غذاهای معروف شهر پکن

پکن، علاوه بر داشتن جاذبه های گردشگری متعدد، دارای غذاهای لذیذ و منحصر به فرد زیادی نیز هست که از آن جمله می توان به اردک کباب شده، غذاهای سلطنتی و میان وعده های محلی اشاره کرد که در رستوران های پکن در دسترس مردم قرار دارند. در ادامه این مقاله به معرفی غذاهای معروف […]

پکن، علاوه بر داشتن جاذبه های گردشگری متعدد، دارای غذاهای لذیذ و منحصر به فرد زیادی نیز هست که از آن جمله می توان به اردک کباب شده، غذاهای سلطنتی و میان وعده های محلی اشاره کرد که در رستوران های پکن در دسترس مردم قرار دارند.

در ادامه این مقاله به معرفی غذاهای معروف شهر پکن خواهیم پرداخت.

Peking Duck یا Beijing Duck

اردک کباب شده، اردک چینی یا اردک پکنی نام این غذاهای چینی محبوب و لذیذ است که عمده شهرت خود را مدیون طعم بی نظیر و پوست ترد و نازکش است. تاریخچه طبخ اردک چینی به دوران حکومت سلسله یوان باز می‌گردد که این غذا، جزو فهرست خوراکی‌های سلطنتی محسوب می‌شده است. یک خوراک اردک چینی اصیل و باب‌طبع، شامل یک ظرف پر از پوست اردک به اضافه کمی گوشت آن باشد. این خوراک همچنین به همراه پنکیک، سس لوبیای شیرین و تره فرنگی سرو می‌شود. طریقه خوردن این غذا به این صورت است که ابتدا؛ سس لوبیای شیرین روی پنکیک ریخته می‌شود و بعد از آن تکه‌هایی از گوشت اردک بین لایه‌های پنکیک قرار داده می‌شود.

کباب اردک در رستوران‌ های پکن

Imperial Court Food – Fangshan

Imperial Court Food یا Fangshan نام غذایی است که برای امپراطوران کشور چین سرو می‌شده است. پس از سقوط سلسله چینگ، سرآشپز دربار شروع به طبخ در رستوران‌های این کشور نمود و غذایی که به مردم تحویل می‌داد بسیار شبیه به همان غذای معروف سلطنتی بود.

غذاهای سنتی چین

Zhajiangmian یا نودل همراه با خمیر سویا

Zhajiangmian در میان مردم شمال چین از محبوبیت خاصی برخوردار است و البته نوع پکنی آن با انواع مشابه در سایر نقاط جهان رقابت می‌کند. این غذا ترکیبی از گوشت خوک، رشته‌های نودل دست‌ساز، تکه‌های سبزیجات و سس سویاست. این خوراک محبوب و خوش‌طعم در zhajiang در خمیری از سویا مزه دار شده و سپس همراه با گوشت خوک سرخ می‌شود و سبزیجات همراه این غذا با توجه به فصل، متفاوت خواهند بود. بومیان پکن و به خصوص افراد مسن این خوراک را در فصل تابستان به صورت سرد و در زمستان به صورت گرم می‌پسندند.

Fried Dough Drops یا chao ge da

Fried Dough Drops یک میان وعده مخصوص در پکن است. این خوراک دارای عطر و طعمی بی نظیر و خاص است و نخستین بار توسط یک مادر و دختر و در رستورانی به نام Fuangfu و در نزدیکی Peach Arch پخته شد. برای پخت این غذا از آرد گندم، گوشت گاو، سبزیجات تازه و ادویه های خاص استفاده می‌شود.

Fried Liver یا Chao Gan

Fried Liver یا همان جگر سرخ شده نیز یکی دیگر از میان وعده‌های خوشمزه چینی است. این خوراک با استفاده از جگر خوک، و سیر به اضافه نشاسته، سویا، آب استخوان و … پخته می‌شود که البته یک غذای چرب محسوب نمی‌شود. این خوراک در اصل در دوران سلسله Song (960 پس از میلاد-۱۲۷۹ پس از میلاد) و با استفاده از ریه طبخ می‌شده و به عنوان صبحانه مصرف می‌شده است اما امروزه این غذا با استفاده از جگر، در هر زمان از روز یا شب و در کنار هر غذای دیگری مصرف می‌شود.

Quick Fried Tripe یا Bao Du

این خوراک یکی از میان وعده های مشهور پکن است که به طریق اسلامی طبخ می‌شود. سیرابی گاو یا گوسفند را به صورت تکه های دراز و نازک برش داده و داخل آب جوش می‌اندازند. سپس همراه با سس کنجد، سس سویا، ‌سرکه، روغن فلفل و پیازچه سرخ کرده و سرو می‌کنند.

Filled Sausage یا Guang Chang

سوسیس پر شده نیز یکی دیگر از میان وعده‌ها یا غذاهای سرپایی محبوب پکن است. این خوراک که از گوشت چرخ‌شده تهیه می‌شود در روده خوک قرار داده می‌شود و بعد از بخار پز شدن، سرخ شده و سپس قطعه قطعه می‌شود. موقع خوردن به آن نمک و آب سیر اضافه می‌کنند. گفته می‌شود که ملکه Dowager Ci Xi یک بار این غذا را چشیده و تا مدت‌ها از طعم آن صحبت می‌کرده است. Fuxingju قدیمی‌ترین رستوران پکن است که این خوراک خوش طعم را تهیه کرده و با احترام به خانواده سلطنتی سلسله چینگ (۱۶۳۶-۱۹۱۲) تقدیم کرده است.

Lvdagun

Lvdagun یکی از سنتی‌ترین میان وعده‌های چینی است که از آرد ارزن یا برنج چسبناک پر شده با رب لوبیای قرمز تهیه می‌شود و سپس توپ‌های آماده شده را در کنجد می‌غلطانند. این غذا که از Chengde سرچشمه می‌گیرد، به دلیل علاقه مردم مانچو به غذاهای چسبنده، به یکی از پرطرفدارترین خوراکی‌های پکن تبدیل شد. این غذا پر ادویه، خوش بو و شیرین است.

Aiwowo

Aiwowo یا کوفته برنجی یک میان وعده خوش طعم سنتی اسلامی است که از برنج چسبناک، شکر، دانه‌های کنجد و مغز هلو تهیه می‌شود. تاریخچه تهیه این میان وعده خوشمزه به اوایل سلسله مینگ باز می‌گردد. در آن زمان، غرفه‌های فروش مواد خوراکی از شروع جشن بهاره تا اوایل پاییز از همین کوفته برنجی می‌فروختند. امروز اما در هر موقع از سال می‌توانید از این خوراکی خوش طعم در رستوران های پکن لذت ببرید. این خوراکی ساده با داشتن خواص بسیار زیاد، برای افرادی که دارای مشکل بی‌اشتهایی و ضعف هستند بسیار مفید است.

رستوران‌های معروف پکن چین

با قدم زدن در خیابان Wangfujing، می‌توانید از غذاهای محلی مانند سیب زمینی شکم پاره، Rolling Donkey، شیرینی Tuckahoe، نودل همراه با خمیر سویا و … لذت ببرید. رستوران‌های معروف شهر پکن شامل رستوران Qianmen Quanjude Roast Duck، Fangshan، Shanshuijian, Ritan و Hancang می‌‌شوند که لذت خوردن بهترین غذاهای چینی را می‌توانید در آن‌ها امتحان کنید.

۱. Fangzhuang Food Street

خیابان غذایی Fangzhuang یکی از معروف‌ترین خیابان‌های پکن است که در آن انواع غذاهای مختلف و هیجان‌انگیز یافت می‌شوند. رستوران‌های بزرگ و مجهز این خیبان تنها غذاهای چینی سرو نمی‌کنند، بلکه انواع غذاهای ژاپنی، آلمانی و ایتالیایی را نیز می‌توانید در این خیابان امتحان کنید.

  • آدرس: محله Fengtai منطقه، Fangzhuang
  • مسیر: با استفاده از اتوبوس‌های شماره ۳۷, ۴۳۴, ۶۵۵یا ۷۴۱ به ایستگاه Bali بروید.

۲. Wangfujing Snack Street

خیابان Wangfujing در قسمت جنوب بازار جهانی Friend قرار دارد. در این خیابان انواع اسنک یا میان‌وعده‌های معروف پکن و سایر شهرهای کشور چین را خواهید دید. در این خیابان همچنین فروشگاه‌های مختلف فروش سوغات و صنایع دستی زیبا و نفیس کشور چین نیز وجود دارند.

  • آدرس: محله Dongcheng، به سمت غرب خیابان Wangfujing
  • مسیر: مترو خط ۱ به سمت ایستگاه اتوبوس Wangfujing و یا استفاده از اتوبوس‌های شماره ۲۰, ۳۷, ۴۱, ۵۹, ۱۰۳, ۱۰۴, ۱۲۰, ۴۲۰, ۸۰۲٫

۳. خیابان Guang’anmen Food Street

پس از بازسازی جنوب پکن به وجود آمد. ویژگی بارز این خیابان عرضه غذاهای گرم است و شب‌ها ازدحام جمعیت در این خیابان دیدنی است.

  • آدرس: منطقه Xuanwu، خیابان Guang’anmennei
  • مسیر: مترو خط ۲ و یا استفاده از اتوبوس‌های شماره ۱۴, ۶۶, ۱۰۲, ۱۰۵ و رفتن به ایستگاه غربی پل Luhufang

۴. Xiaoyun Road Food Street

خیابان Xiaoyun Road در منطقه تجاری قرار داشته و دارای تعداد زیادی رستوران‌ و غذاخوری‌های کوچک و بزرگ است. در این خیابان بازار غذاهای خارجی داغ تر است و به همین دلیل همیشه شلوغ و پر تردد است.

  • آدرس: منطقه Chaoyang، خیابان Xiaoyun Road
  • مسیر: سوار اتوبوس‌های شماره .۵۱۶, ۶۵۹, ۶۸۲ یا ۷۰۸ شوید و به ایستگاه Lulaiti Huahui بروید.

Qianmen Food Street .۵

در خیابان Qianmen تعداد زیادی از رستوران‌های بسیار مشهور و پر افتخار کشور چین قرار دارند که انواع غذاهای اصیل و خوش طعم پکنی و اسنک‌های محلی را سرو می‌کنند. با این که این خیابان نسبت به دیگر خیابان‌های غذایی ذکر شده از محبوبیت بالایی برخوردار نیست اما رستوران‌ها و غذاهای این خیابان بیان‌گر فرهنگ و تاریخ کشور چین هستند. در این خیابان رستوران‌هایی با قدمتی ۱۰۰ ساله وجود دارند و بهتر است گردش‌گران و مسافران دست کم یک بار از آن دیدن نمایند.

  • آدرس: منطقه Xuanwu، خیابان Qianmen
  • مسیر: با اتوبوس‌های شماره ۱, ۲, ۴, ۵, ۹, ۱۰, ۲۰ تا ایستگاه میدان تیان من بروید و یا با مترو خط ۱ به ایستگاه شرقی تیان ان من رفته و با مترو خط ۲ تا ایستگاه Qianmen بروید.

رستوران های قدیمی و مشهور شهر پکن

۱. رستوران Yu Shan Royal Dish

  • آدرس: جاده شمالی Tiantan، شماره ۸۷
  • تلفن: ۶۷۰۱۴۲۶۳

۲. رستوران Bian Yi Fang Roast Duck

  • آدرس: Chongwenmen Hedemen Hote
  • تلفن: ۶۷۱۲۰۵۰۵

۳. رستوران Jin Yang

  • آدرس: منطقه Xuanwu، خیابان Zhushikou غربی
  • تلفن: ۶۳۰۳۱۶۶۹,۶۳۰۳۷۶۳۶

۴. رستوران Baijia Dayuan

  • آدرس: پکن، منطقه Haidian، خیابان Suzhou پانزدهم
  • تلفن: ۰۱۰/۶۲۶۵-۴۱۸۶

.۵ رستوران Li Family

  • ادرس: پکن، Yangfang Hutong, Denei Dajie یازدهم
  • تلفن: ۰۱۰-۶۶۱۸۰۱۰۷

رستوران های سرو غذاهای غربی در پکن

۱. رستوران استیک منهتن Manhattan Steakhouse

  • آدرس: منطقه Xicheng، Fuwai Dajie “jia” ، طبقه دوم

۲. کافه شهر ورزش Sports City Café

  • آدرس: منطقه Chaoyang، Jianguomennan Dajie دوم، هتل پلازا گلوریا
  • تلفن: ۶۵۱۵ ۸۸۵۵

۳. رستوران کره ای Han Na Shan

  • آدرس: منطقه Chaoyang، منطقه آنهویی، طبقه سوم، ساختمان چهارم
  • تلفن: ۸۴۸۸۵۵۸۸

۴. رستوران T.G.I. Fridays

  • آدرس: پکن، ساختمان Jie Citic، Jian Guo Men Wai Da نوزدهم
  • تلفن: ۸۶۱۰۸۵۲۶۳۳۸۸

.۵ رستوران  ( T. House Zi Yun Xuan)

  • آدرس: Chaoyang، درب شرقی Bellagio
  • تلفن: ۰۱۰/۶۵۵۲-۸۳۱۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *