// پارک مردم چنگدو ، آرام ترین جای شهر در دل طبیعت! - نیل گشت

پارک مردم چنگدو ، آرام ترین جای شهر در دل طبیعت!

معرفی و تصاویر

اگر عاشق طبیعت هستید و از دیدن چشم اندازهای طبیعی لذت می‌برید، به پارک مردم Chengdu People’s Park در چنگدو سر بزنید. این پارک برای عکاسی فوق‌العاده است! پارک مردم قسمت های مختلفی دارد. نمی توان گفت کدام باغ از باغ‌های پارک مردم زیباتر است. هرکدام ویژگی‌های منحصر به فرد خودشان را دارند. در این پارک میراث تاریخی در کنار طبیعت به نمایش گذاشته شده است. با نیل گشت همراه باشید، می‌خواهیم گشتی کوتاه در بخش‌های مختلف پارک مردم بزنیم.

نقشه پارک مردم چنگدو

معرفی پارک مردم در شهر چنگدو

  • نوع مکان گردشگری: باغ-موزه
  • مساحت: ۱۳۴۰۰۰ متر مربع
  • دلیل محبوبیت پارک مردم بین گردشگران: ادغام سرگرمی‌های مختلف همراه با بازدید از میراث فرهنگی
  • بهترین فصل بازدید: تمام سال
  • مدت زمان بازدید: نصف روز
  • آدرس: این پارک در جاده شاوچنگ (Shaocheng) واقع در مرکز شهر چنگدو قرار دارد.

قایق سواری پارک مردم چنگدو

پارک مردم چنگدو جایی دوست داشتنی

سفر به کشور پر جمعیت چین گاهی توریست ها و گردشگران را نگران می‌کند. خوب است بدانید که مکان هایی آرام و دلنشین مثل پارک مردم هم وجود دارند. در این پارک می‌توانید آرامش را در دل طبیعت تجربه کنید. عطر و طعم چای چینی در کنار دریاچه زیبای پارک مردم چیز دیگری است. در سفر به چین می‌شود آرامش و سکوت را هم تجربه کرد.

پارک مردم چنگدو

در پارک مردم می‌توانید صحنه‌ها و مناظر معروف را از نزدیک ببینید. دیدن رودخانه آب طلا، جزیره ماهی طلایی و باغ گلدانی بسیار هیجان‌انگیز است. این مناظر لوکیشن‌های نابی برای عکاسی هستند. حتما در بازدید از پارک مردم یک دوربین خوب همراه داشته باشید یا مطمئن شوید که حافظه تلفن همراهتان خالی است.

بخش‌های مختلف پارک مردم

پارک مردم چهار ورودی اصلی (شمالی، جنوبی، شرقی و غربی) دارد. نیل گشت به شما پیشنهاد می‌کند که از ورودی شرقی وارد پارک شوید. ورودی شرقی شما را مستقیما به اصل مطلب می‌رساند و از سردرگمی در این پارک بزرگ نجاتتان می‌دهد. بخش‌های مخلف پارک به ترتیب زیر در مسیرتان قرار دارند:

میدان راکری پارک مردم چنگدو

Rockery Square

بعد از ورود از دروازه شرقی میدان راکری را خواهید دید. این میدان یک تپه مصنوعی است که در سال ۱۳۸۳ شمسی (۲۰۰۴ میلادی) ساخته شد. بیشتر توریستان و گردشگران در اولین برخورد این سوال در ذهنشان شکل می‌گیرد: ” چه مقدار سنگ و خاک برای ساختن این تپه مصنوعی بزرگ استفاده شده است؟”. برای ساخت تپه بزرگ راکری از ۳۰۰۰ تن سنگ و خاک استفاده شده است. این تپه مصنوعی بزرگ ۱۲۰۰۰ متر مربع مساحت دارد. ارتفاع راکری حدود ۱۲ متر و عرض آن حدود ۴۳ متر است. تپه راکری آبشاری تماشایی دارد. کمی در کنار آبشار بایستید و از صدای آب لذت ببرید. برای دیدن پارک مردم عجله نکنید!

جزیره ماهی طلایی و چایخانه

Goldfish Island Teahouses

حدس زدن علت نام‌گذاری این بخش کار چندان سختی نیست. هست؟! جزیره ماهی طلایی پشت ته راکری قرار دارد و در دریاچه این جزیره بیش از ۱۰۰۰ ماهی طلایی زندگی می‌کند. از روی پل قوسی شکل دریاچه عبور کنید و به چایخانه بروید. چایخانه وسط دریاچه قرار دارد. عطر چای سیچوآن را استشمام کنید و از نوشیدنش لذت ببرید. حواستان به مناظر سبز و متنوع اطرافتان هم باشد. البته چایخانه جزیره ماهی طلایی، تنها چایخانه این پارک نیست. می‌توانید به چایخانه آب گل (Flower Water Teahouse) در انتهای پارک نیز سر بزنید.

پارک مردم چنگدو

نوشیدن چای از زمان باستان بخشی از زندگی مردم چین است. چرا فرهنگ نوشیدن چای برای چینیان مهم و با ارزش است؟ سال‌ها پیش، بخش دادرسی به این نتیجه رسید که چایخانه‌ها می توانند جایی برای حفظ ارزش های فرهنگی و آموزش این فرهنگ به تاجران و مسافران خارجی باشد. به همین علت ساختن چایخانه‌ها را سرعت بخشیدند. مردم در چایخانه‌ها سرگرم می‌شدند و هنرمندان با استعداد می‌توانستند بدون هیچ مشکلی در این مکان‌ها اجرا کنند یا آثار هنریشان را به نمایش بگذارند. چایخانه‌های امروزی نیز با همین اهداف اداره می‌شوند.

پارک مردم چنگدو

رودخانه طلا در پارک مردم چنگدو

Gold Water Stream

رودخانه طلا از شمال غربی پارک به سمت شمال شرقی پارک جریان دارد. طول رودخانه ۳۵۵ متر و عرض ۶ متر است. همان طور که می‌دانید این پارک به تدریج ساخته شده است. رودخانه طلا در سال ۱۳۸۰ شمسی (۲۰۰۰ میلادی) به بهره‌برداری رسیده است. کف این رودخانه با سنگ ریزه‌های درشت و ریز فرش شده است. مسیر رودخانه آب طلا بسیار دلنشین و آرام است. هنگام قدم زدن در مسیر رودخانه حتما متوجه تنوع درختان خواهید شد. بیشتر درختان بید و هلو هستند. نیل گشت پیشنهاد می‌کند، چند دقیقه ای را در کنار جریان آب بنشینید و استراحت کنید. پارک مردم بسیار وسیع است؛ برای دیدن بخش‌های دیگر باید انرژی کافی داشته باشید.

پارک مردم چنگدو

یادبود جنبش حفاظت از راه‌آهن

Memorial to Railway Protection Movement

یادبود جنبش راه‌آهن در محدوده شمال قربی پارک قرار دارد. یادبود جنبش راه‌آهن داستان قهرمانانی را روایت می‌کند که جان خود را در راه حفاظت از راه‌آهن چین فدا کردند. اواخر دوره سلطنت چینگ (Qing Dynasty)، حق ساخت راه‌آهن در نقاط مختلف کشور چین به شرکت‌های خارجی فروخته شد. این تصمیم، میهن‌پرستان را آزرده خاطر کرد و جنبش حفاظت از راه‌آهن چین در سال ۱۲۹۰ شمسی (۱۹۱۱ میلادی) در شهر چنگدو شکل گرفت. یادبود قهرمانان جنبش راه‌آهن در سال ۱۲۹۲ شمسی (۱۹۱۳ میلادی) در پارک مردم ساخته شد.

معماری این بنای یادبود برگرفته از سنت‌های اصیل چینی است. آجر و سنگ مصالح اصلی این بنای یادبود به حساب می‌آیند. بنای یادبود راه‌آهن چین از چند قسمت روی هم تشکیل شده است و ۹/۳۱ متر ارتفاع دارد. چهار طرف پایه بنا، لوکوموتیو و راه‌آهن حک شده است. روی بدنه اصلی حروف چینی به صورت خوش‌نویسی را خواهید دید. این نوشته ها نام اعضای جنبش قهرمانانه راه‌آهن هستند. قهرمانانی تکرار نشدنی!

پارک مردم چنگدو

پارک مردم و باغ ارکیده رویایی

Orchid Garden

باغ ارکیده در  محدوده جنوبی پارک چنگدو قرار دارد و تا دروازه جنوبی کشیده شده است. این باغ با مساحت ۸۸۰ متر مربع، بزرگ ترین فضای سبز در مرکز شهر چنگدو است. در ورودی باغ یک دیوار خاکستری خواهید دید. این دیوار با سفال پوشیده شده و با پنجره‌های بدون شیشه تزئین شده است. بعد از ورود از درب طاقی شکل، یک غرفه نمایشگاهی در وسط استخر خواهید دید. داربست‌های گل ارکیده در بخش‌های جنوبی و غربی این بنای مربعی قرار دارند. در این باغ بیش از ۹۰۰ گلدان با گل ارکیده خواهید دید. تنوع گل‌های ارکیده در این باغ به بیش از ۲۹ گونه رسیده است.

باغ گلدانی در پارک مردم چنگدو

Potted Landscape Garden

در کنار باغ ارکیده، باغ گلدانی قرار دارد. باغ ارکیده ۲۶۰۰ متر مربع مساحت دارد. در این باغ ۲۰۰ گلدان به نمایش گذاشته شده است. در ۱۸۰  گلدان این باغ، بنسای‌های مختلف نگهداری می‌شوند.  اگر عاشق بنسای هستید این خبر خوبی است! این باغ با دالان‌ های سبز، استخر و تپه‌های مصنوعی، جایی سبز و آرام برای بازدید در تمام سال است.

پارک مردم چنگدو

تنوع گیاهان در باغ گلدانی بسیار زیاد است و فرصت معرفی تمام گونه‌ها نیست اما معروف‌ترین درختان باستانی در چین مانند ژنگو (ginkgos) در این باغ دیده می‌شوند. در برکه نیز می‌توانید انواع گیاهان آبزی مانند لوتوس را ببینید.

زمین بازی کودکان در پارک مردم

Children’s Playground

در غرب ورودی جنوبی، زمین بازی کودکان قرار دارد. این زمین بازی بیشتر شبیه به سرزمیان پریان است! اینجا حوصله کودکتان سر نمی رود. تنوع بازی‌ها، کودکان را در انتخاب گیج می‌کند.

نمایشگاه گل داوودی در پارک مردم چنگدو

Chrysanthemum Show

هرسال از آبان تا آذر نمایشگاه گل داوودی در پارک مردم برگزار می‌شود. پرورش گیاه داوودی در چین به ۲۵۰۰ سال پیش باز می‌گردد. چینیان از این گل به عنوان گیاه زینتی و دارویی استفاده می‌کنند. در نمایشگاه گل داوودی بیش از ۱۰۰۰ گونه گیاه داوودی به نمایش گذاشته می‌شود.

پارک مردم چنگدو

متروی پارک مردم چنگدو

استفاده از مترو برای رفتن به پارک مردم، بهترین انتخاب شما است. خط ۲ متروی چنگدو را سوار شوید و در ایستگاه پارک مردم پیاده شوید. از خروجی B ایستگاه مترو خارج شوید و از ورودی دلخواهتان وارد پارک شوید.

از جدیدترین تورهای ما بازدید کنید و سفر به چین را با نیل گشت تجربه کنید.

نویسنده: کیمیا مرادی | گردآوری شده در تحریریه نیل گشت