غذاهای شهر هانگژو + رستوران‌ها و خیابان‌های معروف

غذاها و رستوران‌‌های شهر هانگژو: شهر هانگژو علاوه بر داشتن جاذبه‌های گردشگری تاریخی و طبیعی منحصربه‌فرد، غذاهای خوشمزه و بی‌نظیری نیز دارد. از جمله این غذاهای محلی می‌توان به “ماهی دریاچه در سس ترش و شیرین، پنکیک پر شده با موسیر، میگوی پوست‌کنده با چای اژدها، سوپ با آب دریاچه، خوراک گوشت خوک و مرغ” […]

غذاها و رستوران‌‌های شهر هانگژو: شهر هانگژو علاوه بر داشتن جاذبه‌های گردشگری تاریخی و طبیعی منحصربه‌فرد، غذاهای خوشمزه و بی‌نظیری نیز دارد. از جمله این غذاهای محلی می‌توان به “ماهی دریاچه در سس ترش و شیرین، پنکیک پر شده با موسیر، میگوی پوست‌کنده با چای اژدها، سوپ با آب دریاچه، خوراک گوشت خوک و مرغ” اشاره کرد. بهترین غذاها و رستوران‌‌های شهر هانگژو نیز به ترتیب: Louwailou Wang Run Xing و Tianwaitian هستند.

 

خوراک میگوی لانگ جینگ (Longjing Prawns)

برای تهیه خوراک میگوی Longjing ، گوشت میگوی بدون پوست را همراه با چای Longjing سرخ می‌کنند. این غذا که عطر و طعمی ملایم دارد، یکی از مشهورترین و محبوب‌ترین خوراک‌های سنتی شهر هانگژو محسوب می‌شود. گفته می‌شود که زمانی که امپراطور Qian Long، حاکم سلسله Qing برای بازدید از جنوب کشور چین سفر کرده بود، این غذا را امتحان کرده است. بهترین خوراک میگو شهر هانگژو را می‌توانید در رستوران Louwailou میل کنید.

 

خوراک گوشت خوک (Dongpo Pork)

یکی دیگر از مشهورترین غذاهای شهر هانگژو، خوراک گوشت خوک Dongpo است. یک تکه گوشت نیمه چرب خوک را به مکعب‌های متوسط خرد کرده و آن را در سوپی از سس سویا، تره فرنگی، زنجبیل و شکر می‌پزند. این غذا که دارای چربی حیوانی و طبیعی است، به هیچ عنوان یک غذای چرب مضر محسوب نمی‌شود. بنابر افسانه‌ای قدیمی، این غذا توسط Su Dongpo، شاعر بزرگ دوران سلسله Song(1037-1101) ابداع شده است.

 

ماهی دریاچه west در سرکه (West Lake Vinegar Fish)

این خوراک، یکی از لذیذترین غذاهای سنتی شهر هانگژو است. قبل از پخت این غذا، ماهی دریاچه west را صید کرده و به مدت یک تا دو روز گرسنه نگه می‌دارند تا بوی بد آن از بین برود. سپس آن را به صورت آب پز طبخ کرده و سسی از شکر، سرکه و مقداری چاشنی و ادویه جات مخصوص روی آن ریخته و سرو می‌کنند.

https://www.nilgasht.ir/%d8%ba%d8%b0%d8%a7%d9%87%d8%a7-%d9%88-%d8%b1%d8%b3%d8%aa%d9%88%d8%b1%d8%a7%d9%86-%d9%87%d8%a7%db%8c-%d9%85%d8%b9%d8%b1%d9%88%d9%81-%d8%b4%d9%87%d8%b1-%d9%be%da%a9%d9%86/

مرغ گدا (Beggars’ Chicken)

همان طور که از نام آن مشخص است، این خوراک اولین بار توسط یک گدا تهیه شده است. ماجرا از این قرار است که روزی یک گدا، مرغی را می دزدد و از آنجا که ظرفی برای پخت آن نداشته، آن را داخل لجن و گل و لای پیچیده و داخل آتش کباب می‌کند. این غذای خوش عطر و طعم امروزه داخل خمیر پخته می‌شود.

 

کلوچه بخار پز پر شده با میگو ( Steamed Bun with shrimp stuffing)

برای تهیه این غذا، مقداری آرد را با چند تخم‌مرغ ترکیب کرده و با میگوی ریز شده، پُر می‌کنند. این غذا نوعی میان وعده سنتی چینی است که به هنگام سرو، آن را در سسی از سرکه همراه با فلفل و زنجبیل غرق می‌کنند.

 

خیابان های غذایی معروف شهر هانگژو

He Fang Street

خیابان He Fang در قسمت کوهپایه کوهستان Wu قرار دارد. ساختمان‌های این خیابان دارای نمادهایی از دوران مینگ و چینگ هستند و علاوه بر این، چندین رستوران و فروشگاه بسیار قدیمی نیز در این خیابان وجود دارند. در این خیابان مسافران می‌توانند انواع اسنک‌ها و میان وعده‌های محلی و سنتی شهر هانگژو را پیدا کنند.

آدرس: منطقه Shangcheng، میدان Wu Mountain

Da Dou Street

خیابان Da Dou با ۷۸۰ متر طول، در سپتامبر سال ۲۰۱۰ افتتاح شد. مجموعه‌ای از ساختمان‌های مسکونی سنتی حیاط‌دار و رستوران‌های نیمه مجلل که مناسب برپایی ضیافت‌های تجاری هستند را در این خیابان خواهید دید. پس از صرف غذا، می‌توانید از معبد Xiangji و یا Grand Canal دیدن نمایید.

آدرس: منطقه Gongshu، ساحل شرقی Grand Canal از پل Daguan به سمت پل Jiangzhang.

Gao Yin Xiang Street

خیابان Gao Yin Xiang در کنار خیابان He Fang قرار دارد و در آن تعداد زیادی رستوران با غذاها ومیان وعده‌های خوشمزه پیدا می‌شود. زمان ناهار، این خیابان کم‌عرض به یک پارکینگ بدون سقف تبدیل می‌شود و رستوران‌ها به طور شگفت‌انگیزی مملو از جمعیت می‌شوند. به عنوان یک گردشگر به شما توصیه می‌کنیم که موقع ناهار به این خیابان نروید چون ممکن است چند ساعت در صف انتظار رستوران منتظر بمانید.

آدرس: جنب خیابان He Fang

Baojiao Food Street

این خیابان در شمال دریاچه WEST قرار دارد و یکی از مهم‌ترین ورودی‌های منطقه گردشگری دریاچه WEST محسوب می‌شود. این خیابان اوکازیون، محل تجمع رستوران‌های درجه یک سنتی شهر هانگژو است.

آدرس: نزدیک تقاطع خیابان‌های Shu Guang و Ti Yu Chang

 

https://www.nilgasht.ir/%d8%b7%d8%a7%d9%84%d8%b9-%d8%a8%db%8c%d9%86%db%8c-%da%86%db%8c%d9%86%db%8c/

رستوران های مشهور شهر هانگژو

رستوران Zhuangyuan

رستوران Zhuangyuan با قدمتی ۱۰۰ ساله، انواع غذاهای سنتی شهرهای سیچوان، نینگ بو و هانگژو را با بهترین کیفیت ارائه می‌دهد. بهترین غذای این رستوران، خوراک نودل با ماهی و اشپل است.

آدرس: خیابان He Fang، شماره ۸۵

The Grandma’s (رستوران مادر بزرگ)

رستوران مادر بزرگ با قدمتی ۱۵۰ ساله، در قسمت جنوبی کوهپایه Gu قرار دارد. شهرت این رستوران به خاطر غذاهای خوش طعم، ارزان و منظره زیبای روبروی رستوران است.

آدرس: دریاچه West، جاده Gushan، شماره ۳۰

مسیر: سوار یکی از اتوبوس‌های شماره K850, K27, K7, Y2 شده و در ایستگاه پل Duan پیاده شوید.

رستوران Kui Yuan

این رستوران در سال ششم سلطنت امپراطور Tongzhi، حاکم سلسله چینگ ساخته شد. شهرت این رستوران به تنوع نودل‌های آن است.

آدرس: شماره ۱۵۴ جاده Jiefang و یا شماره ۳۸۴ جاده Wenhui

رستوران Zhiweiguan

آدرس: خیابان Gao Yin، شماره ۷۱ تا ۷۳

گردآوری شده در تحریریه نیل گشت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *