// خیابان وانگ فوجینگ در پکن - نیل گشت

خیابان وانگ فوجینگ در پکن

معرفی و تصاویر

خیابان وانگ فوجینگ Wangfujing Street در پایتخت کشور چین، شهر پکن، منطقه دونچنگ و در چهار منطقه تجاری مرفه پکن واقع‌شده است. این خیابان با روند رشد مدرن و پیشرفته‌ای که پیداکرده به یکی از نمادهای موفق تجارت پکن تبدیل‌شده است. خیابان وانگ فوجینگ یکی از جالب‌ترین و زیباترین جاذبه‌های گردشگری پکن به شمار می‌آید. این خیابان روزانه پذیرای شمار بسیار زیادی از گردشگرانی است که به این شهر سفر می کنند. در اینجا با ما همراه باشید تا این خیابان را بیشتر و بهتر بشناسید.

خیابان وانگ فوجینگ در پکن

خیابان وانگ فوجینگ پکن Wangfujing Street

خیابان وانگ فوجینگ Wangfujing Street (به زبان چینی: 王府井) خیابانی پیاده‌رو و توریستی با قدمتی نزدیک به ۷۰۰ سال در منطقه قدیمی در مرکز شهر پکن قرار گرفته است. دلیل این قدمت هم وجود ۸ عمارت سلطنتی (Wangfu) و همین‌طور یک چاه آب شیرینی (جینگ) است که پیش‌ازاین در این خیابان قرار داشته است. این خیابان تنها ۱۱ دقیقه (۲٫۱ کیلومتر) پیاده‌روی تا مجموعه دیدنی میدان تیان آنمن فاصله دارد.

طول خیابان وانگ فوجینگ پکن چیزی حدود ۱۶۰۰ متر و عرض آن ۴۰ متر است. تردد وسایل نقلیه در این خیابان ممنوع است؛ اما برای توریست‌ها قطاری در این خیابان در نظر گرفته شده تا بتوانند به وسیله آن در آن جابجا شوند. معماری جالب و ساختمان‌های بلند قدیمی و جدید، دکورسازی و نورپردازی خیره کننده، جاذبه‌های توریستی مانند فروشگاه‌های متنوع و مجتمع‌های تجاری مدرن، رستوران‌های قدیمی معروف و فست فودها، چایخانه‌های سنتی، حراجی‌ها و فضاهای شاد و مفرح همه و همه از ویژگی‌های منحصر بفرد خیابان وانگ فوجینگ می‌باشد که آن‌را به یکی از جاذبه‌های گردشگری شهر پکن تبدیل کرده است.

بازار سنتی خیابان وانگ فوجینگ در پکن

خیابان وانگ فوجینگ، نماد موفق تجارت در پکن!

خیابان وانگ فوجینگ پکن در شمال با موزه هنر ملی چین و در جنوب با خیابان چانگان در ارتباط است. امروزه خیابان وانگ فوجینگ به‌عنوان شلوغ‌ترین خیابان شهر می‌تواند در طول تعطیلات چیزی حدود ۱٫۲ میلیون نفر بازدیدکننده و رهگذر داشته باشد. ازآنجایی‌که این خیابان اولین منطقه تجاری محبوب در پکن است مغازه‌ها و بوتیک‌های بسیار زیادی دارد که درصد بالایی از آن‌ها شامل برترین برندهای جهانی می‌شود. به‌غیراز این مغازه‌ها، شما می‌توانید با بیش از صد کالای سنتی کشور چین روبه‌رو شوید که در فروشگاه‌های به خصوصی به فروش می‌رسند. شاید بتوان خیابان وانگ فوجینگ را به‌عنوان یک خیابان مدرن تجاری با شانزلیزه پاریس مقایسه کرد.

 

حال و هوای خیابان وانگ فوجینگ در پکن

این خیابان علاوه بر اینکه برای توریست‌ها جذاب و جالب است برای خود اهالی پکن نیز محبوب‌ترین خیابان پکن تلقی می‌شود به گونه‌ای که شلوغ‌ترین خیابان پکن همین خیابان وانگ‌ فوجینگ می‌باشد. اهالی پکن نیز ترجیح می‌دهند بخشی از اوقات فراغت خود را در این خیابان سپری کنند و بخش عمده‌ای از خرید و گردش و پیاده‌روی را در این خیابان انجام دهند.

آمارها نشان می‌دهد روزانه ۶۰۰ هزار نفر از این خیابان دیدن می‌کنند که این رقم در روزهای تعطیل یا مناسبت‌ها به دوبرابر افزایش می‌یابد و کمتر گردشگری است که از این خیابان دیدن نکرده باشد. با این‌که این خیابان از گذشته‌ای دور (از شش سلسله امپراطوری قبل) تا بحال به یادگار مانده ولی هم اکنون با ظاهری زیبا بصورت یک خیابان مدرن جلوه‌گری می‌کند.

مجسمه های خیابان وانگ فوجینگ در پکن

جذابیت های خیابان وانگ فوجینگ پکن

در نقطه به نقطه این خیابان آثاری از تاریخ کهن چین را خواهید دید؛ ساختمان‌هایی از دوران کهن که به زیبایی و هنرمندی هرچه تمام‌تر نگهداری و بازسازی شده‌اند. یکی از نشانه‌های سنتی در این خیابان،‌ مجسمه‌های برنزی می‌باشد که با طراحی‌های کهنه و جالب بازسازی شده به چشم می‌خورد. در خیابان وانگ فوجینگ فروشگاه‌های متعددی از قبیل پوشاک با مارک‌های معروف جهان، کیف و کفش، انواع سوغات، هدایا و بدلیجات و سنگ‌های قیمتی و تزیینی، کتاب فروشی، آثار هنری و تاریخی، عتیقه فروشی، صنایع دستی، انواع اسباب بازی، لوازم و لباس ورزشی، چایی، انواع خوراکی، دسر، ترشیجات، گوشت، نوشابه و … وجود دارد.

 

فروشگاه کلاه Shengxifu

این فروشگاه انواع مختلفی از کلاه‌ها را به فروش می‌رساند. محصولات این فروشگاه از شهرت بسیار زیادی برخوردار هستند و حتی به کشورهایی مثل آمریکا، کانادا، فرانسه، سنگاپور و… صادر می‌شوند.

فروشگاه کفش Tongshengshe

یکی دیگر از برندهای مشهور این خیابان Tongshengshe است که به دلیل داشتن کفش و کلاه‌های پارچه‌ای محبوبیت بسیاری دارد. در این مغازه می‌توان با طرح‌های متنوع و البته به‌صورت سفارشی نیز روبه‌رو شد.

فروشگاه ابریشم و پنبه Ruifuxiang

Ruifuxiang به‌عنوان یک فروشگاه مشهور ابریشم در میان گردشگران غربی از محبوبیت بالایی برخوردار است. این مغازه علاوه بر ابریشم‌های باکیفیت، لباس‌های سنتی چینی زیبایی را نیز ارائه می‌دهد. بازدیدکنندگان می‌توانند در این فروشگاه، لباس‌هایی را با انتخاب پارچه موردنظر و به‌صورت سفارشی خریداری نمایند. درنهایت نیز بعد از به پایان رسیدن دوخت لباس، آن را مستقیماً به آدرس خریدار ارسال خواهند کرد.

عمارت Gongmei

بزرگ‌ترین مرکز خرید صنایع‌دستی در خیابان وانگ فوجینگ عمارت گونگمی است. در این ساختمان شما می‌توانید با انواع بی‌شماری از صنایع‌دستی و همین‌طور جواهرات روبه‌رو شوید. این عمارت در میان گردشگران از محبوبیت بالایی برخوردار است. لازم به ذکر است که کالاهای دارای تخفیف در طبقات پنجم و ششم این عمارت قرار دارند.

خیابان وانگ فوجینگ در پکن

Sun Dong An Plaza

این منطقه یکی از بزرگ‌ترین مراکز خرید وانگ فوجینگ است که در انتهای غربی Jinyu Hutong واقع‌شده است. گردشگران می‌توانند رد این مرکز خرید کالاهای مارک‌داری از قبیلZara ، Gap، Longines، Omega، MAC و Calvin Klein را خریداری کنند. به‌علاوه آن‌که در این مرکز خرید رستوران‌های متنوع و متعددی نیز وجود دارد که می‌توانند برای بازدیدکنندگان جذاب باشند.

مغازه چای Wuyutai

این فروشگاه، یک فروشگاه چای مشهور است که از سال ۱۸۸۷ شروع به کارکرده است. این فروشگاه می‌تواند سلیقه تمامی افراد از نسل‌های مختلفی را پاسخگو باشد. محبوب‌ترین نوشیدنی آن نیز چای یاس است که می‌تواند در تنظیم انرژی و همین‌طور آرامش اعصاب به شما کمک کند.

فروشگاه گیاهان دارویی Yong’an Tang

این فروشگاه در دوره سلسله مینگ ساخته‌شده و دارای سابقه‌ای بیش از ۵۸۰ سال است. داروهای سنتی و نادر چینی را می‌توان به‌راحتی در این فروشگاه پیدا کرد.

استودیوی عکاسی چینی

این استودیو به دلیل مهارت بالای عکاسی پرتره شهرت بسیاری پیداکرده است. تابه‌حال افراد بزرگ و مهمی برای عکاسی به آن مراجعه کرده‌اند. علاوه بر این عکاسی‌های عروسی، خانوادگی و… نیز در این استودیو انجام می‌پذیرد.

مراکز خرید Oriental Plaza

این مجموعه دارای ۷ منطقه متنوع خرید است که پاسخگوی نیازها و خواسته‌ها افراد مختلف از وضعیت‌های اقتصادی متفاوت است. لباس‌های متنوع، عطر، ساعت، کیف، لوازم‌آرایش و… با تنوع بسیار بالایی در این مراکز خرید به عرضه درمی‌آیند، به همین دلیل است که این منطقه به یکی از مراکز خرید محبوب جوانان تبدیل‌شده است.

خیابان وانگ فوجینگ در پکن

کتاب‌فروشی Xinhua

این فروشگاه، یک کتاب‌فروشی ده طبقه است که طیف گسترده‌ای از کتاب‌ها را برای بازدیدکنندگان به عرضه درمی‌آورد. کتاب‌های موجود در این کتاب‌فروشی همگی اصل هستند و درنتیجه قیمت به نسبت بالایی نیز خواهند داشت. شما می‌توانید بامطالعه کتاب‌ها در خود فروشگاه، به‌صورت رایگان از آن‌ها لذت ببرید. علاوه بر این در این فروشگاه وسایل موسیقی سنتی و همین‌طور صنایع‌دستی نیز قابل‌رؤیت خواهند بود.

رستوران Donglaishun

این رستوران در سال ۱۹۰۳ افتتاح شد و به دلیل دیگ داغ گوشت گوسفند خود شهرت پیداکرده است. در این رستوران می‌توان با چیزی حدود ۲۰۰ سبک آشپزی روبه‌رو شد و چاشنی‌های متفاوتی از غذاهای معتبر جهانی را امتحان کرد.

اردک کبابی Quanjude

احتمالاً می‌توان گفت که محبوب‌ترین رستوران اردک کبابی کشور چین در همین خیابان واقع‌شده است. قطعاً وقتی پا به شهر پکن می‌گذارید نمی‌توانید از چشیدن اردک کبابی آن بگذرید!

غذاهای خیابان وانگ فوجینگ در پکن

خیابان اسنک وانگ فوجینگ

Wangfujing Snack Street

این خیابان در ضلع جنوبی Wangfujing Haoyou Emporium قرارگرفته است و به‌عنوان بهترین مکان برای تفریح و البته لذت بردن از تنقلات معروف سراسر چین شناخته می‌شود. این خیابان دارای طراحی‌های معماری سنتی بسیاری است، برای مثال طاق آنتیک آن دارای ارتفاعی ۱۰ متری است و توجه شما را جلب خواهد کرد. در دو طرف خیابان مغازه‌ها و غرفه‌های متفاوتی وجود دارند که هرکدام دارای پرچم و تابلوی تزئینی زیبایی هستند. در این بازار بزرگ غرفه‌های مواد غذایی با تنوع بسیار بالا به هر نوع ذائقه و سلیقه و ملیتی خدمات رسانی‌ می‌کنند. هر چه که تا بحال دیده و یا ممکن است ندیده باشید در این غرفه‌های عرضه مواد خوراکی پیدا می‌کنید. به نظر مخاطبین بسیار مختلف این بازار از سراسر چین و دنیا به دیدن آن می‌روند، تنوع محصولات غذایی در آن بسیار بالا است.

فروش عقرب خوراکی در خیابان وانگ فوجینگ در پکن

انواع غذاها و خوراکی ها در خیابان وانگ فو جینگ پکن

انواع گوشت‌ها از کباب‌های حلال بره و گوسفند و گاو، جگر و دل و قلوه جوجه کباب و مرغ گرفته تا گوشت خوک، کله پاچه خوک، انواع کباب مار و حشرات مانند عقرب و سوسک، رتیل و گوشت‌ها و غذاهای غیر حلال، انواع ماهی‌ها و غذاهای دریایی و هر چه فکر کنید را می‌توانید در این بازار پیدا کنید و در صورت تمایل آن را بچشید! در لابلای این شلوغی غرفه‌هایی انواع سبزیجات، انواع نوشیدنی و انواع میوه را عرضه می‌کنند. انواع تکه‌های میوه که با یک چوب به هم وصل شده و آب نبات شیرین روی آنها آغشته شده یکی از تنقلات خوب و خوشمزه و پر طرفدار است که شما می‌توانید به عنوان دسر از آن استفاده کنید. این منطقه دارای سه قسمت  ۱F، ۲F و ۳F است که هرکدام از آن‌ها دارای ویژگی‌های منحصربه‌فردی نسبت به دیگری هستند.

  • اسنک‌های معروف از سراسر چین در ۱F

گزینه‌های بسیاری وجود دارد که می‌توانید در این قسمت آن‌ها را مزه کنید، چیزهایی مانند آب لوبیا، کیک نخودفرنگی، غذای کارامل، کیک برنج، توفو، نارگیل هاینان و… در این قسمت غذاهای عجیب‌وغریبی هم وجود دارد که اگر شجاع باشید می‌توانید آن‌ها را امتحان کنید، چیزهایی مانند عقرب، ستاره دریایی، عنکبوت و…

جانوران خوراکی در خیابان وانگ فوجینگ در پکن

  • مزه‌های اسلامی در ۲F

در این بخش با غذاهایی روبه‌رو خواهید شد که بر اساس آیین‌های اسلامی پخته می‌شوند. غذاهای مشهور این بخش شامل غذای گوشت گوسفند پخته‌شده، پودینگ توفو، کباب و… می‌شوند. اگر به دنبال غذاهای حلال می‌‌گردید به دنبال فروشگاه‌هایی باشید که آرم کلمه حلال بر سر در آن‌ها نصب شده است. تعداد فروشگاه‌هایی که غذاهای حلال سرو می‌کنند کم نیست و شما به راحتی می‌توانید به آن‌ها دسترسی داشته باشید. در مواجهه با این فروشگاه‌ها خواهید فهمید که اغلب آنان با زبان‌های عربی یا ترکی آشنایی دارند. اغلب فروشگاه‌‌های حلال نان و کباب دارند و شما با خیال راحت می‌توانید بدون اینکه پول زیادی پرداخت کنید شام میل کنید.

خوراکی های خیابان وانگ فوجینگ در پکن

  • ۹ عنصر مخصوص پکن قدیم در ۳F

در این بخش می‌توانید تنقلات کاخ سلسله چینگ را بچشید. علاوه بر این در طبقه سوم نیز اجراهایی وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها نیز لذت ببرید.

 

بهترین زمان برای حضور در خیابان وانگ فوجینگ در پکن

بهترین ساعت برای رفتن به خیابان وانگ فوجینگ عصر است که خورشید کمرنگ شده و شما بعد از دیدن فروشگاه‌ها و بازارها‌، شب هم غذایی میل کرده و یک روز پرخاطره را گذرانده باشید. شب‌ها چراغ‌های رنگارنگ و تابلوهای متنوع و نورپردازی بسیار جذاب خیابان همراه با ازدحام مردم پکن، منظره‌ای پر زرق و برق را برایتان به نقش می‌کشد. در یک سر این خیابان ایستگاه مترو شهر پکن وجود دارد و شما می‌توانید برای تردد از مترو هم استفاده کنید.

خیابان وانگ فوجینگ در پکن

مسیر رفت‌وآمد به خیابان وانگ فوجینگ پکن

برای رفتن به خیابان وانگ فوجینگ می‌توانید از این راه‌ها استفاده کنید:

  • شما می‌توانید از خط یک مترو استفاده کنید و در ایستگاه وانگ فوجینگ پیاده شده و به سمت خروجی A حرکت کنید.
  • اتوبوس‌هایی نیز در سطح شهر وجود دارند که شما را به خیابان وانگ فوجینگ می‌رسانند، اتوبوس‌هایی از قبیل ۴۱، ۵۲، ۱۲۰، ۱۴۰، اتوبوس شب ۱ یا ۱۷ و… علاوه بر این اتوبوس‌های دیگری ازجمله ۱۰۳، ۱۰۴، اتوبوس شب ۱۸، TE 11 و ۲۱ و… نیز می‌توانند شما را به مقصد موردنظرتان برسانند.

نویسنده: طلوع حقیقت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.