میدان برج شانگهای

معرفی و تصاویر

میدان برج در منطقه سونگ جیانگ شانگهای، یکی از مناطقی است که آثار باستانی آن در چین به بهترین نحو ممکن نگهداری شده است. این سازه تاریخی ۴۸٫۵ متر ارتفاع دارد و سابقه تاریخی باورنکردنی ۱۰۰۰ ساله دارد. مناظر زیبای سنتی، باغ‌های مدرن و دیگر محوطه‌های تاریخی مشهور همچون دیوار تماشایی و مجسمه‌های منحصر بفرد میدان برج شانگهای را احاطه کرده اند.

 

تاریخچه میدان برج شانگهای

محوطه میدان برج در ابتدا محل معبد شینگ‌شنگ بوده که در سال ۱۹۴۹ ساخته شده است. در طول حکومت سلسله سانگ و تنگ، محله سونگ جیانگ محلی شلوغ و از لحاظ تجاری مرکز مهمی بوده است که برای رقبا از اهمیت خاصی برخوردار بوده است. سپس پس از گذشت زمان، تغییرات، تحولات و توسعه‌ها شکل میدان به شکل امروزی در آمد.

جذابیت های میدان برج شانگهای

برج با ۴۸٫۵ متر ارتفاع در ۹ طبقه با چوب و آجر ساخته شده است که سالانه توجه هزاران گردشگر را به خود جلب می‌نماید. اخیرا گردشگران قادر بودند که از طبقات بالا روند و به طبقه ۹ برسند اما هم اکنون میهمانان فقط می‌توانند به طبقه ۵ دسترسی داشته باشند؛ با این وجود طبقه پنجم هم چشم‌اندازی زیبا از باغ‌های اطراف به علاقمندان هدیه می‌کند.

 

در فصل بهار گردشگران می‌توانند از شکوفه‌ها و گل‌های باغ‌های اطراف لذت مضاعف ببرند. در نزدیکی میدان برج دیوار مشهور “دیوار تماشایی” وجود دارد که در زمان جنگ ژاپن در جهت دفاع از شهر مورد استفاده قرار می گرفت. ارتفاع دیوار ۷۵٫۴ و طول آن ۶٫۱ متر می باشد. دیوار نیز به نوبه‌ی خود بسیار تماشایی است.

نکات مورد نیاز برای بازدید از این برج

  • آدرس: منطقه سونگ کیانگ، خیابان شماره ۱ جنوبی میدان برج
  • ساعات بازدید: ۸ صبح تا ۵ بعد از ظهر