کاخ هیواکینگ (Huaqing) شهر شیان چین

معرفی و تصاویر

Huaqing Hot Spring که با نام کاخ هیواکینگ Huaqing نیز شناخته می‌شود، مجموعه‌ای از چشمه‌های آب گرم است که در کوهپایه شمالی کوهستان Lishan در منطقه Lintong، شیان قرار گرفته است. عمده شهرت چشمه‌های آب گرم Huaqing، آب زلال و جوشان چشمه، منظره بی نظیر و آب و هوای معتدل این محل می‌باشد که از همان گذشته‌ها این محل را به یکی از محبوب‌ترین تفریحگا‌ه‌های امپراطوران سلسله های hou, Qin, Han, Sui و Tang تبدیل کرده بود.

تاریخچه کاخ هیواکینگ

امپراطور Xuanzong، پادشاه سلسله Tang دوباره در سال ۷۲۳ این محل را بازسازی کرد و به همسر خود Yang Guifei تقدیم نمود و نام آن را Huaqing Hot Spring گذاشت. با توجه به شواهد و مدارک رسمی، قدمت چشمه‌های این محل به ۶۰۰۰ سال پیش و سابقه معماری امپریالیستی آن به ۳۰۰۰ سال پیش باز می‌گردد.

کاخ هیواکینگ

موقعیت و جاذبه های کاخ هیواکینگ

کاخ Huaqing در ۳۰ کیلومتری شرق شهرستان شیان و در همسایگی سربازان سفالی (Terracotta Warriors) قرار دارد. در هشتم می سال ۲۰۰۷ این محل به طور رسمی در فهرست جاذبه‌های گردشگری ۵ ستاره بین المللی به ثبت رسید.

۴ چشمه آب گرم زیبا و خوش منظره این محل، از غار Shiquan که به داشتن آب‌های کریستالی و بسیار تمیز شهرت دارد سرچشمه می‌گیرند. وقتی داخل آب این چشمه‌ها بایستید، صدای غلغل جوشیدن آب را در زیر پاهای خود خواهید شنید. میانگین دمای آب این چشمه ها تقریبا ۴۳ درجه سانتی‌گراد بوده و سرشار از مواد معدنی مفید مانند؛ آهک، سدیم کربنات، سیلیس، زاج، گوگرد و … می‌باشند. آب این چشمه‌ها نه تنها برای حمام کردن و ریلکس کردن بدن مفید است، که درمان کننده بسیاری از بیماری‌های پوستی و آرتروز مفاصل نیز می‌باشد.

معماری و فضاهای مختلف کاخ هیواکینگ

کاخ Huaqing، فضایی به وسعت ۳۰۰۰ کیلومتر مربع را اشغال کرده و داخل آن بیش از ۱۰۰ حمام مجهز وجود دارد که برای استفاده حدود ۴۰۰ نفر مناسب است.

وقتی قدم در ورودی کاخ Huaqing می‌گذارید، در وهله اول دو سرو سر به آسمان کشیده زیبا و دو ساختمان متقارن که به سبک معماری امپریالیستی ساخته شده‌اند نگاه شما را جذب خواهند کرد. کمی جلوتر، استخر حمام جدید را خواهید دید و در سمت راست آن، دریاچه ۹ اژدها انتظار شما را می‌کشد. آب سطح این درپاچه به شفافیت آیینه است و شما می‌توانید انعکاس زیبای درختان بید و ساختمان‌های اطراف آن را در آب دریاچه تماشا کنید. در ساحل شرقی این دریاچه، کاخ Hall و در ساحل شمالی آن، تالار Feishang را خواهید دید. بعد از آن نوبت به غرفه Xu، پل ۹ اژدها، غرفه Sunset و مجموعه استخرهای Guifei می‌رسد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *