جاذبه های گردشگری شانگهای: بهترین مکان‌های دیدنی شهر جادویی مشرق‌زمین

شهر شانگهای با ترکیبی از جاذبه‌های باستانی و مدرن، یکی از جذاب‌ترین مقاصد گردشگری در کشور چین به شمار می‌آید. اگر قصد سفر به این شهر رویایی را دارید بهتر است پیش از آن به‌طور دقیق با جاذبه های گردشگری شانگهای آشنا شوید. در این مقاله شما را با جاذبه‌های تاریخی و مدرن شانگهای آشنا خواهیم کرد.

جاذبه های گردشگری شانگهای

شهر شانگهای پر از تضاد و شگفتی است. این شهر هم‌زمان “باستانی اما مدرن” و “سنتی اما پیشرفته” است. در گوشه‌ای از شهر شانگهای بلندترین آسمان‌خراش‌های جهان دیده می‌شوند و گوشه‌ای دیگر قدیمی‌ترین معابد دنیا. فرقی نمی‌کند عاشق بازدید از جاذبه‌های تاریخی، شبگردی یا خریدکردن و یا امتحان‌کردن غذاهای جدید باشید، در هر صورت سفر به این شهر می‌تواند تجربه‌ای تمام‌عیار برای شما به ارمغان بیاورد.

 به دلیل تنوع بالای جاذبه‌های گردشگری در این شهر، بهترین کار استفاده از یک راهنماست. در این مقاله با مهم‌ترین و محبوب‌ترین جاذبه‌های گردشگری شانگهای در دسته بندی‌های مختلف شامل “جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی”، “جاذبه‌های مدرن”، “مراکز خرید و تفریحی”، “جاذبه‌های طبیعی، پارک‌ها و فضاهای سبز شانگهای” و در نهایت “جاذبه های گردشگری شانگهای برای کودکان” آشنا خواهید شد. با ما همراه باشید.

🔔 نکته: اگر با سفر به شهر شانگهای قصد دارید تا خارج از برنامه تور و به‌صورت فردی (با تاکسی یا حمل و نقل عمومی) به دیدن هر یک از جاذبه‌های ذکر شده بروید، بهتر است علاوه بر کارت ویزیت هتل، اسم چینی هر یک از مقاصد مورد نظر خود را به همراه داشته باشید تا با نشان دادن آن به راننده‌های تاکسی بتوانید منظور خود را به آن‌ها برسانید. از این رو ما در این مقاله اسم چینی هر یک از جاذبه‌های گردشگری را نیز برای شما آماده کرده‌ایم.

جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی شانگهای

شانگهای شهری غنی از تاریخ باستانی چین بوده و به این واسطه جاذبه‌های فرهنگی و تاریخی زیادی در خود گنجانده است. شما با بازدید از این مکان‌ها با تاریخ پر فراز و نشیب شهر شانگهای آشنا شده و متوجه خواهید شد که چگونه این شهر به شهری مدرن و معروف تبدیل شده است. در این بخش محبوب‌ترین مکان‌های تاریخی شانگهای را معرفی خواهیم کرد که شما را با فرهنگ این شهر و کشور آشنا می‌کند.

باغ یویوان (Yuyuan Garden)

باغ یویوان که با نام «باغ یو» (به زبان چینی: 豫园) هم شناخته می‌شود، باغ چینی کلاسیکی است که در شمال شرق منطقه اولد سیتی شانگهای قرار گرفته است. این باغ در قرن شانزدهم میلادی توسط پان یون دوان، یکی از مقامات عالی‌رتبه سلسله مینگ، ساخته شد.

این باغ بزرگ به شش قسمت اصلی تقسیم می‌شود که هر بخش ویژگی‌ها و جاذبه‌های منحصربه‌فرد خود را دارند. به‌عنوان مثال تالار سانسویی (Sansui Hall) به واسطه چشم‌انداز فوق‌العاده‌اش و تالار دیانچون (Dianchun Hall) به واسطه دیوار اژدهایش شناخته می‌شوند. منظره چشم‌نواز و هارمونی آن با معماری هنری و نحوه قرارگیری سازه‌ها در کنار هم، از دلایلی هستند که گردشگران را مجاب می‌کنند تا بازدید از باغ یویوان در لیست برنامه‌های خود قرار دهند.

  • هزینه بازدید: بسته به ماه بازدید از 30 تا 40 یوآن
  • ساعات بازدید: همه‌روزه جز دوشنبه‌ها از 09:00 تا 16:30
  • موقعیت جاذبه: منطقه هوانگ پو (Huangpu)

باغ یویوان
باغ یویوان
تالار دیانچون (Dianchun Hall)
تالار دیانچون (Dianchun Hall) در باغ یویوآن

منطقه دی باند (The Bund)

منطقه دی باند شانگهای (به زبان چینی: 外滩) یکی از پرطرف‌دارترین مکان‌های تفریحی این شهر به‌حساب می‌آید که در کنار رودخانه هوانگ پو و روبروی منطقه تجاری لوجیازویی (Lujiazui) قرار گرفته است. دورتادور این منطقه را ساختمان‌هایی از زمان عصر استعمار تشکیل می‌دهند و به همین خاطر بسیاری از آنها معماری غربی دارند. بیشتر این ساختمان‌ها در اواخر قرن نوزدهم ساخته شدند.

منطقه دی باند مکانی فوق‌العاده برای توریست‌هاست که نمای شهر را به چشم ببینند و از ترکیب بافت تاریخی و مدرن لذت ببرند. این منطقه همچنین یکی از مکان‌های موردعلاقه مردم شانگهای است که برای پیاده‌روی، ورزش و گذراندن اوقات فراغت خود به آنجا مراجعه می‌کنند.

  • هزینه بازدید: رایگان
  • ساعات بازدید: همه‌روزه
  • موقعیت جاذبه: منطقه هوانگ پو
منطقه دی باند
منطقه دی باند شانگهای

شهر باستانی جوجیاجیائو (Zhujiajiao Ancient Town)

شهر باستانی جوجیاجیائو (به زبان چینی: 朱家角) در قرن نهم میلادی تأسیس شد و در دوران سلسله‌های مینگ و چینگ گسترش پیدا کرد. این منطقه زمانی مخصوص دادوستد بوده و مقامات والارتبه و تاجرهای ثروتمند در آن زندگی می‌کردند. این شهر باستانی با خیابان‌های باریک که با خانه‌های سنتی چینی عجین شده‌اند شناخته می‌شود. شهر جوجیاجیائو به ونیز شانگهای شهرت دارد و بابت معماری باستانی، کانال‌های آب و پل‌های قدیمی‌اش یکی از بهترین مقاصد گردشگری برای مسافران به شانگهای محسوب می‌شود.

  • هزینه بازدید: رایگان؛ هزینه قایق سواری نفری 30 یوآن
  • ساعات بازدید: همه‌روزه
  • موقعیت جاذبه: منطقه چینگ پو (Qingpu)
شهر باستانی جوجیاجیائو
شهر باستانی جوجیاجیائو

شهر باستانی چیبائو (Qibao Ancient Town)

شهر باستانی چیبائو (به زبان چینی: 七宝镇) یکی دیگر از شهرهای آبی محبوب در چین است که می‌تواند شما را بیشتر به هنر و معماری باستانی چین علاقه‌مند کند. تاریخچه این شهر به قرن دهم میلادی در دوران حکومت سلسله سونگ برمی‌گردد. معبد چیبائو در این شهر، یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های دیدنی است که ابتدا در قرن دهم میلادی ساخته و در دوران سلسله مینگ بازسازی شد. نهایتا این معبد در سال ۲۰۰۲ بازسازی و بازدید از آن برای عموم آزاد شد. در معبد جدید از معماری سلسله هان و تانگ استفاده شده است.

قدم‌زدن در شهر باستانی چیبائو یا گذر از رودخانه این شهر سوار بر قایق، تجربه‌ای جادویی را برای شما به ارمغان می‌آورد.

  • هزینه بازدید: رایگان
  • ساعات بازدید: همه‌روزه
  • موقعیت جاذبه: منطقه مین هانگ (Minhang)
شهر باستانی چیبائو
شهر باستانی چیبائو

جاذبه‌های مدرن و معماری نوین شانگهای

شانگهای جایی است که سنت‌های باستانی و نوآوری مدرن در کنار هم قرار می‌گیرند و شهر تضادها را به وجود می‌آورند. بسیاری از سازه‌های مدرن شانگهای نشان از پیشرفت این شهر در زمینه فناوری دارد. تنها نگاهی به آسمان‌خراش‌های این شهر کافی است تا متوجه شوید با بهترین معماری و فناوری‌ها روبه‌رو هستید. در ادامه شما را با جاذبه‌های مدرن و معماری نوین شهر شانگهای آشنا می‌کنیم.

برج تلویزیون شانگهای (Oriental Pearl TV Tower)

برج تلویزیونی شانگهای (به زبان چینی: 东方明珠电视塔) یکی از بلندترین برج‌های جهان است که در سال ۱۹۹۵ ساخته شد. در این برج می‌توانید چشم‌انداز ۳۶۰ درجه از شانگهای داشته باشید.

روی برج تلویزیونی شانگهای چندین سکو با دیوار شیشه‌ای وجود دارد تا بتوانید نمایی از رودخانه هوانگ پو، دی باند و دیگر مناطق شهر را تماشا کنید. همچنین در این برج امکانات تفریحی دیگری همچون ترن هوایی واقعیت مجازی وجود دارد که می‌توانید در صورت تمایل از آنها استفاده کنید. پیشنهاد می‌شود حتما در سفر به شانگهای از این برج که نماد شانگهای مدرن است دیدن کنید.

  • هزینه بازدید: از 99 یوآن (کودکان مشمول تخفیف هستند.)
  • ساعات بازدید: همه‌روزه
  • موقعیت جاذبه: منطقه پودونگ (Pudong)
برج تلویزیون شانگهای
برج تلویزیون شانگهای

برج شانگهای (Shanghai Tower)

برج شانگهای (به زبان چینی: 上海中心大厦) بعد از برج خلیفه، بلندترین برج جهان است که در سال ۲۰۱۵ ساخته شد. همچنین بلندترین سکوی بازدید در طبقه ۱۲۱م در ارتفاع ۵۶۱ متری این برج قرار دارد. رکوردهای برج شانگهای تنها به این دو مورد ختم نمی‌شود. سریع‌ترین آسانسور جهان با طراحی شرکت محبوب میتسوبیشی در این برج تعبیه شده است. ساختمان‌های استوانه‌ای که بر روی هم قرار گرفته‌اند ساختار برج شانگهای را تشکیل می‌دهند. اگر می‌خواهید تجربه‌ای فراموش‌نشدنی یر فراز ابرها داشته باشید و چشم‌اندازی فوق‌العاده را از دومین برج بلند جهان تماشا کنید بازدید از برج شانگهای را فراموش نکنید.

  • هزینه بازدید: از 90 یوآن (کودکان و افراد بالای 60 سال مشمول تخفیف هستند.)
  • ساعات بازدید: همه‌روزه
  • موقعیت جاذبه: منطقه پودونگ
برج شانگهای
برج شانگهای

مراکز خرید و تفریحی شانگهای

شانگهای بهشت کسانی است که عاشق خریدکردن هستند. از پاساژ‌های لوکس گرفته تا بازارهای محلی همگی باعث شده‌اند تا شانگهای محل خوبی برای خرید برای هر سلیقه و بودجه‌ای باشد. پس بدون نگرانی، با توجه به بودجه مدنظر خود به بازارهای خرید شانگهای سر بزنید و بهترین تجربه خرید را داشته باشید.

خیابان نانجینگ (Nanjing Road)

خیابان نانجینگ (به زبان چینی: 南京路) یکی از شلوغ‌ترین خیابان‌های تجاری جهان است و بابت تنوع فروشگاه‌ها، رستوران‌ها و مکان‌های تفریحی‌اش شناخته می‌شود. این خیابان به دو بخش نانجینگ غربی و شرقی تقسیم می‌شود. بخش شرقی خانه فروشگاه‌های لوکس و برندهای بزرگ است و در بخش غربی تعداد زیادی از بوتیک‌ها و فروشگاه‌های سوغاتی به چشم می‌خورد. روی‌هم‌رفته خیابان نانجینگ مکان فوق‌العاده‌ای برای هر قشر و سنی است و برای هر کس سرگرم کننده است. از خرید سوغاتی‌های دست‌ساز گرفته تا تجربه غذاهای لذیذ سنتی چینی، همگی در این خیابان امکان‌پذیر هستند.

  • هزینه بازدید: رایگان
  • ساعات بازدید: همه‌روزه
  • موقعیت جاذبه: منطقه هوانگ پو و جینگ آن (Jing’an)
خیابان نانجینگ
خیابان نانجینگ شانگهای

بازار یویوان (Yuyuan Bazaar)

بازار یویوان یکی از معروف ترین بازارهای خرید شانگهای است که در بیرون باغ یو قرار گرفته و می‌تواند یکی از بهترین تجارب خرید شما را رقم بزند. شما در این بازار علاوه بر لذت‌بردن از ساختمان‌های سنتی چینی، محصولات محلی و دست‌ساز و حتی عتیقه پیدا خواهید کرد. تنوع بالای بازار یویوان باعث می‌شود تا برای خرید سوغاتی های چینی گزینه‌های زیادی داشته باشید. همچنین پیشنهاد می‌شود امتحان کردن غذاهای محلی همچون نان شکم‌پر برشته (Nan Xiang Xiao Long Bao) و نودل یانگ چون (Yangchun Noodles) را به‌هیچ‌وجه از دست ندهید.

  • هزینه بازدید: رایگان
  • ساعات بازدید: همه‌روزه
  • موقعیت جاذبه: منطقه هوانگ پو
بازار یویوان
بازار یویوان

جاذبه‌های طبیعی، پارک‌ها و فضاهای سبز شانگهای

شانگهای کلان‌شهری شلوغ و پیشرفته است. با وجود این، در این شهر چندین پارک و جاذبه طبیعی وجود دارد که می‌توانید پس از گشت و گذار در شهر و به این مکان‌ها پناه ببرید و مدت زمانی را در آرامش به لذت از فضای آنجا بگذرانید. همچنین جاذبه‌های طبیعی معمولا مکانی فوق‌العاده برای گردش‌های خانوادگی هستند و هر فردی با هر سنی می‌تواند از آنجا لذت ببرد.

ساحل رودخانه هوانگ پو (Huangpu river)

رودخانه هوانگ پو (به زبان چینی: 黄浦江) نه‌تنها از جنبه توریستی، بلکه از لحاظ حمل‌ونقل اهمیت ویژه‌ای برای شانگهای دارد. این رودخانه از قلب شانگهای می‌گذرد و این شهر بزرگ را به دو بخش پوکسی و پودونگ تقسیم می‌کند. رودخانه هوانگ پو میزبان بسیاری از جاذبه‌های مهم شانگهای از جمله دی باند و برج‌های مشهور است. شما بدون پرداختن هیچ هزینه‌ای می‌توانید در کنار مهم‌ترین رودخانه شانگهای قدم بزنید و از منظره آنجا نهایت لذت را ببرید.

  • هزینه بازدید: رایگان
  • ساعات بازدید: همه‌روزه
  • موقعیت جاذبه: منطقه هوانگ پو

کروز در رودخانه هوانگ پو (Huangpu River Cruise)

تصور کنید تنها سوار بر یک کشتی، چشم‌اندازی از مهم‌ترین جاذبه‌های شانگهای را تماشا کنید. این مسئله تنها ویژگی کشتی‌های کروز رودخانه هانگ پو نیست. شما سوار بر این کشتی‌ها می‌توانید دورنمای شهر شانگهای را از زاویه جدیدی ببینید. حس سوارشدن به کشتی کروز رودخانه هوانگ پو تجربه‌ای متفاوت است که در جای دیگری آن را تجربه نخواهید کرد. با این سفر کوتاه می‌توانید بهترین‌های قسمت‌های شهر شانگهای از جمله منطقه دی باند، برج تلویزیون و برج شانگهای را از زاویه‌ای متفاوت تماشا کنید.

  • هزینه بازدید: از 120 یوآن
  • ساعات بازدید: همه‌روزه
  • موقعیت جاذبه: منطقه هوانگ پو

کروز در رودخانه هوانگ پو

پارک فوکسینگ شانگهای (Fuxing Park)

یکی دیگر از جاذبه‌های طبیعی شانگهای پارک فوکسینگ (به زبان چینی: 复兴公园) است که در سال ۱۹۰۹ توسط فرانسوی‌ها ساخته شد. جاذبه‌های مختلفی در پارک فوکسینگ دیده می‌شود. دریاچه، فواره، باغ‌های گل و زمین‌های بازی جاذبه‌های این پارک هستند که آن را به گزینه‌ای فوق‌العاده برای یک گردش خانوادگی یا دوستانه تبدیل می‌کنند. پارک فوکسینگ همچنین مکانی بی‌نظیر برای پیک‌نیک است که می‌توانید با کمترین هزینه اوقاتی خوش را برای خود و همراهانتان فراهم کنید.

  • هزینه بازدید: از 120 یوآن
  • ساعات بازدید: 06:00 تا 18:00
  • موقعیت جاذبه: منطقه لووان (Luwan)
پارک فوکسینگ
پارک فوکسینگ شانگهای

جاذبه های گردشگری شانگهای برای کودکان

شهر پیشرفته و هیجان‌انگیزی همچون شانگهای، دیدنی‌های زیادی برای کودکان دارد. از شهربازی‌های بزرگ گرفته تا موزه‌های مخصوص کودکان، همگی تجربه فراموش‌نشدنی برای فرزند شما می‌سازند. معمولا کودکان به مکان‌های جدید و تجربه‌های مختلف علاقه دارند، پس چه خوب است با بازدید از جاذبه‌های دیدنی امن و جذاب شانگهای زمانی خوش برای آنها به ارمغان آورید.

پارک دیزنی‌لند شانگهای (Shanghai Disneyland Park)

شهربازی‌های دیزنی‌لند در سرتاسر جهان طرف‌داران زیادی دارند. دیزنی لند شانگهای (به زبان چین: 上海迪士尼乐园) که در سال ۲۰۱۶ افتتاح شد، جدیدترین شهربازی در مجموعه دیزنی‌لند است. این شهربازی علاوه بر وسایل بازی کلاسیک دیزنی‌لند، چندین وسیله جدید و منحصربه‌فرد را در خود گنجانده است. با بازدید از شهربازی دیزنی‌لند شانگهای، اوقاتی خوش به فرزندان خود هدیه دهید. همچنین کودک درونتان را آزاد کنید و تجربه‌ای متفاوت برای خود بسازید. حتی اگر به دیزنی‌لندهای دیگر رفته باشید با وجود وسایل بازی جدیدی همچون بخش دزدان دریای کارائیب، احساس تجربه تکراری نخواهید داشت.

  • هزینه بازدید: از 499 یوآن (کودکان مشمول تخفیف هستند.)
  • ساعات بازدید: 8:30 تا 21:30
  • موقعیت جاذبه: منطقه پودونگ
پارک دیزنی‌لند شانگهای
پارک دیزنی‌لند شانگهای

باغ‌وحش شانگهای (Shanghai Zoo)

باغ‌وحش شانگهای (به زبان چینی: 上海动物园) در واقع یک باغ جانورشناسی است که میزبان بیش از ۶۰۰۰ حیوان از سرتاسر جهان است. این باغ‌وحش قدمتی نزدیک به یک قرن دارد. باغ‌وحش شانگهای از بخش‌های مختلفی تشکیل شده است که در هر قسمت حیوانات مربوطه قرار دارند. از مهم‌ترین بخش‌های باغ‌وحش شانگهای، می‌توان به بخش پانداهای اشاره کرد که نماد کشور چین هستند. کودکان می‌توانند به حیوان‌های کوچک غذا بدهند و این مسئله، تجربه‌ای فراموش‌نشدنی را برای آنها ایجاد می‌کند.

  • هزینه بازدید: 40 یوآن (کودکان مشمول تخفیف هستند.)
  • ساعات بازدید: 7:30 تا 17:00
  • موقعیت جاذبه: منطقه چانگ نینگ (Changning)
باغ‌وحش شانگهای
باغ‌وحش شانگهای

سخن پایانی

شانگهای قدمتی بیش از هزار سال دارد و به دنبال آن محفل جمعی از جاذبه‌های باستانی چین است. شما می‌توانید از بناهای قدیمی این شهر دیدن کنید و در شگفتی فروبروید. از طرفی دیگر، بخش مدرن شانگهای نیز به‌تنهایی هیجان‌انگیز و جذاب است. اگر فرصت سفر به شهر شانگهای را دارید، به هیچ عنوان به دل خود شک راه ندهید و حتما این سفر را در اولویت برنامه‌های خود قرار بدهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *