محله فرانسوی ها در شانگهای چین

معرفی و تصاویر

امتیاز انحصاری سابق فرانسوی‌ها یک منطقه خارجی در شانگهای در سالهای ۱۸۴۹ تا ۱۹۴۶ بوده و بین قرن ۱۹ تا ۲۰ بسیار وسعت یافته است. دوره ی این مستعمره در سال ۱۹۴۳ با واگذاری دولت ویچی فرانسه به دولت نانجینگ (حامی ژاپن) ختم شد. سابق این منطقه، منطقه مسکونی و مکانی برای خرده فروشان شانگهای محسوب شده است. این منطقه مرکز کاتولیسم در شانگهای بوده است. این منطقه، مقصد گردشگری مشهور با شاخصه های مشخص است و به محله فرانسوی ها در شانگهای معروف است.

تاریخچه محله فرانسوی ها در شانگهای

این مستعمره در آپریل ۱۸۶۴ پس از شکست چین در جنگ افیونی ۱۸۴۲ ساخته شد.در بین دیگر شهرها، شانگهای مجبور بود تا به عنوان بندری بین المللی شناخته شود. در سال ۱۸۴۹ دولت شانگهای بخش عمده ای از این سرزمین را به کنسولگری فرانسه واگذار کرد. این منطقه دستخوش حوادث و وقایع بیشتری است که در این اثنا نمی‌توان به آن پرداخت.

محله فرانسوی ها در شانگهای چین

 

در محله فرانسوی ها در شانگهای از کجا بازدید کنیم؟

خیابانهای این منطقه شلوغ مملو از درختان و فروشگاه ها و رستوران های متنوع است. در خیابان های زینل و چانگل فروشگاه های لباس با طراحی های متفاوت وجود دارد. در این منطقه معماری های شگرف اروپایی- چینی نیز به چشم می خورد.

پارک فوکسین با سبک اروپایی، که قبلا پارک فرانسه نام گذاری شده بود پارکی مشهور با باغ ها، فضای باز، رستوران ها و کلوب هاست. در ابتدای صبح هنرمندان، ورزشکاران، خوانندگان و … در پارک مشغول هنرنمایی هستند.

قبرستان کشته‌های یونگ هوآ

امروزه کمتر کسی در این قبرستان دفن می شود، بنابراین این فضا فقط جهت یادآوری آن روزگاران قدیم در محیطی سبز با باغ و موزه قابل مشاهده است و از مناطق دیدنی شانگهای محسوب می‌شود.

معبد لونگ هوا در محله فرانسوی ها در شانگهای

معبد یونگ هوآ کنار قبرستان در دروازه جنوبی واقع شده است. این معبد کمتر مورد توجه بازدید کنندگان قرار می گیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *