تاکسی در گوانجو؛ همه چیز در مورد تاکسی‌های گوانجو

تاکسی‌های گوانجو کرایه‌های خود را با استفاده از تاکسی‌متر و بر اساس زمان و مسافت طی شده تا مقصد شما محاسبه می‌کنند. در این مقاله شما را با روش گرفتن تاکسی در گوانجو و روش محاسبه هزینه تاکسی آشنا خواهیم کرد.

گوانجو یکی از شهرهای تجاری چین است که هرساله مسافران زیادی برای تجارت، تفریح یا شرکت در نمایشگاه گوانجو به این شهر سفر می‌کنند. اگر شما نیز عازم این شهر هستید، بهتر است اطلاعاتی درباره تاکسی‌ها این شهر کسب کنید تا در صورت لزوم استفاده از تاکسی، دچار مشکل نشوید.

در حال حاضر گوانجو بیش از ۳۳۰۰۰ تاکسی و بیش از ۸۰ شرکت تاکسیرانی دارد و رنگ تاکسی‌های نیز متفاوت است مانند زرد، آبی و خرمایی. تاکسی گرفتن یک‌راه قدیمی و راحت برای حمل‌ونقل درون شهر است. در ادامه اطلاعات بیشتری در مورد گرفتن تاکسی در گوانجو را در اختیار شما قرار خواهیم داد. با ما همراه باشید.

مدل‌های تاکسی در گوانجو

مدل‌های تاکسی در گوانجو عبارت‌اند از جتتا، فولکس‌واگن، سانتانا، رد فلگ؛ سوناتا، بوییک، گلدن کاپ و سیتروئن. تاکسی‌ها در گوانجو هفت‌رنگ دارند – قرمز، زرد، آبی، سبز، نقره‌ای …

گرفتن تاکسی در گوانجو چین

کرایه تاکسی‌های گوانجو

مطابق با آنچه در سایت numbeo به آن اشاره شده است، هزینه ورودی تاکسی در گوانجو ۱۲ یوآن است و پس از آن به ازای هر کیلومتر ۲.۶ یوآن به هزینه شما اضافه خواهد شد. در صورتی که قصد توقف داشته باشید به ازای هر ساعت ۴۴ یوآن به هزینه‌ شما اضافه می‌گردد.

اگر قصد دارید تا هزینه مسیر مورد نظر خود را به صورت دقیق چک کنید، پیشنهاد می‌کنیم از ابزار آنلاین موجود در سایت زیر استفاده کنید. با ورود به این سایت باید نقطه مبدا و مقصد مورد نظر خود را انتخاب کرده و بر روی دکمه LET’S GO کلیک کنید.

Guangzhou Taxi fare Calculator

به طور مثال هزینه تاکسی از فرودگاه بین المللی گوانجو تا نزدیک هتل Nanyang King’s Gate حدود 109 یوان خواهد بود.

هزینه تاکسی از فرودگاه به هتل Nanyang King's Gate

شرکت‌های تاکسی در گوانجو

اگر نیاز دارید تا تاکسی رزرو کنید، می‌توانید با شرکت‌های تاکسیرانی زیر که از قدیمی‌ترین شرکت‌های تاکسیرانی در گوانجو هستند، تماس بگیرید.

  • شرکت تاکسی‌رانی ابر سفید گوانجو تلفن: ۰۲۰۸۳۶۰۰۰۰۰
  • شرکت تاکسیرانی گوانجیون گوانجو تلفن:۰۲۰۸۶۲۳۱۲۵۱
  • گروه حمل‌ونقل گوانجو تلفن ۰۲۰۲۸۰۹۸۰۰۰
  • شرکت تاکسیرانی یینگوئا گوانجو تلفن ۰۲۰۳۴۲۷۷۹۰۱

تاکسی در گوانجو چین

صدازدن و گرفتن تاکسی شهری در گوانجو

به‌طورکلی تابلوهای محل توقف تاکسی زیاد دور از تابلوهای ایستگاه تاکسی قرار نگرفته‌اند و ساختمانهای بزرگ و مراکز خرید دارای ایستگاه‌های خاصی برای مسافران هستند. هرچند مسافران در هرجا که فکر کردن امن و راحت هست می‌توانند تاکسی صدا کنند.

بهترین محل برای صدا کردن تاکسی در کنار ایستگاه، فرودگاه، ایستگاه اتوبوس، محل‌های مشخص‌شده، هتل و باجه‌های تاکسی است.

به‌عنوان مسافر تاکسی، شما حقوقی دارید که به شرح زیر است:

  • به راننده مسیر بدهید و راننده اجازه ندارد که به‌اجبار شما را به مسیر خاصی ببرد
  • می‌توانید به هر مقصد در داخل و خارج گوانجو بروید
  • راننده‌ی شما مسیرها و مقصدهای عمده در گوانجو را می‌شناسد، همچنین راننده‌ی شما باید تمام قوانین مربوط به ترافیک را بداند
  • روشن کردن کولر در صورت درخواست
  • خاموش کردن رادیو
  • سیگار نکشیدن
  • صندلی تمیز برای مشتری
  • یک صندوق‌عقب تمیز و خالی
  • راننده فقط باید در صورت خطر از بوق استفاده کند

توصیه: حتما در هنگام پیاده شدن از تاکسی رسید پرداخت خود را از راننده دریافت کنید و آن را پیش خود نگه‌دارید؛ زیرا بر روی آن شماره‌ی راننده تاکسی وجود دارد و درصورت به وجود آمدن مشکل یا جاگذاشتن اشیای خود در تاکسی می‌توانید با آن شماره تماس بگیرید.

روش استفاده از تاکسی در پکن؛ همه چیز در مورد تاکسی‌های شهر پکن

📣 نکته خیلی مهم: به‌جای چانه زدن با راننده از او بخواهید که تاکسی‌متر ماشین خود را روشن کند. اگر می‌خواهید به حومه‌ی شهر گوانجو تاکسی بگیرید، می‌توانید قبل از سوارشدن با راننده چانه‌بزنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *