معروف‌ترین جاذبه های گردشگری چین؛ معرفی جاذبه‌های شگفت‌انگیز این کشور

اگر قصد سفر به یکی از باستانی‌ترین کشورهای جهان یعنی کشور چین را دارید، بهتر است پیش از آن با معروف‌ترین مکان‌های دیدنی این کشور پهناور آشنا شوید. ما در این مقاله شما را با زیباترین و جذاب‌ترین جاذبه های گردشگری چین آشنا خواهیم کرد.

بهترین مکان های دیدنی چین

بیش از ۷۰۰ سال پیش، کشور چین به کمک نوشته‌های مارکو پولو، مکتشف معروف، به جهان معرفی شد. این کشور پهناور آسیایی، همواره به‌عنوان یکی از خارق‌العاده‌ترین کشورهای جهان با میراث فرهنگی غنی شناخته می‌شود. با پیشرفت باورنکردنی چین در عرصه اقتصادی، تضاد جالبی که میان آداب‌ورسوم سنتی با بخش امروزی این کشور به وجود آمده، جذابیت آن را دوچندان می‌کند.

کشور چین با وجود شهرهای مدرن و سازه‌های باستانی‌اش، سرگرمی‌های بی‌پایانی به مسافران ارائه می‌دهد. اگر شما هم کشور چین را به‌عنوان مقصد سفر خود انتخاب کرده‌اید، در این مقاله از نیل گشت با بهترین جاذبه های گردشگری چین آشنا خواهید شد.

۱. دیوار بزرگ چین

موقعیت مکانی: Huairou District, China

بدون شک، دیوار چین را می‌توان به عنوان یکی از معروف‌ترین جاذبه های گردشگری چین به شمار آورد. دیوار بزرگ چین (The Great Wall of China) یا چانگ چنگ سازه تاریخی عظیمی است که به درازای ۶۰۰۰ کیلومتر از دژهای شانهایگوان تا دژهای جیایوگوان کشیده شده است. این دیوار از هبی، تینتسین، پکن، مغولستان داخلی، نینگشیا و گانسو می‌گذرد. میانگین ارتفاع دیوار بزرگ چین حدود ۶ تا ۸ متر است، اما به ارتفاع ۱۶ متر نیز می‌رسد.

قدیمی‌ترین بخش‌های دیوار قدمتی به‌اندازه هفت قرن پیش از میلاد مسیح دارند. پرطرف‌دارترین بخش‌های دیوار بزرگ چین، بخش بادالینگ در شمال غربی پکن و بخش‌های گوبیکو با ۱۳۰ کیلومتر فاصله و موتیانیو با ۷۰ کیلومتر فاصله از پکن هستند.

دیوار بزرگ چین از بهترین مکان های دیدنی چین
دیوار بزرگ چین

۲. شهر ممنوعه در پکن

موقعیت مکانی: 4 Jingshan Front St, Dongcheng, Beijing, China

بدون اغراق می‌توان شهر ممنوعه (Forbidden City) یا همان کاخ سلطنتی (Imperial Palace) را به‌عنوان بزرگ‌ترین و مهم‌ترین سازه چین نام برد. ساخت این جاذبه تاریخی از سال ۱۴۰۶ تا ۱۴۲۰ میلادی طول کشیده و پس از آن به محل سکونت ۲۴ امپراتور از سلسله‌های مینگ و چینگ تبدیل شده است. امپراتوران، حضور هرگونه شخص غیر سلطنتی به این قصر را ممنوع کرده بودند و این مسئله نام «شهر ممنوعه» را توضیح می‌دهد.

شهر ممنوعه بیش از ۷۲۰ هزار مترمربع مساحت دارد و علاوه بر محل سکونت امپراتوران و خانواده‌شان، میزبان مراسم‌های بزرگی نیز بوده است. پنج پل مرمری رودخانه طلایی (Golden River Bridges)، تالار هارمونی برتر (Hall of Supreme Harmony) و تالار حفظ هارمونی (Hall of Preserving Harmony) ‌ و موزه قصر از مهم‌ترین بخش‌های شهر ممنوعه هستند. با بازدید از این جاذبه تاریخی می‌توانید با یک تیر چند نشان زده و از میدان تیان آنمن و معبد آسمان که در نزدیکی شهر ممنوعه قرار دارند نیز دیدن کنید.

شهر ممنوعه پکن از بهترین جاذبه های گردشگری چین
شهر ممنوعه پکن

۳. ارتش سفالین در شیان

موقعیت مکانی: Lintong District, Xi’an, Shaanxi, China

در اواخر دهه ۱۹۷۰ میلادی، جمعی از کشاورزان با پیداکردن ارتش سفالین در شیان (Terracotta Army)، مهم‌ترین کشف باستانی چین را رقم زدند. در این جاذبه تاریخی، مجسمه بیش از ۸ هزار سرباز، ۲۵۰ اسب و ۱۰۰ ارابه سفالی وجود دارد که برای محافظت از مقبره اولین امپراتور ساخته شده‌اند. با وجود آسیب‌های واردشده، بعضی از مجسمه‌ها بازسازی شده‌اند تا گواهی بر جایگاه والای امپراتور باشند.

ارتش سفالین شیان، بخشی از پارک یادبود امپراتور چین شی هوانگ (Emperor Qin Shi Huang’s Mausoleum Site Park) است که از مقاصد محبوب گردشگری چین به شمار می‌رود.

ارتش سفالین شیان از بهترین جاذبه های گردشگری چین
ارتش سفالین شیان

۴. کاخ تابستانی در پکن

موقعیت مکانی: 19 Xinjiangongmen Rd, Haidian District, China

کاخ تابستانی (Summer Palace) یکی از جاذبه‌های محبوب پکن است که باغی با وسعت بیش از ۲۸۰ هکتار دارد. قدمت این بنای تاریخی به سال ۱۱۵۳ برمی‌گردد که در قرن چهاردهم به‌منظور افزایش جذابیت باغ‌های سلطنتی، دریاچه‌ای به آن افزوده شد.

تالار خیرخواهی و طول عمر (Hall of Benevolence and Longevity) که ساختاری شبیه تاج دارد و تالار نمایش بزرگ (Great Theatre) که برای اجراهای اپرا استفاده می‌شد، از مهم‌ترین بخش‌های کاخ تابستانی هستند. از دیگر بخش‌های مهم کاخ می‌توان به تالار شادی و طول عمر (Hall of Happiness and Longevity) و ویرانه‌های کاخ تابستانی قدیم اشاره کرد که اوایل صده ۱۸۰۰ میلادی توسط نیروهای استعماری نابود شد.

کاخ تابستانی پکن از بهترین مکان های دیدنی چین
کاخ تابستانی پکن

۵. کروز رودخانه لی در گویلین

شهر گویلین واقع در شمال شرق استان گوانگشی یکی از شهرهای توریستی چین است که به لطف مناطق سرسبز اطرافش و البته رودخانه لی شهرت فراوانی دارد. این رودخانه چشم‌نواز از درون شهر می‌گذرد و کوه‌های کارست را محاصره می‌کند.

شهر گویلین در طی قرن‌ها، الهام‌بخش هنرمندان و شاعران زیادی بوده و امروزه به‌عنوان جاذبه‌ای طبیعی، میان گردشگران محبوبیت زیادی دارد. یکی از به‌یادماندنی‌ترین خاطراتی که می‌توانید در سفر به گویلین برای خود ثبت کنید، کروز سواری بر رودخانه لی است؛ رودخانه‌ای به طول ۸۰ کیلومتر که در میان آن صخره‌ها و غارها زیبایی قرار گرفته است. در این مسیر می‌توانید برخی از جاذبه های گردشگری گویلین همچون تپه خرطوم فیل (Elephant Trunk Hil)، غار ریدفلوت (Reed Flute Cave) و Mount of Unique Beauty را تماشا کنید.

رودخانه لی گویلین از بهترین مکان های دیدنی چین
رودخانه لی در گویلین

۶. مرکز تحقیقاتی پرورش پاندای چنگدو در سیچوان

موقعیت مکانی: 1375 Xiongmao Ave, Chenghua District, Chengdu, Sichuan, China

در باغ‌وحش‌های مشهور چین، می‌توانید به دیدن پانداها بروید، اما مرکز تحقیقاتی پرورش پاندای چنگدو، تجربه‌ای غیرقابل‌مقایسه برایتان رقم می‌زند. شما با بازدید از این مکان، می‌توانید از فاصله‌ای بسیار نزدیک، بیش از ۸۰ پاندا را در زیستگاه طبیعی‌شان ببینید. در مرکز پرورش پاندای چنگدو همچنین نمایشگاه‌هایی برگزار می‌شوند که شما را با سختی محافظت از پانداها و روند آن آشنا می‌کنند. اگر علاقه دارید برای مدتی کوتاه در این روند شرکت کنید و به پانداها غذا دهید و از آن‌ها مراقبت کنید، می‌توانید در برنامه‌های داوطلبی نام‌نویسی کنید. از آنجایی که این برنامه‌ها همیشگی نیستند، پیشنهاد می‌شود در زمان اجرای آن‌ها یا زمان‌هایی که غذادادن به پانداها امکان‌پذیر است سراغ این مکان بروید.

مرکز تحقیقاتی پرورش پاندای چنگدو از بهترین مکان های دیدنی چین
مرکز تحقیقاتی پرورش پاندای چنگدو

۷. رودخانه یانگ تسه و سد سه دره

رودخانه یانگ تسه (Yangtze River) یا چانگ جیانگ، طویل‌ترین و مهم‌ترین رودخانه چین است که حدود ۶ هزار متر طول دارد. این رودخانه از تبت شروع شده و از ۸ استان رد می‌شود تا به شانگهای، یکی از شهرهای تجاری چین برسد. رودخانه یانگ تسه همچنین برای بیش از ۲ هزار سال مسیر اصلی رفت‌وآمد در چین بوده است.

سد سه دره (Three Gorges)، محبوب‌ترین جاذبه گردشگری مربوط به رودخانه یانگ تسه است که ۲۰۰ کیلومتر درازا دارد و بین فنگجی و ییچانگ قرار گرفته است. عبور یانگ تسه از این سد، چشم‌اندازی ایجاد می‌کند که به گرند کنیون آمریکا شباهت دارد. در صورت بازدید از این منطقه، می‌توانید سوار کروزهای مجلل شوید یا سراغ تورهای ماجراجویانه‌ای بروید که شما را به چالش می‌کشانند.

سد سه دره رودخانه یانگ تسه از بهترین مکان های دیدنی چین
سد سه دره رودخانه یانگ تسه

۸. باغ‌های سنتی سوژو در جیانگسو

موقعیت مکانی: 178 Dongbei St, Gusu District, Suzhou, Jiangsu, China

باغ‌های سنتی سوژو (Classical Gardens of Suzhou) یکی از زیباترین جاذبه های گردشگری چین به شمار می‌روند. قدمت این باغ‌ها به دوران رشد شهر سوژو در قرن یازدهم برمی‌گردد. محبوب‌ترین باغ میان باغ‌های سنتی سوژو، باغ Garden of Lingering است که با بیش از ۲ هکتار مساحت، یک دریاچه، ساختمان‌های قدیمی، باغستان هلو و بیش از ۳۰۰ سنگ‌نوشته را در دل خود جای داده است. اقامتگاه چانگ لانگ تینگ (Cang Lang Ting Pavilion) نیز یکی دیگر از بخش‌های محبوب این مکان است که ویژگی‌های منحصربه‌فرد خود را دارد.

باغ های سنتی سوژو از زیباترین جاذبه های گردشگری چین
باغ های سنتی سوژو

۹. قصر پوتالا در تبت

موقعیت مکانی: 35 Central Beijing Road, Lhasa, Tibet, China

قصر پوتالا (Potala Palace) واقع در لهاسای تبت، از باشکوه‌ترین جاذبه های گردشگری در چین است. این قصر از دو ساختمان اصلی تشکیل شده که شامل قصر قرمز و قصر سفید می‌شود. قصر قرمز (Red Palace) در قرن ۱۷ میلادی ساخته شده و محفل جمعی از معابد و تالارهای دینی مهم است. قدمت قصر سفید (White Palace) نیز به سال ۱۶۴۸ برمی‌گردد و خوابگاه‌ها، مرکز مطالعات و اتاق‌های پذیرایی در آن قرار گرفته‌اند. پیشنهاد می‌شود در سفر به لهاسا، سراغ باغ‌های جواهر (Jewel Gardens) نیز بروید. این باغ‌ها جزئی از اقامتگاه تابستانی دالای لاما هستند و قصرهای بزرگ، اقامتگاه‌ها و دریاچه‌های چشم‌نواز را در دل خود جای‌داده‌اند.

قصر پوتالای تبت از بهترین مکان های دیدنی چین
قصر پوتالای تبت

۱۰. دی باند در شانگهای

موقعیت مکانی: Zhongshan East 1st Rd, Wai Tan, Huangpu, Shanghai, China

دی باند (The Bund) یا ژونگشان لو، یکی از محبوب‌ترین جاذبه های گردشگری شانگهای است که ۵۲ ساختمان با معماری‌های غربی در آن قرار گرفته‌اند. امروزه بسیاری از این ساختمان‌ها به رستوران، کافه و فروشگاه‌هایی تبدیل شده‌اند که می‌توانید در حین لذت‌بردن از فضا، از آن‌ها خرید کنید. اگر می‌خواهید چشم‌اندازی فوق‌العاده از این جاذبه مشهور داشته باشید، سراغ برج‌های شانگهای همچون برج مروارید خاور (Oriental Pearl Tower) بروید. همچنین پیشنهاد می‌شود در شانگهای حتما از باغ یو (Yu Garden) دیدن کنید.

دی باند شانگهای از بهترین جاذبه های گردشگری چین
دی باند در شانگهای

۱۱. دریاچه غربی در هانگژو

هانگژو، مرکز استان ژجیانگ است و به‌خاطر مکان‌های تاریخی و معابد باستانی‌ و همچنین شهرهای آبی چین که در نزدیکی آن قرار گرفته‌اند، شناخته می‌شود. دریاچه غربی هانگژو با ۶ کیلومترمربع مساحت یکی از زیباترین جاذبه های گردشگری هانگژو است که توسط تپه‌ها، پاگوداها و معابدی محاصره شده و چشم‌اندازی کم‌نظیر به وجود آورده است. این منطقه توسط گذرگاه‌هایی که قدمت آن‌ها به قرن یازدهم برمی‌گردد، به پنج قسمت تقسیم شده است.

شما با پیاده‌روی در این گذرگاه‌ها می‌توانید از زیبایی‌های آنها به‌خصوص در فصل بهار و شکوفه‌های هلو بهره‌مند شوید. پل‌های دریاچه غربی هانگژو، بخش مهمی از آن را تشکیل می‌دهند و پل شکسته (Broken Bridge) یکی از مهم‌ترین پل‌های این منطقه است. جزیره بهشت کوچک (Little Paradise Island) نیز دارای چهار دریاچه است که توسط پل نه قوس (Bridge of the Nine Arches) به یکدیگر متصل شده‌اند.

دریاچه غربی هانگژو از بهترین مکان های دیدنی چین
دریاچه غربی هانگژو

۱۲. مقبره ژائولینگ در شنیانگ

موقعیت مکانی: Huanggu District, Shenyang, China

مقبره امپراتوری شمالی (Northern Imperial Tomb) یا معبد ژائولینگ در شهر تاریخی شنیانگ، واقع در شمال شرق چین قرار گرفته است. سبک معماری مورداستفاده در ساختمان‌های مقبره، ترکیبی از معماری مقبره‌های سنتی چین و ساختمان‌های قلعه مانند سلسله چینگ است. جالب است بدانید مقبره امپراتوری شمالی پس از شهر ممنوعه، بزرگ‌ترین مجموعه قصر سلطنتی در چین به حساب می‌آید. در این مقبره، امپراتور هوانگ تایجی دفن شده که از سال ‍۱۶۲۶ تا ۱۶۳۵ بر چین حکومت می‌کرد.

مقبره ژائولینگ از بهترین مکان های دیدنی چین
مقبره ژائولینگ

۱۳. بودای بزرگ لشان در سیچوان

موقعیت مکانی: 2345 Lingyun Rd, Shizhong District, Leshan, Leshan, Sichuan, China

بودای بزرگ لشان (Leshan Giant Buddha)‌ با ۷۱ متر ارتفاع، بزرگ‌ترین مجسمه بودا در جهان است که از دل صخره‌ای سنگ تراشیده شده است. این مجسمه را راهبی بودایی در سال ۷۱۲ پس از میلاد به قصد آرام‌کردن رودخانه، تراشیده است. بودای بزرگ لشان، هرساله گردشگرانی را از جای‌جای جهان به‌سوی خود می‌کشاند و از جاذبه‌هایی است که نباید در سفر به چین آن را از دست بدهید. برای رسیدن به این مجسمه، کافی است سوار قایق‌هایی در شهر لشان شوید.

بودای بزرگ لشان از بهترین جاذبه های گردشگری چین
بودای بزرگ لشان

۱۴. دورنمای شهری هنگ گنگ

دورنمای شهر هنگ کنگ با وجود آسمان‌خراش‌ها و تپه‌هایی که شهر را محاصره کرده‌اند، زبانزد است. اگر سراغ قلعه ویکتوریا (Victoria Peak) یکی از معروف‌ترین جاذبه های گردشگری هنگ کنگ بروید، می‌توانید بهترین چشم‌انداز را از جزیره هنگ کنگ و بندر ویکتوریا داشته باشید. اگر سفر شما به هنگ کنگ با دوره لیزر شبانه مصادف شود، نمایش لیزری ۳۶۰ درجه خواهید دید که پس‌زمینه آن، نمایی از آسمان‌خراش‌های بندر است. در صورت امکان، برای دیدن نمایش سراغ منطقه کوولون (Kowloon) بروید.

دورنمای شهری هنگ کنگ از بهترین مکان های دیدنی چین
دورنمای شهری هنگ کنگ

۱۵. پارک ملی ژانگ جیاجی در هونان

موقعیت مکانی: Wulingyuan District, Zhangjiajie, Hunan, China

پارک جنگلی ژانگ جیاجی (Zhangjiajie National Forest Park) واقع در استان هونان، از زیباترین جاذبه‌های چین و البته کمتر شناخته شده است. در این پارک صخره‌هایی شبیه ستون دیده می‌شود که ما را یاد صخره‌های فیلم مشهور آواتار می‌اندازد. به دنبال این مسئله، بلندترین ستون این پارک با ۱۰۸۰ متر ارتفاع، کوه Avatar Hallelujah Mountain نام گرفته است.

برای بازدید از پارک ژانگ جیاجی، تورهای مختلفی وجود دارد که احتمالا شامل بالابر بایلونگ (Bailong Elevator) می‌شود که در عرض دو دقیقه تا ۵۰ نفر را به ارتفاع ۳۲۶ متری می‌رساند. پیشنهاد می‌شود در بازدید از این پارک، حتما سراغ پل شیشه‌ای Zhangjiajie Grand Canyon Glass Bridge نیز بروید که بلندترین و طولانی‌ترین پل عابر پیاده جهان است و هیجان شما را به اوج خود می‌رساند.

پارک ملی ژانگ جیاجی از بهترین مکان های دیدنی چین
پارک ملی ژانگ جیاجی در هونان

سخن پایانی

چین کشوری با جاذبه‌های فراوان است که برای هر قشر و سلیقه‌ای مورد مناسب در آن پیدا می‌شود. در کشور چین می‌توانید از ترکیب جذابی از جاذبه‌های تاریخی، مدرن و طبیعی بهره‌مند شوید که هرساله میلیون‌ها مسافر را به این کشور می‌کشانند. جاذبه‌هایی که در این مقاله معرفی شد، همگی از مشهورترین جاذبه‌های چین هستند که بازدید از آن‌ها، به هر گردشگری پیشنهاد می‌شود.

برگرفته از: Top-Rated Tourist Attractions in China

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *