// مرکز مالی جهانی شانگهای در چین - نیل گشت

مرکز مالی جهانی شانگهای در چین

معرفی و تصاویر

یکی از نکات برجسته سفر به شانگهای بازدید از مرکز مالی جهانی شانگهای Shanghai World Financial Center یا همان برج مرکز تجارت جهانی شانگهای است که تا سال ۲۰۱۴، بلندترین ساختمان در شانگهای بود و امروز به‌عنوان پنجمین برج بلند در سرزمین چین و دهمین برج بلند دنیا شناخته می‌شود. طبقه ۱۰۰ این برج، یکی از بهترین مناظر شانگهای را در اختیار شما قرار می‌دهد.

مرکز مالی جهانی شانگهای دهمین برج بلند دنیا

با بازدید از این برج در نزدیکی طبقات ۸۸ برج شانگهای و برج جین مائو از اولین مکان‌هایی است که به چشمتان می‌آید. این سه ساختمان در کنار رودخانه پودونگ و در منطقه مالی لوجیازویی قرار دارند. مرکز جهانی شانگهای باهدف جذب افراد در امور مالی در سطح جهان شروع به کار کرد و مراکز مالی درجه‌یکی را در خود جای‌داده است. از طرفی هرساله نمایشگاه‌های فرهنگی، هنری بسیاری در این مکان برگزار می‌شود و هتلی نیز برای اقامت گردشگران نیز در این مکان در نظر گرفته‌شده است.

 

اطلاعات مرکز مالی جهانی شانگهای

  • محل: در مرکز Lujiazui، منطقه جدید پودونگ
  • معمار: شرکت معماری کوهن پدرسن فاکس (Kohn Pedersen Fox) و شرکت ساختمان موری (Mori) ژاپن
  • شروع ساخت: ساخت‌وساز در سال ۱۹۹۷ آغاز شد
  • اتمام ساخت: ۲۰۰۸
  • ارتفاع: ۴۹۲ متر
  • طبقه: ۳ طبقه زیرزمین و ۱۰۱ بالاتر از سطح زمین

 

معماری ساختمان مرکز مالی جهانی شانگهای

پروژه مرکز مالی جهانی شانگهای توسط شرکت معماری Kohn Pedersen Fox طراحی و ساخت‌وساز آن توسط شرکت ساختمان موری ژاپن انجام است. شرکت‌های چندملیتی بودجه این پروژه را تأمین می‌کردند. درواقع ۱۱ سال طول کشید تا ساختمان به پایان برسد. در سال ۲۰۰۸ این برج رسماً افتتاح شد و به‌عنوان بهترین آسمان‌خراش سال ۲۰۰۸ در جهان شناخته شد.

بخشی از دلیل تأخیر اختلاف‌نظر در مورد باز شدن درب بالای ساختمان بود. در طرح اصلی، دهانه درب به شکل یک دایره بود؛ اما مردم شروع به اعتراض کردند زیرا ازنظر آن‌ها این درب مانند یک نماد طلوع خورشید ژاپنی بود، بنابراین درازای آن درب را به شکل ذوزنقه تغییر دادند. به‌این‌ترتیب نام مستعار برج در بین مردم The Bottle Opener به معنای دربازکن را گرفت.

مرکز مالی جهانی شانگهای پنجمین برج بلند چین

 

راهنمای طبقات مرکز مالی جهانی شانگهای

  • مرکز خریدی در سطح زمین همراه با رستوران‌های خوب وجود دارد و شما می‌توانید کافه‌ها و رستوران‌هایی را در Hyatt Regency بین طبقات ۷۹ تا ۹۳ پیدا کنید.
  • در طبقه‌های ۹۴، ۹۷ و ۱۰۰ سه عرشه مشاهده وجود دارد.
  • طبقه ۱۰۰ دارای یک گالری با ۵۵ متر طول – سومین عرشه بزرگ رصد در چین، بعد از برج کانتون و شنژن و چهارمین برج مرتفع جهان (مرتفع‌ترین آن برج خلیفه است) است.
  • سوارشدن به آسانسورها برای شما هیجانی کوچک در پیش دارد. آن‌ها در یک دقیقه با سرعت ۱۰ متر در ثانیه گردشگران را از طبقه اول به طبقه ۹۵ منتقل می‌کنند.

نکاتی برای گردش در مرکز مالی جهانی شانگهای

برای پیدا کردن مرکز مالی جهانی شانگهای، تورهای اختصاصی شانگهای ما را ببینید.

  1. نیل گشت در بین عرشه‌های موجود در برج، عرشه طبقه ۱۰۰ را به شما پیشنهاد می‌کند؛ زیرا یک SkyWalk موجود در طبقه ساخته‌شده از شیشه است که می‌توانید از بالا به مناظر شهر نگاه کنید.
  2. چراغ‌های شب و صحنه غروب شگفت‌انگیز است، اما در هوای بارانی و مه‌آلود دید کمی وجود دارد.
  3. ممکن است یک ساعت انتظار برای رفتن به عرشه طبقه ۱۰۰ نیاز باشد، اما می‌توانید منظره‌های زیبایی را از پنجره‌های طبقه ۹۱ به‌صورت رایگان و در محیطی آرام و یا از پنجره‌های داخل رستوران همراه با نوشیدنی‌های بی‌نظیری که سفارش داده‌اید، مشاهده کنید. نوشیدنی‌ها نسبتاً ارزان هستند.

مرکز مالی جهانی شانگهای در شب

 

طبقات گشت‌وگذار در برج مرکز مالی جهانی شانگهای

 در این طبقات می‌توانید منظره‌ای کامل از شهر شانگهای را در کنار رودخانه معروف شهر، رودخانه هانپو (Huangpu). داشته باشید. سالنی به وسعت ۷۵۰ مترمربع برای برگزاری نمایشگاه‌های متفاوت در نظر گرفته‌شده است. همچنین می‌توانید در این طبقات به کافه‌ها بروید و سوغاتی‌های متفاوتی برای دوستان و آشنایان خود تهیه کنید.

رصدخانه گشت‌وگذار در طبقه ۹۷ (۴۳۹ متری)

طبقه ۹۷ برج، یکی از بهترین مکان‌های ممکن برای عکاسی است. مکانی روباز که برای گردشگران در نظر گرفته‌اند دارای طراحی زیبا و دل‌نشین است و هرساله عکاسان زیادی را به خود جذب می‌کند. هنگامی‌که هوای شهر در شرایط مطلوبی باشد، از این مکان به‌عنوان گذرگاه هوا در طبقه نیز استفاده می‌شود.

Skywalk در طبقه ۱۰۰ (۴۷۴ متری)

Skywalk راهرویی ۵۵ متری است که کف آن شیشه‌ای و شفاف است. هنگامی‌که مشغول قدم زدن در این مکان هیجان‌انگیز هستید می‌توانید برج مروارید شرق را ببینید و درعین‌حال احساس کنید که بر روی سقف برج جین مائو قدم می‌زنید. وسایل نقلیه، عابران پیاده و جزیان شهر زیر پای شما خواهد بود.

فضای داخلی مرکز مالی جهانی شانگهای

 

نمایی زیبا از هتل پارک در برج مرکز مالی جهانی شانگهای

از هتل پارک نیز منظره زیبایی از کل شهر وجود دارد. لابی هتل در طبقه ۸۷، مشرف به‌کل شهر است و از رستوران هتل چشم‌اندازی مناسب برای دیدن برج‌های نزدیک به برج جین مائو، برج مروارید شرقی، رودخانه پودونگ و همچنین بسیاری از نمادهای شانگهای به چشم می‌آید.

چگونه به مرکز مالی جهانی شانگهای برویم؟

  • اتوبوس:
  1. اتوبوس‌های خط ۲ Lujiazui Financial City یا Lujiazui City City Loop Line را سوار شوید و در ایستگاه Dongtailu Shijidadao پیاده شوید.
  2. اتوبوس‌های خط ۵۸۳، ۷۹۹ یا ۹۳۹ را سوار شوید و در ایستگاه Huayuan Shiqiaolu Dongtailu پیاده شوید.
  3. اتوبوس‌های خط ۷۹۱، ۸۷۰، ۹۶۱ یا ۹۸۵ را سوار شوید و در ایستگاه Lujiazui Huanlu Dongtailu پیاده شوید.
  4. اتوبوس‌های خط ۱، ۷۹۸، ۹۹۲، خط ۳ Lujiazui یا خط ۴ Lujiazui Financial City را سوار شوید و در ایستگاه Shiji Dadao Pudong Nanlu پیاده شوید.
  • اتوبوس شاتل معمولی: اتوبوس‌های شاتل معمولی بین SWFC و ساختمان HSB از ساعت ۹ تا ۱۸ وجود دارد. آن‌ها رایگان هستند و هر ۶۰ دقیقه در طول روز و ۳۰ دقیقه در ظهر حرکت می‌کنند.
  • مترو: خط ۲ مترو را سوار شوید و در ایستگاه جاده‌ای دونچانگ (Dongchang) پیاده شوید. از خروجی چهارم ایستگاه خارج شوید. یا در ایستگاه Lujiazui پیاده شوید و از خروجی ششم ایستگاه بیرون بروید. بعد از خروج از ایستگاه ۱۰ دقیقه پیاده‌روی تا برج پیشرو دارید.
  • کشتی: از باند (Bund)، با کشتی به Dongchang Road Pier بروید و سپس ۱۰ ۱۰ دقیقه پیاده‌روی تا برج پیشرو دارید.
  • تونل: از تونل خط ۳ یا خط ۶ بروید و در ایستگاه Shiji Dadao Pudong Nanlu پیاده شوید.

نویسنده: بهاره سادات هادوی | گردآوری شده در تحریریه نیل گشت