دانشگاه های معروف چین و اطلاعاتی که قبل از مهاجرت باید بدانید

آیا قصد مهاجرت به چین را دارید و می‌خواهید در بهترین دانشگاه‌های چینی تحصیل کنید؟ اگر سوالات زیادی در مورد مهاجرت به چین و تحصیل در دانشگاه‌های چینی را دارید نگران نباشید ما در این مقاله راهنمای شما هستیم و ابتدا به وضعیت آموزشی دانشگاه‌های معروف چین می‌‌بپردازیم.

دانشگاه های معروف چین

آیا قصد مهاجرت به چین را دارید و می‌خواهید در بهترین دانشگاه‌های چینی تحصیل کنید؟ اگر سوالات زیادی در مورد مهاجرت به چین و تحصیل در دانشگاه‌های چینی را دارید نگران نباشید ما در این مقاله راهنمای شما هستیم و ابتدا به وضعیت آموزشی دانشگاه‌های معروف چین می‌‌بپردازیم.

همانطور که می‌دانید سطح دانشگاه‌ها و وضعیت تحصیلی در کشورهای سرتاسر دنیا بسیار متفاوت است. مردم در کشورهای در حال توسعه و توسعه‌ نیافته به آموزش با کیفیت دسترسی ندارند اما در کشور توسعه‌یافته‌ای مانند چین که معیارهای رفاهی و زندگی در همه جوانب بالا است، سطح آموزشی قطعا باید بالا باشد.

وضعیت آموزشی در کشور چین

وضعیت آموزش عالی در چین را که با سایر کشور‌های جهان مقایسه می‌کنیم، متوجه می‌شویم اکثر دانشگاه‌های معروف چین از سطح بالایی از لحاظ علمی و امکانات برخوردار هستند. در واقع سیستم آموزشی چین در چندین دهه‌ی اخیر دستخوش توسعه و نوسازی شده ‌است و می‌توان گفت که چین امروزه بزرگ‌ترین سیستم آموزشی جهان را دارا است.

دانشجویانی که در کشور چین مشغول به تحصیل هستند، معمولا به عنوان افراد بسیار پرتلاش با دید فکری عمیق شناخته می‌شوند در حالی‌که دانشجویانی که در کشورهای غربی تحصیل می‌کنند به داشتن خلاقیت و ایده‌پردازی‌های نو معروف هستند.

پس تحصیل در دانشگاه‌های چین کار آسانی نیست. به عنوان مثال دانشگاه پکن که یکی از دانشگاه‌های معروف در چین است، پذیرش بسیار پایینی دارد که این امر ناشی از جو رقابتی بسیار بالای آن است. در ادامه‌ی این مقاله به بررسی سایر موضوعات مربوط به تحصیل در چین و دانشگاه‌های معروف این کشور خواهیم پرداخت.

رنکینگ جهانی دانشگاه‌های معروف چین

دولت چین همواره در جهت بهبود و توسعه‌ی سیستم آموزشی کشورش به‌ خصوص سیستم آموزش عالی، تلاش کرده ‌است و بسیار نسبت به آن متعهد است. حمایت‌های مالی بسیار بالای دولت از سیستم آموزشی و وجود نظم و سیستم آموزشی با کیفیت در دانشگاه‌های معروف چین باعث شده ‌است که این کشور به یکی از قدرتمندترین مراکز علمی دنیا تبدیل شود.

در این بخش از مقاله به خلاصه‌ای از عملکردهای دانشگاه‌های معروف چین می‌پردازیم، البته باید در نظر داشت که هر رنکینگ، نظام مخصوی به خود و قوانین ویژه‌ی را دارد. در رنکینگ‌های بین‌المللی، معیارهای زیادی را ارزیابی می‌کنند و طبق آن رتبه‌بندی صورت می‌گیرد.

طبق اکثر رتبه‌بندی‌های جهانی، دانشگاه سینگوا بهترین دانشگاه چین است و به ترتیب، بعد از آن دانشگاه‌های پکن و فودان قرار دارند. دانشگاه علم و صنعت چین، دانشگاه ژجیانگ، دانشگاه شانگهای و سان‌یات‌سن نیز جزو دانشگاه‌های معروف چین هستند.

در جدول رنکینگ دانشگاه‌های آسیا، دانشگاه سینگوا اولین رتبه و دانشگاه پکن دومین رتبه را دارد. اکثر دانشگاه‌های معروف چین همواره بین دویست دانشگاه برتر جهان بوده‌اند.

برتری این دانشگاه‌ها نشان می‌دهد که اکثر دانشگاه‌های چین در معیارهایی که رتبه‌بندی طبق آن صورت می‌گیرد، بسیار خوش درخشیده‌اند و امکانات آموزشی بالایی دارند.

تعداد دانشگاه‌ها در چین

‌طبق آمار چند سال اخیر، تعداد دانشگاه‌های دولتی و کالج‌های کشور چین بیش از دوهزار بوده‌ است. در چندین دهه‌ی اخیر، تعداد دانشگاه‌ها و کالج‌های چین به طور قابل توجهی افزایش پیدا کرده‌ است. تلاش برای افزایش تعداد مراکز آموزشی و توسعه آن‌ها از مهم‌ترین سیاست‌گذاری‌های دولت چین است. علاوه بر افزایش تعداد مراکز آموزشی، دولت چین در تلاش است که کیفیت آموزش را نیز به سطح استانداردهای جهانی برساند و برای رسیدن به این هدف طرح‌ها و ابتکارات فراوانی را در برنامه‌های خود گنجانده‌است، مثلا طرح ایجاد دانشگاه‌های درجه دو از برنامه‌های توسعه‌ی آموزشی این کشور است.

تعداد دانشجو در دانشگاه‌های چین

طبق آمار سال 2018 بیشتر از سی میلیون دانشجو در چین در حال تحصیل هستند که حدود چهارصد هزار نفر از آن‌ها دانشجویان بین‌المللی هستند. این آمار محبوبیت و فضای رقابتی دانشگاه‌های معروف چین را به‌ خوبی نمایان می‌کند.

آمار ثبت‌نام در دانشگاه‌های مشهور چین، در اواخر دهه 1990 جهش بزرگی داشت و از یک درصد به بیش از پنجاه درصد افزایش یافت و طبق همین روال، تعداد اساتید و معلمان نیز افزایش ‌یافت. این امر نشانگر بروز یک انقلاب فرهنگی و پیشرفت در امر آموزش عالی کشور چین است.

معرفی دانشگاه سینگوا چین

موفق‌ترین دانشگاه‌، بین دانشگاه‌های معروف چین، دانشکاه سینگوا یا چینهوا است. این دانشگاه یک دانشگاه تحقیقاتی و جزو اتحادیه سی 9 چین است، در این اتحادیه، سه درصد از محققان کشور چین مشغول به فعالیت هستند، اما ده درصد مخارج تحقیق ملی کشور چین در اختیار آن‌ها است.

این دانشگاه در سال 1911 تاسیس شده است و از آن زمان تاکنون محققان و اساتید بزرگی در زمینه‌های مختلف مانند علوم‌تجربی، سیاسی، تجارت و فرهنگ را در خود آموزش داده است. بسیاری از سیاستمداران چینی که مناصب مهم کشور را بر عهده دارند، فارغ‌التحصیل این دانشگاه هستند. مانند رئیس جمهور فعلی کشور چین.

فارغ‌التحصیلان این دانشگاه نسبت به فارغ‌التحصیلان سایر دانشگاه‌ها مناصب سیاسی بیشتری داشته‌اند.

محوطه این دانشگاه در شمال ‌غربی پکن در منطقه هایدیان واقع شده‌ است. باغ‌های سلطنتی سلسله چینگ قبلا در این منطقه قرار داشت. در برخی از ساختمان‌های داشنگاه سینگوا که جزو دانشگاه‌های معروف چین است، معماری سنتی دیده ‌می‌شود اما برخی از ساختمان‌های آن نیز دارای معماری مدرن و غربی هستند.

همان طور که قبلا اشاره شد، دانشگاه‌ سینگوا همیشه در رتبه‌بندی‌های دانشگاه‌های جهان و آسیا همیشه جزو برترین دانشگاه‌ها بوده ‌است.

دانشگاه سینگوا چین
دانشگاه سینگوا چین

دانشگاه‌های پزشکی در چین

به دلیل امکانات پزشکی بالا، ارائه بورسیه‌ها و فاندهای تحصیلی زیاد و نیروی‌ کار حاذق و پزشکان ماهری که در دانشگاه‌های مشهور چین تحصیل کرده‌اند، دانشگاه‌های پزشکی چین محبوبیت زیادی در سطح جهانی دارند. اغلب پزشکان فارغ‌التحصیل از دانشگاه‌های معروف چین توسط سازمان بهداشت و سلامت جهانی جذب می‌شوند.

در مقایسه با دانشگاه‌های پزشکی اروپایی و آمریکایی، اکثر دانشگاه‌های پزشکی چین، پذیرش نسبتا آسانی دارند.

علاوه بر این، مخارج زندگی دانشجویان پزشکی در چین پایین‌تر از مخارج زندگی در کشورهای غربی است به همین دلیل توجه بسیاری از دانشجوهای بین‌المللی را به خود جذب می‌کند.

البته به جز چهل‌و پنج دانشگاه ثبت‌ شده بقیه دانشگاه‌های چینی مجوز تدریس دو زبانه را ندارند و طبق قوانین آموزشی چین تدریس و آموزش عملی پزشکی در اکثر دانشگاه‌ها باید به زبان چینی باشد.

رتبه‌بندی و معرفی دانشگاه‌های پزشکی معروف چین

چهل ‌و ‌پنج دانشگاه پزشکی در چین مجوز ارائه دروس ام‌بی‌بی‌اس که شامل دروس علوم پایه پزشکی و تخصصی جراحی است را دارند. اما هشت مورد از آن‌ها از نظر رتبه‌بندی جهانی در سطح بالاتری نسبت به بقیه قرار دارند. در ادامه به بررسی و معرفی بهترین دانشکده‌های پزشکی در چین که جزو برترین دانشگاه‌های رنکینگ جهانی نیز هستند خواهیم پرداخت.

دانشکده پزشکی شانتو

اولین دانشکده پزشکی در بین دانشگاه‌های معروف چین، دانشکده پزشکی شانتو است که در شهر ساحلی، گوانگدونگ واقع شده ‌است.

این مرکز آموزشی دارای دو پردیس و یک مرکز آموزشی پزشکی شبیه‌سازی‌ شده است که در آن دانشجویان پزشکی، با استفاده از منابع مجازی مشترک بین دانشگاه‌های آلبرتا و استنفورد آموزش می‌بینند.

دانشکده پزشکی شانتو
دانشکده پزشکی شانتو

دانشکده‌ پزشکی شهر نانجینگ

دومین دانشکده پزشکی در بین دانشگاه‌های معروف چین، دانشکده‌ی پزشکی شهر نانجینگ است. این شهر غنی از فرهنگ و تمدن تاریخی چین است و مانند دانشکده شانتو دو پردیس دارد و برنامه‌های آموزش پزشکی آن نیز حدودا شش سال طول می‌کشد.

دانشکده‌ پزشکی شهر نانجینگ
دانشکده‌ پزشکی شهر نانجینگ

دانشگاه ژجیانگ

دانشگاه ژجیانگ واقع در هانگژو، نیز از پربازدیدترین مکان‌ها توسط توریست‌ها است و برنامه‌های پزشکی‌اش را طی مدت شش سال ارائه می‌دهد.

دانشکده پزشکی شانگهای

مورد بعدی که قصد معرفی آن را داریم دانشکده پزشکی شانگهای است که جزوی از دانشگاه فودان محسوب می‌شود، این دانشگاه از قدیمی‌ترین و معروف‌ترین دانشگاه‌های پزشکی چین است.

دانشگاه پزشکی گوانگژو

دانشگاه پزشکی گوانگژو واقع در شهر گوانگژو نیز از بهترین دانشگاه‌های مشهور چین است. محوطه‌ی این دانشگاه برای اساتید و دانشجویان بسیار جذاب است.

دانشکده پزشکی پکن

دانشکده پزشکی پکن در پایتخت چین، مجهز به پیشرفته‌ترین تجهیزات است و حدود هزار استاد دانشیار و پانصد استاد تمام در آن مشغول به فعالیت و آموزش هستند.

دو دانشکده جینگژو و تانگجی، نیز از بهترین دانشگاه‌های پزشکی چین هستند که تحصیل پزشکی در آن بسیار پویا و خلاقانه است و تیم‌های تحقیقاتی برتر در آن وجود دارد.

درخواست پذیرش در دانشگاه‌های معروف چین

راه‌های متنوعی برای درخواست پذیرش از دانشگاه‌‌های معروف چینی وجود دارد. مثلا شما می‌توانید از سایت‌های اختصاصی مربوط به بورسیه آموزشی چین، اقدام کنید. به ‌نظر می‌رسد آسان‌ترین روش درخواست پذیرش نیز همین باشد.

البته قبل از اقدام باید مراحلی را طی کنید، در ادامه یک راهنمای گام‌ به گام برای شما تهیه کرده‌ایم:

مهم‌ترین مرحله قبل از ارسال درخواست، تصمیم‌گیری دقیق نسبت به اهداف تحصیلی و شغلی است. شما باید برنامه‌ تحصیلی مشخصی برای خود طراحی کنید و بدانید در چه مقطعی خواستار ادامه تحصیل هستید.

تحصیل در مقاطع ارشد و دکتری

البته اغلب دانشگاه‌های معروف در چین در مقاطع ارشد و دکتری پذیرش دارند، اینکه در کدام مقطع رنکینگ بالاتری دارد از جمله مواردی است که حین انتخاب دانشگاه خود در چین باید به آن توجه کنید.

سپس باید در نظر بگیرید که چه نوع شهری را برای ادامه تحصیل ترجیح می‌دهید. در کنار کیفیت سیستم دانشگاهی که قصد ادامه تحصیل در آن را دارید، وضعیت رفاهی، حمل و نقلی، تفریحی و… شهر مقصد شما نیز مهم است.

انتخاب شهر محل تحصیل و توجه به بافت شهر

شما باید بدانید که تمایل دارید در یک شهر با بافت تاریخی و فرهنگی تحصیل کنید یا در یک شهر مدرن و شلوغ پر از امکانات رفاهی.

در هر صورت اغلب ‌دانشگاه‌های معروف چین در شهرهای بزرگ آن مانند پکن و شانگهای واقع شده ‌است.

از آنجایی که چین کشور پرجمعیتی است، فرصت‌های شغلی فراوانی در انتظار دانشجویان بین‌المللی است اما باید مخارج اولیه زندگی در چین را نیز در نظر بگیرید.

بعد از تعیین این مراحل شما باید دانشگاه مورد نظر خود طبق معیارهای شخصی خود انتخاب کنید، امکانات محوطه و پردیس دانشگاه، رتبه‌بندی دانشگاه در رنکینگ‌های جهانی، درخواست مدرک زبان چینی و… همه از جمله موارد مهمی است که باید حین ارسال پذیرش خود به دانشگاه‌های معروف چین در نظر بگیرید.

مدارک موردنیاز برای ارسال درخواست پذیرش به دانشگاه‌های معروف چین

علاوه بر برگه‌ی درخواست پذیرش، شما باید پاسپورت بین‌المللی، گواهینامه اثبات استقلال و تمکن مالی، گواهینامه‌های سابق تحصیلی، رزومه کاری و گواهی سلامت پزشکی را نیز باید آماده کنید.

چه دانشگاه‌های چینی مورد تایید وزارت علوم در کشور است؟

آیا شما نیز قصد ادامه تحصیل در کشور چین را دارید ولی قصد ندارید برای تمام زندگی خود در آن‌جا بمانید؟ اگر می‌خواهید بعد از فارغ‌التحصیل شدن به کشور برگردید و کسب و کار مرتبط به رشته‌ی تحصیلی خود را ایجاد کنید، حتما قبل از ارسال پذیرش درخواست خود اطمینان اطلاعات کافی جمع‌آوری کنید.

لازم است مطمئن شوید که دانشگاه مورد نظر شما جزو دانشگاه‌های مورد تایید وزارت علوم ایران نیز باشد.

در غیر این صورت بعد از بازگشت با مشکلات فراوانی مواجه خواهید شد. در ادامه به‌ طور خلاصه لیست دانشگاه‌های معروف چین که به تایید وزارت علوم رسیده‌اند آورده‌ایم، اما برای دریافت لیست کامل باید تحقیق بیشتری کنید چون لیست وزارت علوم همواره در حال تغییر است.

دانشگاه‌های مورد تایید عبارت هستند از:

دانشگاه پزشکی آنهویی، دانشگاه علوم پزشکی ارتش، دانشگاه عادی، دانشگاه پزشکی پایتخت، دانشگاه جنوب مرکزی، دانشگاه کشاورزی چین، دانشگاه داروسازی چین، دانشگاه چینی هنگ کنگ، دانشگاه پزشکی چونگ کینگ، دانشگاه پزشکی دالیان، دانشگاه علم و صنعت چین شرقی، دانشگاه طبیعی چین شرقی، دانشگاه فودان، دانشگاه پزشکی گوانگژو، دانشگاه پزشکی گوانگژو، دانشگاه‌های کشاورزی و پزشکی نانجینگ، کالج پزشکی اتحادیه پکن و… همگی از جمله دانشگاه‌های معروف چین هستند که بعد از تحصیل در آن‌ها می‌توانید به کشور برگردید و کسب و کار خود را به راه بیندازید.

رشته‌های تحصیلی در دانشگاه‌های چین

تنوع رشته‌های دانشگاه‌های معروف چین بالا است، اما سه رشته از میان آن‌ها مورد استقبال دانشجویان بین‌المللی قرار گرفته ‌است. سه رشته‌ی پزشکی، مهندسی و زبان چینی از محبوب‌ترین رشته‌های تحصیلی برای دانشجویان غیربومی در کشور چین است.

بیشترین درخواست‌های پذیرش از دانشگاه‌های معروف چین برای این رشته‌ها ارسال می‌شود. دلیل محبوبیت رشته‌ی زبان چینی به دلیل انحصار وجود این زبان در کشور چین است و با توجه به این‌که اقتصاد و قدرت چین در حال گسترش است و تمام دنیا را تحت تاثیر قرار می‌دهد، یادگیری زبان چینی روز‌به‌روز محبوب‌تر هم خواهد‌ شد.

چون دانستن زبان کشوری که جزو ابرقدرت‌های دنیا است فرصت‌های شغلی بسیاری را برای افراد ایجاد می‌کند.

در بخش مهندسی نیز، تنوع رشته‌ها بالا است و دانشجویان علاقه‌مند به این زمینه، انتخاب‌های مختلفی پیش‌رو دارند. رشته‌های مهندسی برق، مهندسی مکانیک، مهندسی شهرسازی از برترین رشته‌های این زمینه در دانشگاه‌های معروف چین هستند.

مزایای تحصیل در چین

کشور چین کشوری بسیار جذاب و با تمدن و فرهنگ غنی است. همانطور که ذکر کردیم این کشور از نظر اقتصادی نیز در حال تبدیل شدن به یکی از ابر قدرتان جهان است و تقریبا در تمامی جوانب زندگی به استانداردهای جهانی بالایی رسیده ‌است.

آمار مهاجرت دانشجویان به چین در سال 2021

آموزش عالی در چین نیز از این قضیه مستثنی نیستند و دانشگاه‌های معروف بسیاری در چین وجود دارند که در سطح جهانی برای دانشجویان بین‌المللی محبوب هستند. در سال 2021 بیشتر از سیصد هزار دانشجو از حدود 180 کشور جهان به کشور چین مهاجرت کرده‌اند.

بازدید از بهترین مناظر دنیا

در ادامه دلایلی برای محبوبیت دانشگاه‌های معروف چین و مزایای تحصیل در کشور چین آورده‌ایم. ادامه تحصیل در کشور چین فرصت عالی برای سیر و سیاحت و بازدید از بهترین مناظر دنیا است. وسعت بالای کشور چین باعث می‌شود که از نظر اقلیم و آب‌و‌هوا تنوع زیادی داشته‌ باشد.

علاوه بر آن تمدن و فرهنگ کشور چین خود بسیار خاص و جذاب است و در طول سال جشنواره‌های فراوانی در آن برگزار می‌شود که برای همه شگفت‌آور و دلنشین است.

علاوه بر مناظر طبیعی دیدنی، ساختمان‌هایی با معماری سنتی و مدرن و آسمان‌خراش‌های بزرگ و زیبا جزو زیبایی‌ها و جذابیت‌های کشور چین است. تحصیل در دانشگاه‌های معروف چین، فرصت لذت بردن از آن‌ها را به شما خواهد ‌داد.

برخورداری بهترین زیرساخت‌های جاده‌ای و امکانات حمل و نقلی

اگر بخواهید به جشنواره‌ی یخ بروید یا به سواحل گرمسیر، هیچ محدودیتی نخواهید داشت. زیرا هر دو نوع این آب‌و‌هوا در نقاط مختلف چین قابل دسترس است. اصلا نگران حمل ‌و ‌نقل و سفر هم نباشید زیرا در این کشور بهترین زیرساخت‌های جاده‌ای و امکانات حمل و نقلی را در اختیار خواهید داشت. شما به راحتی می‌توانید از قطارهای بین‌شهری و میان‌شهری پرسرعت چین برای مسافرت و یا رفتن به دانشگاه استفاده کنید.

ملاقات با افراد با تجربه و کاربلد

کشور چین جمعیت بالایی دارد و مهاجران زیادی در آن نیز زندگی می‌کنند. پس شما فرصت آشنایی و ملاقات با افراد با تجربه و کاربلد را پیدا خواهید کرد. همچنین با فرهنگ‌ و تمدن بسیاری از کشورهای دیگر نیز آشنا خواهید‌ شد.

هزینه تحصیل در دانشگاه‌های معروف چین چقدر است؟

مخارج زندگی در چین نسبت به سایر کشورهای آسیایی و غربی بسیار پایین‌تر است. هزینه‌های زندگی نیز مقرون به‌صرفه است. مایحتاج اولیه زندگی مانند خوراک و پوشاک و تهیه مسکن نیز در مقایسه با سایر کشورهای توسعه ‌یافته بسیار ارزان قیمت است.

شهریه‌ی دانشگاه‌ها و کلاس‌های جانبی آموزش زبان هم از قیمت معقولی برخوردار است و شهریه‌ی هر ترم کمتر از هزار دلار آمریکا است. این رقم در مقایسه با هزینه تحصیل در آمریکا بسیار مقرون به صرفه‌تر است.

معایب تحصیل در چین

با اینکه کشور چین از نظر امکانات رفاهی، تفریحی و تحصیلی سطح بالایی از استانداردها را دارد ولی تحصیل در دانشگاه‌های معروف چین نیز می‌تواند مشکلات مختص خود را داشته‌ باشد که نمی‌توان از آن‌ها چشم پوشی کرد.

جمعیت زیاد و ترافیک بالا

اولین مشکل تحصیل در چین به جمعیت بالای آن مربوط است. زیرا جمعیت بالا ترافیک، آلودگی‌های مختلف صوتی و هوا و… در پی خواهد داشت. به خصوص اگر در کلان شهرهای چین مشغول به تحصیل باشید از آلودگی هوا و صوتی بیشتر رنج خواهید برد. البته داشتن جمعیت بزرگ از نظر برخی‌ از افراد می‌تواند مثبت تلقی شود.

روابط نسبتا رسمی اساتید با دانشجویان

سیستم دانشگاه‌های مختلف باهم تفاوت‌های اساسی دارد، اما طبق تجربه‌ی دانشجویان برخی از دانشگاه‌ها، اساتید دانشگاه‌های معروف چین به کارهای تحقیقاتی بسیار مشغول هستند و بیشتر با فارغ‌التحصیلان روابط دوستانه دارند تا دانشجویان در حال تحصیل.

عدم استفاده از منابع درسی با کیفیت جهانی

از طرفی آن‌ها بیشتر علاقه دارند تا کتب تالیفی خودشان را تدریس کنند و ممکن است منابع مرجع و با کیفیت جهانی را نادیده بگیرند. البته خط مشی‌های هر دانشگاه با دانشگاه دیگر ممکن ‌است متفاوت باشد.

این موضوع درباره همه دانشگاه‌ها صدق نمی‌کند، اما قطعا تحصیل در چین همراه با آزمون‌های سخت و پروژه‌های پیچیده همراه خواهد بود.

شوک فرهنگی

شوک فرهنگی نیز از دیگر معایب تحصیل در چین است. به ‌خصوص برای دانشجویان غربی که به یک‌باره وارد کشوری پرجمعیت مانند چین می‌شوند. آن‌ها با چالش‌های فرهنگی و عقیدتی مواجه شوند، چون چین کشوری است با فرهنگ، تمدن و زبان بسیار خاص که همیشه باعث تمایز این کشور با سایر کشورها بوده ‌است.

یادگیری زبان چینی

یادگیری زبان چینی نیز بسیار سخت و پیچیده است و ممکن ‌است در ابتدا دانشجویان غیر بومی را دچار مشکلات متعددی کند.

به ‌خصوص کسانی که از قبل با این زبان آشنایی ندارد و تصمیم دارند در حین تحصیل با شرکت در کلاس‌های جانبی آن را بیاموزند. این کار ممکن است هم هزینه‌ بر و هم بسیار وقت‌گیر باشد.

سخن پایانی

ما در این مطلب سعی کردیم شما را با دانشگاه‌های معروف چین آشنا کنیم. همچنین اطلاعاتی در مورد رنکینگ این دانشگاه‌ها ارائه دادیم و مزایا و معایب تحصیل در دانشگاه‌های چین را مورد بررسی و تجزیه و تحلیل قرار دادیم. اگر قصد دارید چین را برای تحصیل انتخاب کنید بهتر است با فرهنگ و سبک زندگی چینی‌ها بیشتر آشنا شوید. از اینکه تا پایان این مطلب با ما همراه بودید از شما ممنونیم و امیدواریم اطلاعات ارائه شده برای شما سودمند باشد.

منابع: china-admissionschina-scholarworldpopulationreview

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *