// سوغات شهر پکن و مراکز خرید - نیل گشت

سوغات شهر پکن و مراکز خرید

پکن علاوه بر داشتن جاذبه‌های گردشگری مدرن و تاریخی و غذاهای خوش‌طعم و رستوران‌های سنتی و اصیل، دارای فروشگاه‌های صنایع دستی و سوغاتی فروشی‌های مختلف و رنگارنگی نیز هست که می‌تواند هر کسی را با هر سلیقه‌ای راضی کند. همراه با ما با بعضی از سوغات پکن آشنا شوید. سوغات پکن چیست؟ در خیابان‌ Xiushui، […]

پکن علاوه بر داشتن جاذبه‌های گردشگری مدرن و تاریخی و غذاهای خوش‌طعم و رستوران‌های سنتی و اصیل، دارای فروشگاه‌های صنایع دستی و سوغاتی فروشی‌های مختلف و رنگارنگی نیز هست که می‌تواند هر کسی را با هر سلیقه‌ای راضی کند. همراه با ما با بعضی از سوغات پکن آشنا شوید.

سوغات پکن چیست؟

در خیابان‌ Xiushui، خیابان تجاری Wangfujing، خیابان Liulichang، بازار عتیقه Panjiayuan و منطقه تجاری Xidan اجناسی مانند فانوس دریایی، مروارید آب شیرین، مبلمان آنتیک، بطری‌های انفیه، اجناسی از سنگ یشم و همچنین میوه‌های خشک‌شده چهار فصل را خواهید یافت.

Cloisonne یا مینا

ظروف Cloisonne یا مینا را قدیمی‌ترین هنر دستی دوران سلسله یوان (۱۲۰۶ پس از میلاد-۱۳۷۰ پس از میلاد) می‌دانند که بعدها و در طول دوران سلطنت امپراطور Jingtai از سلسله مینگ (۱۳۶۸-۱۶۴۴) نیز رواج داشته است. این هنر که قدمتی ۱۰۰۰ ساله دارد به این شکل است که ابتدا یک ظرف مسی که با لایه‌های نازکی از سیم مسی روی آن تزیین شده است را لعاب داده و سپس روی آن طراحی می‌کنند. در دوران باستان، این ظروف مختص خاندان سلطنتی و اشراف بود و به نوعی، نمادی از قدرت و موقعیت اجتماعی بود.

Cloisonne یا مینا سوغات چین

  • محل خرید ظروف Cloisonné: کارخانه مینای پکن
  • آدرس: با توبوس شماره ۷ یا شماره ۹۸۶ به ایستگاه Anlelin بروید.

Lacquerware چوب‌های حکاکی شده

دو نوع کالا با این نام تولید می‌شوند: نوع اول چوب حکاکی شده و لاک الکل خورده است و نوع دیگر که با استفاده از طلا ساخته می‌شود. نوع اول که از قرن ۱۴ آغاز شده یکی از هنرهای بی‌ بدیل و ظریف چینی است که در گذشته در ساخت صندلی، تابلو، گلدان و …از آن استفاده می‌شده. نوع دوم نیز در ساخت جواهرات و با استفاده از طلا و نقره کاربرد داشته است.

Lacquerware چوب‌های حکاکی شده سوغات چین

Beijing Dough Toys یا اسباب بازی‌های خمیری

اسباب بازی‌های خمیری که از بطن جامعه سرچشمه می‌گیرند از آرد برنج درست می‌شوند. هنرمندان این رشته، طرح پایه این عروسک‌ها و اسباب بازی‌ها را حکاکی کرده و بعد با چاقویی از جنس بامبو تراش می‌دهند. این اسباب بازی‌های خمیری، کوچک و سبک هستند و حمل آن‌ها بسیار راحت است به همین دلیل یکی از بهترین گزینه‌ها برای سوغاتی دادن محسوب می‌شوند.

Beijing Dough Toys یا اسباب بازی‌های خمیری سوغات چین

Jade Carvings یا حکاکی روی سنگ یشم

پکن مرکز سنگ یشم در کشور چین است و حکاکی روی این سنگ‌ها و ساخت ظروف ظریف و جواهرات قیمتی از دیرباز در این سرزمین رواج داشته است. اجناس یشمی را می‌توان با توجه به سایز آن‌ها به دو دسته تقسیم بندی کرد؛ دست اول تندیس‌هایی از انسان، ظروف و ست‌های چای خوری که در اندازه‌های بزرگ تهیه می‌شوند و دسته دوم که در اندازه‌های کوچک و قابل حمل ساخته می‌شوند و انگشتر، مهر و سایر جواهرات در این دسته قرار می‌گیرند. هنر حکاکی روی سنگ یشم در جهان از اهمیت بالایی برخوردار است. اگر قصد خرید این آثار ارزشمند را دارید به شما توصیه می‌کنیم سری به ناحیه بازار گل دروازه Chongwen بزنید.

Jade Carvings یا حکاکی روی سنگ یشم سوغات چین

آدرس: با یکی از اتوبوس‌های شماره ۴۱, ۲۵, ۱۱۰و ۳۹ می توانید به بازار گل بروید و سنگ یشم اصل پیدا کنید.

زن حامله عجیب در چین

Inner-Painted Snuff Bottles یا هنر نقاشی داخل بطری

هنر نقاشی داخل بطری در اواخر دوران سلسله چینگ شکل گرفت. در این هنر، طراحی یا خطاطی روی دیواره داخلی بطری انجام می‌شود. برای این کار یک قلموی ظریف را وارد بطری کرده و طرح‌های ظریفی را داخل بطری می‌کشند.

Inner-Painted Snuff Bottles هنر نقاشی داخل بطری سوغات چین

Beijing Crunchy Candy آب نبات‌های ترد پکنی

اگر از طرفداران آبنبات هستید توصیه می‌کنیم حتما آب نبات‌های ترد پکنی را امتحان کنید. این آبنبات‌ها یکی از سه مدل آب نبات پرطرفدار در کشور چین هستند که دارای تاریخچه‌ای قدیمی و کیفیتی بسیار بالا هستند.

غذاها و رستوران‌های معروف شهر پکن

میوه‌های خشک

این میوه‌ها، محصولات محلی پکن هستند. در دوران باستان، آشپز دربار میوه‌های مختلف را در شکر و یا عسل نگهداری می‌کرد و در فصول مختلف به امپراطور تقدیم می‌کرد. بعد از مدتی این روش نگهداری از میوه‌جات به جامعه وارد شد و به سرعت در میان مردم محبوبیت یافت. به میوه‌هایی که در عسل نگهداری می‌شوند honey glazed fruit و به آن‌هایی که در شکر نگهداری می‌شوند preserved fruit گفته می‌شود.

میوه‌های خشک سوغات چین

در پکن از کجا سوغات بخریم؟

  1. خیابان Xiushui

خیابان Xiushui با مساحتی حدود ۲۸ هزار متر مربع، یکی از مراکز اصلی خرید کیف و کفش، برندهای مشهور لباس و صنایع دستی است. یکی از سرگرم کننده‌ترین قسمت‌های خرید در این خیابان، چانه زدن بر سر قیمت‌هاست زیرا برچسب قیمت روی کالاها قیمت نهایی نبوده و قابل تغییر هستند و شما می‌توانید با چانه زدن تا ۳۰ درصد پایین‌تر از قیمت هم خرید کنید. پس نگران نباشید و حسابی تخفیف بگیرید.

  • آدرس: Chaoyang، خیابان Xiushui شرقی، شماره ۸
  1. خیابان Wangfujing

گفته می‌شود خیابان Wangfujing که ۱۰۰۰ متر درازا دارد، اولین خیابان کشور چین بوده است. در هر دو سمت این خیابان مراکز خرید و فروشگاه‌های مختلفی وجود دارند. خیابان از ورودی جنوبی Wangfujing یعنی جایی که هتل پکن و بازار شرقی وجود دارند آغاز شده و تا ایستگاه متروی Wangfujing در شمال امتداد می‌یابد. در این خیابان تعداد زیادی از فروشگاه‌های معروف و برندهای مشهور جهان را خواهید دید.

  • آدرس: منطقه Dongcheng
  • مسیر: با مترو خط ۱ به ایستگاه Wangfujing بروید و یا از تاکسی استفاده کنید.
  1. خیابان Qianmen

خیابان Qianmen یکی از اصلی‌ترین خیابان‌های تجاری در قلب شهر پکن است. فروشگاه‌های بسیار قدیمی و رستوران‌های درجه یک و مشهور زیادی از جمله رستوران Pianyifang Duck Restaurant, Quanjude, Lao She Teahouse, Tong Ren و …همگی در همین خیابان مستقر هستند.

رستوران‌های Pianyifang و Quanjude شهرت خود را مدیون طبخ بهترین غذای سنتی شهر پکن یعنی همان اردک کبابی هستند. قهوه خانه Lao She نیز که در غرب خیابان Qianmen قرار دارد، محلی برای نوشیدن چای و تماشای نمایش‌های سنتی چینی است.

معروف‌ترین نقطه دیدنی این خیابان برج Guanghe است که در اواخر دوران سلسله مینگ ساخته شده و گفته می‌شود که نخستین سالن تئاتر این شهر بوده است. بنا بر قولی؛ امپراطور Kangxi یک مرتبه نمایش اپرا را در همین برج تماشا کرده است.

  • آدرس: از دروازه Zhengyang در شمال تا جاده Tiantan در جنوب، به سرتاسر این خیابان Qianmen گفته می‌شود.
  • مسیر: با اتوبوس‌های شماره ۱۷، ۲۲ و یا ۱۲۰ و یا با استفاده از متروی خط ۲ به ایستگاه Qianmen خواهید رسید.

مراکز خرید شهر پکن

  1. مرکز تجارت جهانی چین China World Shopping Mall

  • آدرس: Chaoyang، Jianguomenwai Dajie اول
  • تلفن: ۰۱۰-۶۵۰۵ ۲۲۸۸
  1. شهر شادی Joy City (Xidan Dayuecheng)

  • آدرس: پکن، منطقه Xicheng، خیابان ۱۳۱ Xiandan شمالی
  • تلفن: ۰۱۰-۶۶۵۱۷۷۷۷
  1. میدان Shin Kong (Xin Guang Tian Di)

  • آدرس: منطقه Chaoyang، خیابان Jianguo شماره ۸۷
  • ساعات کار: ۱۰:۰۰-۲۲:۰۰
  • مسیر: با مترو خط۱ تا Dawanglu
  1. مرکز خرید Beijing Parkson یا Beijing Parkson Shopping Center

  • آدرس: پکن، منطقه Xicheng، خیابان Fuxingmen، شماره ۱۰۱
  • تلفن: ۰۱۰-۶۶۵۳۶۶۸۸
  • ساعات کار: ۹:۰۰-۲۲:۰۰
  • مسیر: با یکی از اتوبوس‌های شماره ۴, ۱۵, ۳۷, ۵۲, ۳۳۷, ۸۰۲, ۷۱۸, ۷۴۳ و یا با خط ۱ و ۲ مترو به Fuxingmen بروید.
  1. میدان شرقی Oriental Plaza

  • آدرس: منطقه Dongcheng، خیابان Chang’an شرقی، شماره ۱
  • تلفن: ۰۱۰-۸۵۱۸۶۳۶۳
  • ساعات کار: ۹:۳۰-۲۲
  1. مرکز خرید فصلی Wangfujing

  • آدرس: پکن، منطقه Xicheng، خیابان Jinchengfang، شماره ۲
  • تلفن: ۰۱۰-۶۶۲۲۰۸۸۸
  • ساعات کار: ۱۰:۰۰-۲۱:۰۰
  • مسیر: با یکی از اتوبوس‌های شماره ۱۵, ۲۰۵, ۳۳۷, ۳۷, ۴, ۵۲, ۷۲۸, ۸۰۲, ۸۰۰, ۷۴۳, ۸۰۰, ۴, ۹۳۷, ۵۰۰, ۳۸۷, ۴۲۳, ۴۴, ۴۵۶, ۴۹, ۵۰, ۶۶۱, ۶۶۲, ۷۰۲, ۷۱۹ به این محل بروید و یا با استفاده از خط ۲ مترو Fuxingmen ، خروجی ۲ یا خط ۱ مترو Fuxingmen خروجی ۱ و بعد با اتوبوس شماره ۸۰۰ به سمت مرکز خرید بروید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.