت در چین پرداختیم. قدرت اقتصادی پایدار چین در چند دهه اخیر، تمامی کشورها من جمله کشورهای عربی، اروپایی و آمریکایی را به سرمایه‌گذاری و رقابت برای ثبت شرکت در این کشور سوق می‌دهد.

البته دلایل بسیار دیگری به‌ جز اقتصاد نیز برای سرمایه‌گذاری در این کشور وجود دارد و به ‌نظر می‌رسد چین برای سالیان بسیار هم‌چنان در قدرت باقی بماند در نتیجه درخواست‌های سرمایه‌گذاری و آغاز تجارت در این کشور نیز روبه افزایش خواهد بود، پس مطالعه قوانین پیچیده مالیاتی و اقتصادی و نحوه‌ی سرمایه‌گذاری در این کشور برای علاقه‌مندان به مهاجرت و سرمایه‌دارانی که می‌خواهند در عرصه تجارت جهانی بدرخشند، خالی از لطف نیست.

از اینکه همراه ما بودید از شما ممنونیم. در صورتی که تجربه ثبت شرکت در این کشور را داشته‌اید برای ما کامنت بگذارید. منتظر نظرات ارزشمند شما هستیم.

منابع: velocityglobal hawksford | nhglobalpartners | investment-china

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.