// مقبره سلسله مینگ ، ۱۳ امپراتور خفته در پکن چین - نیل گشت

مقبره سلسله مینگ ، ۱۳ امپراتور خفته در پکن چین

معرفی و تصاویر

همان طور که احتمالا تا به حال به آن پی برده اید کشور چین در میان تمامی جاذبه های گردشگری در سراسر دنیا حرفی برای گفتن دارد. این کشور به لحاظ تاریخ و فرهنگ غنی که از دوره باستان گرفته تا زمان حال را شامل می شود، دارای جاذبه های گردشگری بسیاری است که در پس هر کدام از آنها داستان ها و حکایاتی وجود دارد. به همین دلیل هم با پا گذاشتن به هر کدام از جاذبه های گردشگری کشور چین می توان وارد دنیای متفاوتی از کشور چین شد. به همین دلیل نیز در این مطلب تصمیم داریم که به یکی دیگر از جاذبه های گردشگری تاریخی در کشور چین آن هم در شهر پکن بپردازیم و شما را به خوبی با آن آشنا کنیم: مقبره سلسله مینگ Tombs of the Ming Dynasty که یکی از مهمترین آثار به جا مانده از دوران باستان در چین است.

مقبره سلسله مینگ 

درباره مقبره سلسله مینگ در پکن چین

سلسله مینگ دوره بزرگ و مهمی در تاریخ کشور چین است و از این بابت نیز امپراتوران آن دوره نیز از اهمیت بسیار زیادی در میان مردم چین و البته تاریخ این کشور برخوردار هستند. مقبره های سلسله مینگ که یکی از جاذبه های دیدنی و مشهور در پکن است در واقع قبرستانی سلطنتی از ۱۳ امپراتور سلسله مینگ است که گفته می شود بر اساس سنت های فنگ شویی کشور چین در کنار هم قرار گرفته اند. ترکیب هر ۱۳ آرامگاه به گونه‌ای است که به نظر بسیار مشابه می‌آیند اما از نظر اندازه و پیچیدگی های ساختاری شان سرشار از تفاوت هستند. محوطه این قبرستان به گونه ای است که در سه طرف مقبره‎ها کوه‌هایی قرار دارند و در کنارشان نیز رودخانه ای در حال عبور است. مقبره سلسه مینگ در پکن در یونسکو به عنوان یکی از مهم ترین میراث فرهنگی دنیا به ثبت رسیده است.

مقبره سلسله مینگ

موقعیت ۱۳ آرامگاه در مجموعه مقبره سلسه مینگ

مجموعه مقبره سلسله مینگ در ۵۰ کیلومتری شمال غربی شهر پکن بوده و در پای کوه تیانشو قرار دارند. هر کدام از مقبره ها با فاصله های مختلفی که از کمتر از یک کیلومتر گرفته تا هشت کیلومتر را شامل می شوند قرار گرفته اند. معمولا گفته می شود که انتخاب محل قرارگیری آرامگاه ها و طراحی شان به گونه ای است که یکپارچگی با طبیعت در آن حفظ شده است و تلاش شده که موقعیتی عالی که ساخته خداوند و هم چنین انعکاس دهنده فلسفه یکپارچگی آسمان و بشریت شکل بگیرد. باید گفت که مقبره ها و آرامگاه های مینگ در پکن چین به عنوان نمایندگانی مهم از مقبره های باستانی این کشور هستند و نشانی از غنای فرهنگ سنتی این کشور به شمار می آیند.

مقبره سلسله مینگ

بخش های قابل بازدید از مجموعه مقبره سلسه مینگ

گردشگرانی که از سراسر دنیا برای بازدید از مقبره های سلسله مینگ به کشور چین و شهر پکن مراجعه می کنند تنها می توانند تعدادی از این مقبره ها را مشاهده کنند، چرا که امکان بازدید عمومی برای سایر این مقبره ها ممنوع است. مقبره هایی که بازدید عمومی آنها برای گردشگران آزاد است شامل جاده مقدس، چانگ لینگ، ژائولینگ و هم چنین دینگ لینگ هستند و آرامگاه هایی که بازدید از آنها ممنوع است شامل این موارد می شوند:

  1. یونگ لینگ: امپراطور یازدهم سلسله مینگ، ژو هوکونگ و سه ملکه او
  2. شیان لینگ: امپراطور چهارم ژو گائوچی و ملکه ژانگ
  3. چینگ لینگ: امپراطور چهاردهم ژو چانگ لو و سه ملکه او
  4. مائولینگ: امپراطور هشتم ژو جیانشن و سه ملکه او
  5. کانگ لینگ: دهمین امپراطور ژو هوژائو و ملکه شیا
  6. جینگ لینگ: پنجمین امپراطور ژو ژانجی و ملکه سون
  7. تایلینگ: نهمین امپراطور ژو یوتانگ و ملکه ژانگ
  8. دیلینگ: امپراطور پانزدهم ژو یوشیائو و ملکه ژانگ
  9. یولینگ: امپراطور ششم ژو چیژن و دو ملکه او
  10. سیلینگ: امپراطور شانزدهم و آخرین امپراطور سلسله مینگ، ژو یوجیان و ملکه وی ژو و معشوقه وی تیان

مقبره سلسله مینگ

در ادامه شما را با چند مقبره قابل بازدید در شهر پکن آشنا می کنیم:

جاده مقدس در محوطه مقبره سلسله مینگ

این منطقه با نام جاده مقدس چانگ لینگ نیز شهرت دارد. در مسیر این آرامگاه از جنوب به شمال دارای مناظر حیرت انگیز بسیاری است که از میان آنها می توان به گذرگاه سنگی طاقدیسی، دروازه بزرگ سنگ، لوج کلاه فرنگی، ستون های زینتی، سنگ نگاره ها، دروازه لینگ شین و… اشاره کرد.

 

آرامگاه چانگ لینگ در مجموعه مقبره سلسله مینگ

این آرامگاه نزدیک به آرامگاه جاده مقدس بوده و مقبره سومین امپراتور سلسله مینگ، امپراتور ژو دی و همسر او است. می توان گفت که آارمگاه چانگ لینگ از بزرگ ترین و سالم ترین آرامگاه ها در میان ۱۳ مقبره سلسله مینگ است که دارای سه حیاز جلویی و شهر گنجینه در بخش مدور پشتی است.

مقبره سلسله مینگ

آرامگاه دینگ لینگ در مقبره سلسه مینگ

ساخت این آرامگاه به سال ها ۱۵۸۴ تا ۱۵۹۰ بر می گردد و در آن پیکرهای امپراتور ژو یی جون و دو ملکه او خفته اند. مهم ترین بخش این آرامگاه کاخ زیرزمینی سنگی است که در سال های ۱۹۵۶ تا ۱۹۵۷ کشف شده و قسمت هایی از آن از زیر خاک بیرون آورده شدند.

مقبره سلسله مینگ

مقبره سلسه مینگ و آرامگاه ژائولینگ

این مقبره در کوهپایه شرقی کوه دایو است و در آن دوازدهمین امپراتور سلسله مینگ و سه ملکه او آرمیده اند. در این آرامگاه حیاطی آرام وجود دارد که به شکل هلال طراحی شده است و تابوت های سلطنتی نیز در آن قرار گرفته اند.

مقبره سلسله مینگ

مسیر رفت و آمد به مقبره های امپراتوری سلسله مینگ

برا آن که بتوانید به سمت مقبره های سلسله مینگ حرکت کنید راه های مختلفی پیش رویتان قرار دارد. یکی از این راه ها استفاده از اتوبوس است که در دو مسیر در حرکت هستند:

  • اتوبوس های ۸۷۲ که از دشنگمن به دینگلینگ و چانگلینگ حرکت می کنند. این اتوبوس ها از ساعت ۷ صبح تا ۸ و ده دقیقه شب در خدمت شما خواهند بود.
  • اتوبوس های ۳۴۵ یا ۸۸۶ که از ایستگاه دشنگمن غربی حرکت می کنند. شما می توانید در ایستگاه Changping Dongguan پیاده شوید و بعد با اتوبوس های ۳۱۴ به سمت Sacred Way حرکت کنید.

علاوه بر اتوبوس شما می توانید برای رسیدن به مقبره های سلسله مینگ از مترو نیز استفاده نمایید. برای این کار شما می توانید از خط متروی Changping Line به سمت ایستگاه Changping Dongguan بروید و بعد از اتوبوس های ۳۱۴ به سمت Changling یا Dingling حرکت کنید.

نویسنده: طلوع حقیقت