// سفر به گویلین و یانگ شو، جذابیت های تور تفریحی دو روزه - نیل گشت

سفر به گویلین و یانگ شو، جذابیت های تور تفریحی دو روزه

معرفی و تصاویر

قبل از اینکه برای اولین بار تجریه سفر به گویلین در کشور چین را داشته باشم، شنیده بودم که گویلین، شهری کوچک است. به همین دلیل در بدو ورود به آن، انتظار دیدن چنین فرودگاه بزرگ و مجهزی را نداشتم، فرودگاه گویلین به نظرم چشمگیر می‏‌آمد. گویی در حال تماشای فرودگاه یک شهر بزرگ بودم. شهر گویلین در کشور چین به طبیعت زیبا و چشم‌نواز خود مشهور است، بنابراین بی‌صبرانه منتظر بودم تا آنچه را که شنیده‌ام از نزدیک ببینم. روند معمول برای خروج از فرودگاه انجام شد و ما بلافاصله گشت‌وگذار در شهر گویلین را آغاز کردیم.

تماشای نورپردازی هنرمندانه غار رید فلوت در سفر به گویلین

در ابتدای سفر، به همراه راهنما به بازدید از رید فلوت (Reed Flute Cave) غار معروف شهر رفتیم. این غار بسیار زیبا، در طول سال دمایی حدود ۸ الی ۱۰ درجه دارد. مسافت پیاده‌روی درون غار با احتساب کل مسیر رفت‌وبرگشت، حدود ۵۰۰ متر است که در داخل آن نورپردازی‏های زیادی انجام‌شده است.

به دلیل اینکه یک ماه پیش به همدان رفته بودم به‌صورت ناخودآگاه در ذهنم این غار را با غار علی‌صدر مقایسه می‌کردم. در غار رید فلوت هیچ آبی جاری نبود و قاعدتاً از قایق هم خبری نبود. ولی رنگ‌آمیزی و نورپردازی فضای داخلی غار بسیار جذاب‌تر و گیراتر از غار علی‌صدر جلوه می‌کرد. همچنین سالن بسیار زیبا و بزرگی وسط غار رید فلوت به چشم می‌خورد که فضایی شبیه به آن را در غار علی‌صدر ندیده بودم. ولی ازنظر ابعاد طولی، این غار بسیار کوچک‌تر از غار علی‌صدر بود.

زن حامله عجیب در چین

به‌صورت کلی فضای غار رید فلوت (Reed Flute Cave) بسیار زیبا به نظر می‌رسید. به همین دلیل معتقدم که حتماً ارزش بازدید را داشت. علاوه بر آن قوه تخیل چینی‌‏ها برای نام‌گذاری و تشبیه سنگ‌‏ها و قندیل‏‌های غار به نام حیوانات، اشیاء و گیاهان مثال‌‏زدنی بود.

بازدید از تپه خرطوم فیل و اقامت در هتل

پس‌ازآن، به پارکی به اسم تپه خرطوم فیل (Elephant Hill Park) رفتیم که دلیل نام‌گذاری آن، وجود تپه‌ای سنگی در این پارک است که شبیه به خرطوم یک فیل در داخل آب (در تقاطع رودخانه‌های Li و Peach Blossom) قرار دارد. قسمتی از این پارک نیز به نام خیابان عشاق نام‌گذاری شده است. راهنما هتل گرند لینک (Grand Link Hotel) که دقیقاً در نقطه مقابل این پارک در طرف دیگر رودخانه قرار داشت را به من نشان داد. پس از گشت‌وگذار در پارک، به آنجا رفتم. هتل دارای لابی بسیار زیبا و مجللی بود و ۵ طبقه داشت. اتاق‏‌ها تمیز بودند و کیفیت خدمات و امکانات آن بسیار خوب بود.

گردش در پارک Zizhou Island در سفر به گویلین

آن روز هوا به‌شدت بارانی بود، بنابراین پس از کمی استراحت در هتل، با چتری که در اتاق وجود داشت، بدون برنامه قبلی از هتل خارج شدیم. همان‌طور که قدم‌زنان در اطراف هتل گشت می‌زدیم، به پارک زیبایی به نام Zizhou Island رسیدیم. مبلغی به‌عنوان ورودی و برای استفاده از ماشین‏‌های برقی پرداخت کردیم. در پارک Zizhou Island که مقابل همان پارک تپه خرطوم فیل قرار دارد، پوشش گیاهی جنگلی و استوایی زیبایی دیده می‌شد. این پارک هوای خنک اما متمایل به گرمی داشت.

سفر به چنگدو چین، در یک روز شهر پانداها را ببینید!

پیاده‌روی در خیابان دانگ شی گویلین

پس از خروج از پارک مجدداً به آن‌طرف رودخانه رفتیم و به خیابان دانگ شی Dong xi رسیدیم. خیابانی پیاده‌رو که خودروها اجازه ورود به آن را نداشتند. در این خیابان انواع فروشگاه‌ها، به‌ویژه اغذیه‌فروشی‌ها، فروشگاه‌های پوشاک و شکلات دیده می‌شدند. فروشنده‌ها با لباس‌های محلی شیرینی‌های سنتی می‌فروختند و همراه با رقص‌‏های محلی هاونی را می‏‌کوبیدند. توصیه می‌کنم اگر به شهر گویلین سفر کردید حتماً به این خیابان سری بزنید و از آب‌میوه‌فروشی‌ها انواع میوه‏‌های تازه و پوست‌کنده بخرید.

سوار بر کشتی تفریحی و گشت شبانه در گویلین

پس‌ازآن، موازی خیابان دانگ شی، به کنار رودخانه لی رفتیم و برای بازدید شبانه از شهر، سوار کشتی تفریحی شدیم. ایستگاه این کشتی، در مقابل هتل Guilin Li River Water Full Hotel قرار دارد. قیمت بلیط کشتی تفریحی شب‏ها به دلیل جذابیت تماشای نورپردازی و ازدحام جمعیت، دو برابر قیمت همان کشتی در طول روز است. بااین‌حال به‌شدت پیشنهاد می‌کنم که در هنگام سفر به گویلین، این بازدید جذاب را از دست ندهید.

رودخانه لی و تماشای مناظر زیبا در سفر به گویلین

روز دوم تور، ساعت ۸ صبح پس از صرف صبحانه به سمت اسکله، برای سوارشدن به کشتی تفریحی حرکت کردیم. حدود ۴ ساعت بر روی آب حرکت کردیم و مناظر واقعاً زیبا و غیرقابل‌باوری را بازدید کردیم. چینی‏ها قدرت تخیل بیش‌ازحدی دارند و در مسیر کوه‌‏ها را به اسامی لاک‌پشت، نه اسب، پیرمرد گریان و… نام‌گذاری کرده بودند. داخل کشتی هوای بسیار مطبوعی داشت و بر روی پشت‌بام و انتهای کشتی می‏‌شد از فضای باز استفاده نمود. پس از رسیدن به شهری به اسم یانگ شو Yangshou از خیابان West بازدید کردیم.

سفر به گویلین و بازدید از دهکده یانگ شو

یانگ شو شهری کوچک، اما بسیار زیباست که جمعیت آن حدود پنجاه‌هزار نفر است. این شهر محل مناسبی برای خرید، تجربه چشیدن غذاهای خوشمزه و تفریحات جذاب به نظر می‏‌آمد. پس از بازدید از یانگ شو با خودرو به روستای (Jiu Xian) در اطراف شهر رفتیم. در این منطقه محلی بکر با خانه‏‌های روستایی قدیمی یکی از ساکنان آن‌که اهل آفریقای جنوبی است، هتلی خانگی و قدیمی در این روستا ساخته که محلی مناسب برای استراحت و ورزش دوچرخه‌سواری به نظر می‏رسد.

پایان سفر به گویلین

در پایان گشت‌وگذارهای روز دوم، به‌قصد خروج از شهر، به سمت فرودگاه گویلین حرکت کردیم، ساختمان فرودگاه گویلین در ۳ طبقه ساخته‌شده است. در طبقه همکف، سالن ورود قرار دارد و در طبقه دوم می‌توانید انواع رستوران‌‏ها را ببیند. طبقه سوم فرودگاه گویلین سالن پروازهای خروجی است.

سالانه حدود ۴۰،۰۰۰،۰۰۰ نفر توریست از شهر گویلین در کشور چین بازدید می‏‌کنند. پیشنهاد می‌کنم که اگر فرصتی برای سفر به دست آوردید، حتماً به این شهر زیبا سفر کنید و از طبیعت زیبا و بی‌نظیر آن لذت ببرید.