آشنایی با مراحل ثبت برند در چین و مدارک مورد نیاز

به منظور ثبت برند در چین مدارک لازم و مراحل مورد نظر می‌بایست طی شود و هزینه ثبت برند در چین پرداخت شود.

ثبت برند در چین

ثبت برند یا ثبت علائم تجاری در هر کشور باعث می‌شود که کلیه حقوق مادی و معنوی از آن نام تجاری در آن کشور، به انحصار مالک آن برند در آید و از این طریق از هرگونه سو استفاده از نام تجاری شرکت جلوگیری می‌شود. مالک برند می‌تواند در صورت مشاهده هرگونه سو استفاده در دادگاه اقامه دعوی نموده و حقوق خود را مطالبه کند.

پس در صورتی که در هر کشوری از دنیا با یک نام تجاری مشغول تجارت هستید و تمایل دارید که تمامی زحمات شما برای ساخت یک نام معتبر در سالیان دراز تحت مالیکت خودتان قرار داشته باشد، باید هرچه سریعتر به ثبت نام تجاری یا برند خود در آن کشور اقدام کنید.

از آنجایی که چین یکی از مقاصد پرطرفدار تاجران ایرانی برای واردات کالاهای مورد نیاز کشور است، ما در این مطلب شرایط و مراحل جامع ثبت برند در چین را پی می‌گیریم.

سیستم بین‌المللی ثبت شرکت (مادرید)

در گذشته برای ثبت برند در کشورهای مختلف لازم بود به صورت جداگانه مراحل و مناسبات اداری خاص هر کشور طی شود. سیستم مادرید یک سیستم بین المللی ثبت شرکت است که با ثبت برند در یکی از ۸۵ کشور عضو این معاهده، تنها با پرداخت هزینه‌های قانونی هر کشور، حقوق برند در آن کشور نیز برای مالک محفوظ می‌گردد.

بر اساس مقررات ثبت بین المللی علائم تجاری (سیستم مادرید)، پس از بررسی علامت در سیستم داخلی کشور مبدا، با تعیین کشورهای مورد نظر، آن برند در سطح بین المللی نیز بررسی شده و ثبت می‌گردد.

بدین طریق با ثبت یک درخواست به وایپو (WIPO) و پذیرفته شدن آن، حقوق برند شما در ۸۵ کشور عضو آن مورد حمایت مادی و معنوی قرار می‌گیرد. این روش ارزانترین و بهینه‌ترین روش ثبت برند در سطح بین المللی است.

لیست اسامی کشورهای عضو سیستم مادرید  عبارت است از :

ایران، چین، ژاپن، کوبا، قبرس، آلمان، دانمارک، آنتیگوا و بارباردو، آلبانی، ارمنستان، بن ایر،  اتریش، استرالیا، آذربایجان، بوسنی و هرزه گوین، بلژیک، بلغارستان، بحرین، بوتان، بوتسوان، بنلوکس، بلاروس، سوئیس، چک، الجزیره، استونی، مصر، اتحادیه اروپا، اسپانیا، فنلاند، فرانسه، انگلستان، گرجستان، غنا، یونان، کرواسی، مجارستان، ایسلند، ایرلند، ایتالیا، کنیا، قرقیزستان، کره شمالی، کره جنوبی، قزاقستان، لیختن اشتاین،  لیبریا، لسوتو، لتونی، لیتونی، موروگو، موناکو، مولداوی، مونته نگرو، ماداگاسکار، مقدونیه، مغولستان، موزانبیک، نامبیا، نروژ، عمان، هلند، لهستان، پرتغال، رومانی، روسیه، سودان، سوئد، سنگاپور،اسلوونی، اسلوواکی، سبیرالئون، سان مارینو، سوریه، تاجیکستان، ترکمستان، ترکیه، اوکراین، آمریکا، ازبکستان، ویتنام، زامبیا، کوراکائو، سینت مارتین، سوازیلند، سائوتومه و پرنسیپ

از آنجایی که چین یکی از کشورهای عضو سیستم مادرید است، ثبت برند در چین از کانال همین سیستم پیش می‌رود.

مدارک لازم برای ثبت برند در چین

برای ثبت برند در سیستم مادرید به مدارک زیر نیاز است:

  1. ارائه معرفی نامه بر روی سربرگ شرکت همراه با امضای مدیران و دارندگان حق امضا و با مهر شرکت برای اشخاص حقوقی و در صورت مراجعه وکیل رسمی ارائه وکالت نامه دادگستری
  2. ارائه کپی مصدق شناسنامه و کارت ملی مدیران و دارندگان حق امضای شرکت و روزنامه تاسیس و آخرین تغییرات شرکت برای اشخاص حقوقی و ارائه کپی مصدق شناسنامه و کارت ملی برای اشخاص حقیقی و در صورت مراجعه به وکیل رسمی ارائه وکالت نامه دادگستری
  3. ارائه اظهارنامه یا اصل گواهی ثبت علامت تجاری در ایران جهت رویت و کپی آن جهت ضبط در پرونده یا ارائه کپی مصدق گواهی ثبت علامت تجاری
  4. تکمیل فرم مخصوص لاتین
  5. ارائه برگ محاسبه هزینه ها
  6. رسید مربوط به پرداخت هزینه بررسی اظهارنامه ثبت بین المللی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *