// خیابان چونشی در چنگدو، توریستی ترین خیابان چین - نیل گشت

خیابان چونشی در چنگدو، توریستی ترین خیابان چین

معرفی و تصاویر

خیابان چونشی Chunxi Road در مرکز شهر چنگدو قرار دارد. این خیابان سمبلی از یک خیابان تجاری موفق است. در خیابان چونشی مراکز خرید مدرن، رستوران‌ها و کافه‌های بسیاری پیدا می‌کنید که برای خرید، انتخاب مناسبی هستند. هتل‌های خیابان چونشی یکی از بهترین گزینه‌ها برای اقامتی راحت در چنگدو هستند.این خیابان به کیفیت غذاها و کافه‌های سرگرم کننده معروف است. مغازه‌های خیابان چونشی تا ساعت ۲۴ باز هستند ولی رستوران‌ها و کافه‌ها تقریبا ۲۴ ساعته کار می‌کنند. با نیل گشت، گشتی در این خیابان بزنید!

خیابان چونشی مرکز مد چنگدو

 خیابان چونشی (春熙路) در واقع چرخه تجارت شهر چنگدو است. به قول معروف “چرخ روزگار مردم چنگدو را می‌چرخاند‍!”. چونشی خود متشکل از چند خیابان کوچک‌تر با طول ۲۰ هکتار است. این خیابان نام‌های بسیاری دارد، مانند خیابان مد و خیابان کسب و کار سوم در چین. محبوبیت جاده چونشی به خاطر دسترسی آسانش از هر نقطه شهر است. در مراکز خرید این خیابان به خصوص بوتیک‌هایش می‌توانید لباس باب میلتان را با قیمت مناسب خریداری کنید. این خیابان چیزی بیشتر از محل خرید است! در چونشی به شما خوش می‌گذرد! در چونشی زندگی مردم چنگدو را از نزدیک لمس می‌کنید و تجربه‌هایی را کسب می‌کنید که شاید در بازدید از موزه، باغ یا معبد چینی به دست نیاورید.

خیابان چونشی در چنگدو چین

خیابان چونشی بهشت غذاهای چینی

همین‌طور که روی سنگفرش گرانیتی خیابان چونشی قدم می‌زنید صف‌های طولانی غذا جلوی رستوران‌های معروف چین را می‌بینید. نماینده مرکزی برند لانگ چائوشو (龙抄手) (Long Chaoshou) در خیابان چونشی است. این رستوران انتخاب مناسبی است برای کسانی که غذای سریع یا میان وعده می‌خواهند. رستوران بعدی که باید غذاهایش را امتحان کنید برند ژون دامپلینگز (钟水饺) (Zhong Dumplings) است. اگر دوست دارید غذای برنجی نوش جان کنید باید به رستوران معروف لی تانگیان (赖汤圆) (Lai Tangyuan) سر بزنید. علاوه بر این برندهای غذایی معروف چینی، برندهایی مانندKFC ، Starbucks، Haagen-Dazs و … را در خیابان چونشی خواهید دید. در این خیابان منوی غذا باز است!

غذاهای چینی در خیابان چونشی در چنگدو چین

جاذبه های گردشگری خیابان چونشی

۱-تایکو لی در چنگدو

به طور کلی تایکو لی (Taikoo Li) (太古里) مجموعه‌ای از ساختمان‌های خاص حیاط دار چینی است که در خیابان های باستانی به چشم می خورد. این ساختمان‌ها شیشه‌ای هستند و بسیار جالب و دیدنی خود را در دل بافت تاریخی چنگدو جای داده‌اند. این مجموعه ۱۰۰۰ متر مربعی در خیابان چونشی، در واقع یک مرکز خرید پر طرفدار در بین گردشگران است. شما می‌توانید بسیاری از برندهای معروف بین المللی مانند گوچی (Gucci)، هوگو (Hugo Boss) و … در این مرکز ببینید.  اگر به مرکز خرید تایکو لی در خیابان چونشی سر زدید حتما برای خوردن غذا به رستوران ستاره میشیلن Michelin star)) بروید. این مرکز خرید علاوه بر جمع کردن برندهای معروف مد و فشن کنار هم، دارای بخش های سرگرم کننده مانند سینما نیز است. علاوه بر این‌ها از ورودی B این مرکز خرید تا ایستگاه متروی خیابان چونشی ۱ دقیقه راه دارید.

مرکز مد در خیابان چونشی در چنگدو چین

۲-صومعه داچی در چنگدو

بعد از گشت و گذار در مرکز خرید تایکو لی، ۸ دقیقه به سمت شمال غرب پیاده‌روی کنید. به صومعه نارنجی رنگ داچی (大慈寺)(Daci Monastery) می‌رسید. صومعه داچی در قرن چهارم به نام صومعه شماره ۱ بوداییان شناخته می‌شد. این صومعه ۱۶۰۰ سال قدمت دارد. علاوه بر قدمت و معماری بنا، شهرتش به خاطر راهبان برجسته و مشهوری است که در این صومعه تعلیم دیده‌اند. گفته می‌شود شوون زانگ (玄奘) (Xuan Zang) راهب معروف چینی در این معبد آموزه‌های بودا را آموخته و در سال ۶۲۲ میلادی به درجه راهبیت رسیده است. با بازدید از این صومعه می‌توانید فرهنگ غنی بودائیسم را از نزدیک لمس کنید. در این صومعه نقاشی‌های ارزشمندی از سنت و آداب و رسوم بودایی نگهداری می‌شود.

صومعه داچی در خیابان چونشی در چنگدو چین

هتل های لوکس خیابان چونشی

۱- The Temple House

اگر می‌خواهید در قلب چنگدو اقامت کنید به هتل معبد-خانه بروید. این هتل در تایکو لی قرار دارد و از نظر موقعیت مکانی عالی است. فاصله این هتل تا فرودگاه بین المللی چنگدو ۱۰ کیلومتر است. در این هتل می‌توانید از امکاناتی مانند آب گرم هم استفاده کنید. اگر برای ماه عسلتان به چین برنامه ریزی می‌کنید باید بگوییم زوج‌های جوان امتیاز ۹٫۵ را در سایت بوکینگ (booking.com) به این هتل داده‌اند.

تایکو لی در خیابان چونشی در چنگدو چین

۲- Rhombus Park Aura Chengdu Hotel

اگر برای اقامتتان در چنگدو به دنبال سوئیت‌های بزرگ و راحت هستید هتل رمبوس پارک گزینه مناسبی است. این هتل تا خیابان کوآنژای (Kuanzhai Alley) 10 دقیقه رانندگی، خیابان جینلی (Jinli Ancient Street) و معبد (Wuhou Temple) 15 دقیقه رانندگی و تا ایستگاه متروی ۱۰ دقیقه پیاده‌روی دارد. زوج‌های جحوان به اقامت در این هتل نمره ۹٫۳ را داده‌اند.

هتل مدرن در خیابان چونشی در چنگدو چین

۳- Niccolo Chengdu Hotel دز خیابان چونشی

هتل نیکولو در چنگدو یکی از محبوب‌ترین سالن‌های عروسی در چنگدو را دارد. این هتل در فاصله ۷ دقیقه‌ای (پیاده‌روی) از متروی خیابان چونشی قرار دارد. همچنین تا فرودگاه بین المللی چنگدو ۴۰ دقیقه با اتومبیل فاصله دارد. دلیل محبوبیت این هتل در بین توریستان برگزاری مراسم چای چینی است. در چایخانه هتل هر روزه این مراسم برگزار می‌شود. علاوه بر این در رستوران هتل نیکولو مطابق با رژیم غذایی شما، غذاهایتان را طبخ می‌کنند. اگر پرهیز غذایی از سمت پزشکتان دارید یا دوست دارید در سفر برنامه غذاییتان طبق روال معمول باشد، این هتل را برای اقامت در چنگدو انتخاب کنید. زوج‌های جوان برای اقامت در ماه عسلشان به این هتل امتیاز ۹٫۷ را داده‌اند.

هتل niccolo در خیابان چونشی در چنگدو چین

۴- Crowne Plaza در خیابان چونشی

این هتل لوکس دارای دو نوع اتاق است. اتاق‌هایی با دیزاین و خدمات لوکس و اتاق‌هایی معمولی برای مهمانانی که دوست دارند در این هتل با هزینه کمتر اقامت کنند. در کرون پلازا می‌توانید از خدمات ماساژ و آرایشگری هم استفاده کنید. زوج‌های جوان امتیاز ۸٫۶ را در سایت بوکینگ برای این هتل ثبت کرده‌اند.

هتل های خیابان چونشی در چنگدو چین

اگر به دنبال یک اقامت راحت و به صرفه در شهر چنگدو هستید به شما  Sichuan Minshan Anyi Hotel و Chengdu Yinhe Dynasty Hotel را پیشنهاد می‌کنیم.

هتل‌های ارزان‌تری هم در خیابان چونشی برای اقامت وجود دارد. هتل‌های Old Chunxi Inn (in Chunxi Hotel) و Holiday Inn Express Gulou Chengdu گزینه‌هایی اقتصادی هستند.

چطور به خیابان چونشی بروید؟

خیابان چونشی مرفه ترین محدوده در مرکز شهر چنگدو است. شما برای رفتن به خیابان چونشی از میدان تیان فو حدود ۸ دقیقه زمان نیاز دارید. می‌توانید برای ترددتان مترو را انتخاب کنید. خط شماره ۲ مترو چنگدو را سوار شوید و در ایستگاه خیابان چونشی پیاده شوید. یادتان باشد ازخروجی D خارج شوید.

خیابان چونشی در چنگدو چین

برای سفر به چین نیل گشت بهترین راهنمای شما خواهد بود!  از تورهای متنوع نیل گشت دیدن کنید.

نویسنده: کیمیا مرادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.