مراکز خرید گوانجو؛ آشنایی با مراکز خرید لوکس و اقتصادی گوانجو

اگر قصد سفر به گوانجو را دارید و به بازارگردی نیز علاقمند هستید، مجموعه‌ای از بهترین مراکز خرید، پاساژها و فروشگاه‌های برندهای مشهور جهان با کیفیت بسیار عالی و قیمت‌هایی رقابتی در انتظار شما هستند! در این مقاله شما را با معروف‌ترین و بهترین مراکز خرید گوانجو آشنا خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

مراکز خرید گوانجو

گوانجو بزرگ‌ترین و پررونق‌ترین مرکز تجاری در جنوب چین است که به دلیل داشتن مراکز خرید متنوع و بسیار زیاد به آن لقب بهشت خرید را داده‌اند. شهر گوانجو به عنوان یکی از مهمترین شهرهای تجاری چین، میزبان هزاران شرکت است و این مسئله باعث شده تا چانه‌زنی در مراکز خرید این شهر، امری ضروری باشد. با وجود این، چانه‌زدن به زبان چینی، از عهده بیشتر گردشگران خارجی خارج است؛ از این رو در این مقاله بهترین مراکز خرید گوانجو را معرفی می‌کنیم که به‌جای تمرکز روی چانه‌زدن، می‌توانید از خرید و بازارگردی خود لذت ببرید.

۱. خیابان پکن (Beijing Road)

نحوه دسترسی: 

برای رسیدن به این خیابان می‌توان از سه خط مترو استفاده کنید:

  • سوار خط ۶ مترو به سمت ایستگاه Beijing Road (北京路) شوید.
  • سوار مترو خط ۱ یا ۲ به سمت ایستگاه Gongyuanqian شوید و از خروجی C خارج شده و حدود ۲ بلوک پیاده‌روی کنید.

خیابان پکن (北京路步行街) یکی از معروف‌ترین خیابان‌ها برای بازارگردی میان گردشگران خارجی است. در این ناحیه می‌توانید انواع رستوران‌هایی را پیدا کنید که برای گردشگران طراحی شده‌اند. همچنین در این خیابان بیشتر محصولات برندهای بین‌المللی عرضه می‌شوند. توجه داشته باشید که خیابان پکن بیشتر به درد بازارگردی تفریحی می‌خورد تا خریدکردن؛ چرا که قیمت اجناس به نسبت بالاست.

در واقع بیشتر گردشگران به‌عنوان خیابانی تفریحی به این ناحیه نگاه می‌کنند که خوردنی‌های زیادی نیز در آن پیدا می‌شود. نقطه قوت خیابان پکن، دسترسی آسان به آن، توسط مترو است.

مراکز خرید گوانجو: خیابان پکن

۲. خیابان شانگ‌شیاجیو (Shangxiajiu Street)

نحوه دسترسی: سوار مترو خط ۱ شوید و در ایستگاه Changshou Road (长寿路) پیاده شده و از خروجی A خارج شوید. حدود ۵۰۰ متر (۱۲ دقیقه) در راستای Baohua Road پیاده‌روی کنید.

صدها فروشگاه بزرگ و کوچک در راستای خیابان ۱۲۰۰ متری شانگ شیاجو (上下九步行街) قرار گرفته‌اند که بیشتر لباس و لوازم گردشگری عرضه می‌کنند. برندهای ملی در این ناحیه حرف اول را می‌زنند و همچنین لباس‌های ژاپنی و کره‌ای نیز به چشم می‌خورند. خیابان شانگ شیاجو همچنین به خاطر خوراکی‌های خیابانی و رستوران‌های کانتونی‌اش شهرت دارد. 

این خیابان شباهت زیادی با خیابان پکن دارد، با این تفاوت که قیمت‌ها پایین‌تر هستند و به همین دلیل میان مردم بومی نیز طرافداران بیشتری داشته و شلوغ‌تر است. اگر اهل چانه‌زدن هستید، در این خیابان می‌توانید جنس مدنظر خود را با قیمت پایین‌تری نسبت به خیابان پکن خریداری کنید. 

گردشگران خارجی کمتر به خیابان شانگ شیاجو مراجعه می‌کنند، چون از مناطق توریستی همچون تیانهه، هایژو و پانیو دور و دسترسی به آن کمی دشوارتر است. توجه داشته باشید برعکس باقی خیابان‌های تجاری در گوانجو، این خیابان فقط تا ساعت ۲۳:۳۰ باز است. 

مراکز خرید گوانجو: خیابان شانگ شیاجیو

۳. پاساژ تیانهه تیمال (Tianhe Teemall)

نحوه دسترسی: سوار مترو خط ۱ یا ۳ به سوی ایستگاه Tiyu West Road Station (体育西路) شوید.

پاساژ تیانهه تیمال (天河城) یکی از بزرگ‌ترین پاساژهای استان است و به دلایل مختلفی از بهترین مراکز خرید گوانجو به شمار می‌آید. وجود دو ایستگاه مترو در این ناحیه باعث شده تا تیانهه تیمال میان گردشگران خارجی نیز بسیار محبوب باشد. این پاساژ محبوب قشر جوان چین است که برای گشت‌‌وگذار و تفریح به آن مراجعه می‌کنند. توجه داشته باشید که این پاساژ همیشه بسیار شلوغ است.

قیمت اجناس در تیانهه تیمال ارزان نیست، اما به گرانی محصولات پاساژ لوکسی همچون تایکو نیز نیست. از جمله برندهای بین‌المللی حاضر در این پاساژ می‌توان به لاکست، زارا، اچ اند ام و ورساچه اشاره کرد. همچنین بزرگترین کتاب‌فروشی گوانجو به نام Guangzhou Book Center در تیانهه تیمال قرار گرفته است.

مراکز خرید گوانجو: تیانهه تیمال

۴. شهرک ژوجیانگ (Zhujiang New Town)

نحوه دسترسی: این بازار در محل در تقاطع خطوط ۳ و ۵ و APM مترو قرار دارد.

ناحیه ژوجیانگ (珠江新城) از دیدنی‌ترین جاذبه های گوانجو است و چندین پاساژ لوکس در آن به چشم می‌خورد. در واقع این ناحیه میان گردشگرانی که به بازارهای لاکچری علاقه‌مند هستند، بسیار محبوبیت دارد؛ چرا که به جاذبه‌های مهم گوانجو نیز نزدیک است. برخی از مهم‌ترین ساختمان‌ها و مراکز خرید شهرک ژوجیانگ عبارت‌اند از:

  • برج مرکز مالی CTF: این برج هفتمین برج بلند جهان است که در سال ۲۰۱۶ ساخته شد. این سازه غول‌پیکر، دارای چندین رستوران، سکوی دید و پاساژی لوکس دارد.
  • برج IFC: این برج تنها ۲۰۰ متر با پلازا فاصله دارد و با اینکه از برج CTF کوتاه‌تر است، مکان مناسبی برای دیدن چشم‌انداز شهری از طبقه ۹۹ و ۱۰۰ام به حساب می‌آید. در طبقه همکف این برج، پاساژ لوکس و چندین رستوران قرار دارد.
  • بازار جهانی (Mall of the World): این پاساژ زیر پلازایی که در کنار برج IFC است، قرار دارد. در این بخش می‌توانید انواع رستوران‌ها را با قیمتی مناسب‌تر از دو برج معرفی‌شده پیدا کنید.

پیشنهاد می‌شود هنگام عصر که چراغ‌های ساختمان‌ها روشن می‌شوند، سراغ ژوجیانگ بروید و از جلوه زیبای نورپردازی به‌خصوص برج کانتون (Canton Tower) لذت ببرید. 

مراکز خرید گوانجو: ژوجیانگ

۵. پلازای چین (China Plaza)

نحوه دسترسی: سوار خط ۱ مترو شوید و در ایستگاه Revolutionary Martyrs Cemetery پیاده شده و از خروجی A خارج شوید.

پلازای چین (中华广场) جمعا ۹ طبقه دارد و مناسب خریدارانی است که دنبال اجناس با قیمت مناسب هستند. این پاساژ از نظر تمیزی و تصفیه هوا وضعیت خوبی دارد و بازارگردی را برای شما لذت‌بخش‌تر می‌کند.

در پلازای چین می‌توانید با چانه‌زدن و البته مقایسه قیمت‌های چند فروشگاه، بهترین اجناس را با قیمت مناسب خریداری کنید. طبقه چهارم پلازا، مختص لوازم الکترونیکی و گوشی‌های همراه است که قیمت‌های رقابتی و پایین دارند. در این طبقه می‌توانید محصولات انواع برندهای چینی و بعضی از برندهای خارجی همچون نوکیا و سامسونگ را پیدا کنید.

مراکز خرید گوانجو: پلازای چین

۶. پاساژ تایکو (Taikoo)

نحوه دسترسی: سوار خط ۳ مترو شوید و در ایستگاه Shipaiqiao Station از مترو خارج شوید.

پاساژ تایکو، لوکس‌ترین پاساژ گوانجو و میزبان گران‌ترین برندهای جهانی است. انواع جواهرات، لباس و ساعت‌ با معروف‌ترین برندها در این پاساژ پیدا می‌شوند. پاساژ تایکو با هتل مجلل مندرین اورینتال (Mandarin Oriental) در یک مجموعه قرار دارد.

مراکز خرید گوانجو: تایکو

‌سخن پایانی

مراکز خرید گوانجو از تنوع خوبی برخوردارند و تجربه بازارگردی و گشت‌وگذار جذابی را برایتان می‌سازند. فرقی نمی‌کند به قصد خرید سراغ آنها بروید یا تفریح، در هر صورت چیزی برای سلیقه و بودجه شما پیدا می‌شود. با توجه به شرایط خود می‌توانید مراکز خرید معرفی‌شده را در سفرتان به گوانجو، در نظر بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *