// پارک پنجره جهان در شنزن چین، دور دنیا در یک روز - نیل گشت

پارک پنجره جهان در شنزن چین، دور دنیا در یک روز

معرفی و تصاویر

پارک پنجره جهان Window of the world از معروف­ترین جاذبه­ های گردشگری در غرب شهر شنزن چین، در کنار رودخانه مروارید (Pearl) است. «پنجره جهان» با مساحت ۴۸ هکتار واقع در شهر برون‌مرزی چین (Overseas Chinese town) در کنار دره شادی (Happy valey) از بزرگ­ترین پارک‌های فرهنگی جهان است که در سال ۱۹۹۳ افتتاح شد. همان‌طور که از اسمش پیداست، این پارک پنجره­‌ای کوچک برای مشاهده جهان است.

محوطه پارک پنجره جهان در شنزن چین

در این پارک ۱۳۰ اثر برجسته از معروف‌­ترین جاذبه ­های گردشگری جهان (به‌جز قطب جنوب) بازتولید شده‌­اند و در ابعاد کوچک‌­تر در این پارک گرد هم آورده شده‌­اند. پارک پنجره جهان یکی از عجیب‌­ترین و جالب‌­ترین جاذبه­ های گردشگری است که از آن بازدید خواهید کرد و هدف آن گرد هم آوردن همه دنیا در شهر شنزن است.

محوطه پارک پنجره جهان در شنزن چین

در پنجره جهان می‌­توانید در عرض یک روز شاهد عجایب جهان، میراث تاریخی و نقاط دیدنی معروف جهان باشید. این پارک، مکان بسیار خوبی برای گردش با خانواده و مخصوصاً بچه‌­هاست؛ چون شرایط خوبی برای یادگیری فرهنگ و جغرافی از سراسر جهان به شیوه­ای سرگرم‌کننده وجود دارد.

محوطه پارک پنجره جهان در شنزن چین

بخش‌های مختلف پارک پنجره جهان

پارک پنجره جهان به ۸ بخش تقسیم‌شده است که شامل میدان جهان (square of the world)، خیابان بین‌المللی (internathional street)، منطقه آسیا، منطقه اروپا، منطقه آمریکا، منطقه اقیانوسیه و باغ مجسمه‌­های جهان. تمام مناظر و چشم‌­اندازها با مقیاس ۱:۱، ۱:۵ یا ۱:۱۵ ساخته‌شده‌اند.

محوطه پارک پنجره جهان در شنزن چین

ورودی پارک پنجره جهان شنزن

میدان جهان در ورودی پارک واقع‌شده است که شامل اهرام شیشه­‌ای موزه لوور پاریس، دیوار۱۶۸۰ مترمربعی و دروازه باستانی باشکوه چینی، صحنه نمایش ۳۶۰ درجه­‌ای که هر شب در آن نمایش‌­های مختلفی برگزار می­‌شود.

هرم شیشه ای پارک پنجره جهان در شنزن چین

خیابان بین‌­المللی در شرق ورودی پارک قرار دارد. در ورودی خیابان ماکت گرند آرچ (Grande Arche) پاریس به چشم می­‌خورد. ساختمان­‌های کنار خیابان بین­‌المللی به سبک آسیایی، اروپایی و اسلامی ساخته‌شده‌اند. در کنار خیابان بین‌المللی هم باغ مجسمه­‌های جهان را می‌­یابید که پر از درخت­‌های لیش (lychee) است و در آن حدود ۱۰۰ تا از مجسمه‌­های معروف جهان‌ قرار دارد.

مجسمه های پارک پنجره جهان در شنزن چین

جاذبه‌های گردشگری پنج قاره جهان در پارک پنجره جهان شنزن

مناطقی که شامل پنج قاره می‌­شوند مهم­ترین بخش پارک پنجره جهان محسوب می‌­شوند. گردشگران ­می‌­توانند از مناطق دیدنی یک قاره به قاره دیگر بروند و عجایب جهان مثل تاج‌محل، برج پیزا و دیگر نقاط معروف جهان را ببیند. همچنین، یکی از بزرگ­ترین کپی‌­های برج ایفل در مقیاس ۳/۱ وجود دارد که از همه جهات قابل‌مشاهده است. از دیگر جاذبه‌­های معروف دیگر که می­‌توانید در این پارک ببینید شامل آسیاب­‌های بادی هلند، خانه اپرای سیدنی و میدان سن مارکو (San marco) ونیز ایتالیا هستند. پارک پنجره جهان در شنزن چین

نمایش ­ها و جشنواره ­ها

هرروزه در پارک پنجره جهان نمایش‌­های مختلفی باهدف آشنا کردن بازدید­کنندگان بافرهنگ مردم از سراسر جهان برگزار می­‌شود. این نمایش‌­ها شامل نمایش موزیکال و رقص است و می‌­توانید جدول برنامه‌­ها را در وبسایت پارک پنجره جهان ببینید و از زمان و مکان دقیق اجراها مطلع شوید.

اجرای نمایش در پارک پنجره جهان در شنزن چین

بازدید از این پارک در زمان برگزاری جشنواره‌­ها، راه دیگری برای لذت بردن از گردش و گذار آنجاست. هرسال در این پارک جشنواره گیلاس و هفته فرهنگ هند برگزار می‌شود. در طول جشنواره گیلاس، گردش کردن در باغ گیلاس و نوشیدن یک فنجان چای خستگی‌تان را رفع می‌­کند. 

پارک پنجره جهان در شنزن چین

سرگرمی ­ها

علاوه ­بر اینکه می‌­توانید در پارک پنجره جهان (window of the world) پیاده‌روی کنید و از جاذبه های گردشگری سراسر دنیا لذت ببرید، امکانات تفریحی و مهیج دیگری هم در این پارک هست که می‌­توانید این فعالیت­‌ها را با خانواده و بچه‌­هایتان امتحان کنید. مثل زمین تیراندازی و سینما چندبعدی که به‌­وسیله آن می‌­توانید بر فراز آمریکا پرواز کنید.

میدان تیراندازی پارک پنجره جهان در شنزن چین

همچنین، پیست اسکی آلپ (Alps ski world) که بزرگ­ترین پارک یخی چین است؛ از مجسمه‌­های یخی پوشیده شده و یک پیست اسکی و میدان اسکیت روی یخ در آن قرار دارد. بلیط‌­هایتان را می‌­توانید در ورودی پیست اسکی آلپ (Alps ski world) تهیه کنید که فقط برای استفاده از پیست اسکی کاربرد دارند.

پارک پنجره جهان در شنزن چین

چقدر زمان لازم است برای بازدید از تمام پارک پنجره جهان؟

این کاملاً بستگی به شما دارد. برای بعضی از گردشگران ۲-۳ ساعت زمان کافی است تا از تمام پارک دیدن کنند و شاید این مقدار زمان خسته­‌کننده هم باشد؛ درحالی‌که بعضی بازدیدکنندگان کل روز را در پارک سپری می­‌کنند و حتی در پارک ناهار صرف کنند.

پارک پنجره جهان در شنزن چین

نکات و اطلاعات موردنیاز برای بازدید از پارک پنجره جهان

  • راه‌­های دسترسی به پارک پنجره جهان از طریق خط ۱ و ۲ مترو شنزن است که دارای ایستگاه مخصوص به خودش هست و دقیقاً روبروی پارک واقع است. همچنین، از خط مونوریل Happy line که ایستگاهی نزدیک به پارک دارد و از خودرو نیز می‌­توانید استفاده کنید.
  • مونوریل­‌ها و خودروها می­‌توانند وارد پارک شوند.

پارک پنجره جهان در شنزن چین

ساعات بازدید

  • پارک پنجره جهان در تمام طول سال همه‌روزه از ساعت ۹ صبح تا ۲۲:۳۰ شب پذیرای گردشگران و شهروندان است.
  • زمان ورود بازدیدکنندگان در شب ساعت ۱۹:۳۰ است.
  • برای بازدید می­‌بایست بلیط تهیه کنید. برای اطلاعات بیشتر و دقیق از قیمت‌­ها و تهیه بلیط می‌­توانید به وبسایت پارک پنجره جهان مراجعه کنید.

پارک پنجره جهان در شنزن چین

توصیه‌های مفید برای بازدید از پارک پنجره جهان

  1. اگر قصد دیدن اجراهای شبانه در پارک پنجره جهان را دارید، می‌­توانید بعد از ساعت ۵ عصر اقدام به خرید بلیط کنید. در خرید بلیط توصیه می­‌شود صندلی­‌های نزدیک به دروازه ژانگوا (Zhongua) را رزرو کنید.
  2. نقاط دیدنی که در منطقه آمریکایی وجود دارند، محبوبیت بیشتری نسبت به سایر بخش­‌های پارک دارند. می­‌توانید بیشتر وقت خود را در آنجا بگذرانید.
  3. در روزهای شنبه و یکشنبه و سایر تعطیلات، در تپه ترومفال (Triumphal) واقع در منطقه آمریکایی از ساعت ۸:۴۵ تا ۸:۵۰ آتش‌بازی برگزار می­‌شود.
  4. اگر تنها قصد تماشای اجراهای شبانه را دارید می‌­توانید فقط بلیط شبانه را تهیه و در زمان و هزینه صرفه‌جویی کنید.
  5. دوربین خود را فراموش نکنید.
  6. در تعطیلات ملی، روز سال نو چینی و روز ملی چین، پارک پنجره جهان بسیار شلوغ خواهد شد. بهتر است در چنین روزهایی به بازدید پارک نروید.

پارک پنجره جهان در شنزن چین

آدرس پارک پنجره جهان در شهر شنزن

  • شهر شنزن، منطقه نانشان (Nanshan)، شهر برون‌مرزی چینی (Overseas Chinese town)، جاده شنان (Shennan)، شماره ۹۰۳۷
  • برای مسیریابی محل پارک از این نقشه استفاده کنید.
  • وب‌سایت:   Window of the World Shenzhen’s Website
  • تلفن: ۸۶۷۵۵۲۶۶۰۸۰۰۰+

نویسنده: شکیبا یونسی  | گردآوری شده در تحریریه نیل گشت